Gele vlekken in kleding (oksels)

Discussie in 'De lounge' gestart door Chantico, 11 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik heb witte kleding met van die gele vlekken onder de oksels. Nu had ik iets gelezen over inweken of wassen met glansspoelmiddel voor in de afwasmachine. Weet iemand hoe dat precies werkt?

Hoeveel glansspoelmiddel gebruik je dan?
    Maakt het merk nog iets uit?
    In een emmer water (koud, lauw of warm?) of in de wasmachine (op hoeveel graden?)?
    En als je het moet inweken: hoe lang laat je het inweken?
    Kun je dit alleen voor witte kleding gebruiken, of ook voor kleding waar ook kleur in zit?

Pfff veel vragen, maar ik hoop dat ik die vieze vlekken er eindelijk eens uit krijg!

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    op omaweetraad.com staat je dat het moet inspuiten (dus gewoon de vlekken goed nat maken ermee) en dan 2 uurtjes laten intrekken en vervolgens in de wasmachine op een normaal programma.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als dat echt werkt ga ik het ook eens proberen. Mijn man heeft hier erg veel last van door medicijn gebruik

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik had dit altijd met mijn werkblousen. Als het helemaal wit is, dan een nachtje in de bleek zetten en hup de masjien in!

Zo doe ik het ook met de t-shirts van mijn man.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    op omaweetraad staat dit

ALs je last hebt van gele oksels in schone witte kleren. Een papje maken van zuiveringszout(Etos) dit op de oksel insmeren. Daarna uitspoelen en in de wasmachine. Weg gele vlek.

Transpiratievlekken zijn uit kleding te verwijderen door er (blanke)azijn of glansspoelmiddel (voor vaatwasser) op te doen. Dit laten intrekken en daarna normaal mee wassen.
    - Rian Moes

Transpiratievlekken in kleding insmeren met gewone sunlightzeep, een nachtje laten intrekken en gewoon in de was doen.

Gele zweetvlekken verdwijnen als je ze laat weken in twee delen 'goedkoop' wasmiddel en een deel water, daarna gewoon uit wassen in de wasmachine. werkt echt!
    - Regina

Glansspoelmiddel op de vlek sprayen,en verder wassen in de wasmachine,met oude vlekken enkele keren herhalen.
    - Franca Wolfs

@Daan, meng je die Chloor dan met water ?

6. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ja dat wel, maar ik ben niet voorzichtig met de chloor zeg maar.

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Oke. Ga ik ook maar eens proberen dan. thanx.

8. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ik heb sowieso altijd een een spuitflacon staan met een mix van water met bleek, dit gebruik ik voor de schimmelvlekken in de badkamer (oud huis..), en ook voor gele oksels. Helpt geweldig. Niet gebruiken op gekleurde kleding natuurlijk!

Deel Deze Pagina