Gele tanden van Slimpie?

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by moielle, Jul 31, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. famofthree

famofthree Fanatiek lid

Sep 13, 2017
    1,024
    1,031
    113
    Female
    Grenadine van karvan cevitam bevat alleen gewone suiker. Zo ook sommige ranja( glazen flessen) ook.

water met fruit erin al geprobeerd?

2. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

Oct 13, 2012
    1,385
    1,568
    113
    Heeft ze niet misschien een antibiotica kuur gehad onlangs? Daar kunnen de tanden ook lelijk van verkleuren.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,161
    35,826
    113
    O ja dat is zeker waar! Hier waren dochtertje haar tanden echt geel

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou helemaal stoppen met de ranja, en als je het geeft de normale variant geven.

Caithy likes this.
  5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Wellicht drinkt ze te veel en heeft ze toevallig zwakkere tanden dan de rest.
    Hier mogen ze ochtend, middag en avond wat lekkers drinken (appelsap, melk, fristy of ranja bijv) rest van de dag gewoon water
    Zoontje heeft type 1 diabetes (auto immuumziekte) en moet alle koolhydraten insuline geven. Ondanks dat komt er hier geen Light in. Ben erg tegen zoetstoffen. Dan maar suiker met mate. Frisdrank haal ik niet eens in huis

MamaDeluxe likes this.
  6. tuc

tuc Niet meer actief

Dan weet ik niet welke onderzoeken jij gelezen hebt maar bio diksap is 100x beter dan roosvicee.

Maar water is nog veel beter.

7. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

Oct 13, 2014
    3,709
    4,026
    113
    Overijssel
    Diksap is net zo ongezond.
    Google maar eens.
    En onderzoeken hoef ik niet te lezen want door etiketten te lezen werd het mij al snel duidelijk dat ik beter op roosvicee over kon gaan.
    Enne, water is inderdaad het beste.:)

8. tuc

tuc Niet meer actief

Hieronder de ingrediënten van roosvicee. Diksap is het enige ingredient: appelconcentraat.
    De suikers in beiden zijn hetzelfde idd. Maar ik maak dus wel onderscheid tussen toegevoegde suikers en fruitsuikers. Laat staan alle andere toevoegingen in roosvicee;)
    Screenshot_20180813-171448.png

MamaDeluxe and Theezeefje like this.
  9. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

Oct 13, 2014
    3,709
    4,026
    113
    Overijssel
    Tja, suikers zijn suikers, dat is mijn mening. En het zijn allemaal natuurproducten ( waarbij in sommige gevallen chemie is gebruikt)
    misschien zijn de suikers in diksap beter maar in mijn roosvicee aardbei zit er wel 30 procent minder van in dan in diksap :p ( sorry beetje flauw van mij)

tuc likes this.
  10. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Ik weet het niet hoor maar je spreekt jezelf wel tegen, want je bent tegen zoetstoffen (snap ik, ik ook!) maar suiker met mate en daar boven schrijf je dat ze 3x per dag, zoet drinken krijgen?

Sinds wij minder suiker zijn gaan gebruiken, valt het me op hoeveel kinderen er geen water lusten. Mijn zoon is gek op suiker, maar drinkt gewoon water.
    Ik vermijd zoetstoffen.

Wel vind ik het bijzonder dat als je kind overgewicht heeft, even goed slimpie gaat geven. Dan los je toch niets op?

11. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

Dec 2, 2016
    3,701
    4,591
    113
    Die zoetstoffen zou ik echt niet meer geven. Hier drinken de kinderen gewoon water of thee. Heel af en toe een glas limonade (gewoon normale, geen suikervrije ofzo) maar dat is nog niet eens 1 glas per dag. Zeker bij overgewicht zou ik het niet geven. Naar school nemen ze ook een fles water mee. Gewoon een tijdje die limonade niet meer in huis halen en dan is je kind er zo aan gewend (hebben wij ook gedaan). Zelf drinken we toch ook niet de hele dag frisdrank of iets zoets? Tenminste de meeste volwassenen die ik ken drinken water, koffie en/of thee.

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Rest van de dag is hier ook gewoon water hoor. Zelfs op school krijgen ze flesje water mee. Dochter drinkt zelfs alleen maar water. Niet lusten vind ik onzin, als je echt dorst heb drink je alles. 3x per dag mogen ze glaasje drinken na keuze. Voor dochter is dat vaak gewoon water ( neemt ook enkel water mee naar school) en zoon drinkt smorgens melk thuis en middag melk school en savonds vaak appelsap. Ze mogen kiezen. Tussendoor is gewoon water en geen toevoegingen als ranja maar ook geen slimpie of andere zoetstoffen. Gewoon water. Soms moet zoontje extra suiker vanwegen hypo maar hij heeft eigenlijk alleen hypos als hij super actief is dus das trekt dat wel recht.

Bijde Kids hebben hier prima bmi. Dochter was paar jaar geleden op randje, scheelde 1 kg voordat ze overgewicht zou hebben. Nu perfect.

Eten doen we hier ook op vaste tijden (zoontje autistisch, anders eet hij heel de dag) En daarbuiten krijgen ze niks behalve snack groente of fruit. Dat mag altijd

Van zoetstoffen krijg je juist enorme honger en suiker dipjes (lage suiker en daardoor honger) . Daarom komt het er niet in hier. Dan liever indd suiker drank en dus koolhydraten. Nu zijn bijde Kids hier erg sportief en bewegelijk dus hebben dat ook wel nodig
    frisdrank hebben mijn Kids echt nooit, koop ik okk niet. Enkel met verjaardagen hebben wij frisdrank in huis voor bezoek en eventueel op de kindertafel flesjes kindercola.

Zou dus gewoon water geven en afspreken met de maaltijden wat lekkers . Dat hoeft niet meteen chocomel of frisdrank te zijn. Er zijn ook alternatieven met weinig koolhydraten maar zonder zoetstoffen. Wil je water echt een smaakje geven zou ik gaan voor fruit water en dan zelf gemaakt. Hebt er speciale flessen voor.. En dit geven naast gewone water . Zeker bij overgewicht is drinken echt wel een puntje. Drink je 6x per dag suikerdrank zit een kind al op ruim de helft van max aanbevolen hoeveelheid kcal. Daarbij nog 4 boterhammen en bordje avond eten en dan zitten ze aan de Max.

Share This Page