Oh nee, ik had al flinke voeten (maat 41)! En nu zijn sinds een maandje ineens mijn voeten een maat gegroeid tot maat 42 . Wat grooooooooooooooooot! Ik begrijp niet hoe dit ineens kan?! Ik heb weleens gehoord dat vrouwen tijdens de zwangerschap een schoenmaat groeien (doordat de gewrichtbanden verweken en je voeten verder kunnen uitzakken) maar mijn dochter is net 2 jaar geworden!!! Dat kan dan toch niet meer daarmee te maken hebben? Kunnen voeten zomaar nog een maat groeien? Zijn er nog meer mensen met dit 'probleem'??
kan natuurlijk ook aan de schoenen liggen, dat ze wat kleiner vallen. ik had vroeger in mijn pubertijd altijd maat 41 nu heb ik 39 en hoe dat kan ook geen idee.
Ik heb idd in de zwangerschap een dikke maat meer gekregen! Had altijd 38,5 en nu 39 - 40! Maar zo lang na je zwangerschap???? Gek joh! Maar heb je dat bij iedere schoen?
ligt het niet aan de schoenen?? ik heb vaak van schoenen de ene x 38 dan weer 37 en heel soms 39. het ligt er maar net aan hoe ze vallen..
dit is echt mijn angst ik heb nu 43/44, en wil echtechtecht geen grotere voeten! een maatje kleiner zou wel mogen Maar het kan. Vnl omdat je voeten breder kunnen worden, kunnen je oude schoenen niet meer lekker zitten...
Ik weet niet hoe oud en hoe zwaar je bent, maar naarmate je ouder wordt en/of zwaarder wordt verzakken je voeten ook nog. Komt vaker voor, en compleet normaal.
Oh jeetje dit lijkt me echt heel vervelend. Voor de meiden met grote voeten, er is in Duitsland een hele grote schoenenzaak, Klaasen in Aschendorf, en deze heeft echt een ruime keuze in grote maten.
Heel normaal, inderdaad door de zwangerschap kunnen de lengte- en breedtebogen van je voet gaan doorzakken, waardoor je voet langer en breder wordt. Dan verschilt het nog per schoen of schoenmerk. Naarmate je ouder wordt, worden je voeten altijd wat langer door het het slapper worden van de voetbogen, dat is ook de reden waardoor heel veel oude mensen op te kleine schoenen lopen.
Wonderen der natuur?? Ik had vroeger maatje 40. Nu maat 38 snap er zelf niks van, maar het zal wel.. Alle schoenen die ik voorheen had gekocht, lagen nog in mn kast. Afgelopen maand ben ik er eens doorheen gegaan, omdat ik toch al veel nieuwe schoenen had gekocht. Van die oude schoenen, paste ik er geen één meer Heeeeeeel vreemd
oh.... heeft iemand de goede tip om kleinere voeten te krijgen??? hihi @consider, heeft die zaak ook een website??
Ehm, de Chinese dames schijnen het wel eens gedaan te hebben, of nog steeds te doen (Lotusvoetjes heet dat) Maar om nu je maatje 41/42 in een maatje 36 te wurmen en daar mee rond te "waggelen".. Ik denk dat het meer aan je humeur zal veranderen dan aan je schoenmaat...
geen idee hoe het kan kan idd ook aan de schoenen liggen heb verschillende maten 38,5 39 40 41 ligt echt aande schoenen
thnx @lien88, als ik 41/42 had, was ik de koningin te rijk hoor maar ik heb mn vader wel eens verweten dat hij mn voetjes af had moeten binden toen ik kind was, hihi. nee geintje natuurlijk, het is pure kindermishandeling!!!!
@consider, hebben ze daar ook leuke, betaalbare, hippe schoenen/laarzen/pumps in 43?? weet je dat toevallig? het is voor mij namelijk een &(^(*^(&%^*% stuk rijden...
Oh meid wat vervelend ..maar herken het helaas ..ben van maat 38 naar 39 gegaan...geen drama opzich..word een ander verhaal als het 41 en daarboven komt..is de keuze vaker beperkt...maar kon wel allemaal nieuwe schoenen kopen..*wat ik eigenlijk ook geen drama vond..maar mijn man wel *
Ik herken t... Ik loop altijd op 36, maar merk dat (met name met mn majorette-schoentjes) dat dat gewoon niet prettig zit.. 37 ( die voor zw.schap iets te groot waren) zitten nu goed.. Met schoenen passen lukt 36 ook al niet meer en 37 wel.. vond t zo raar, maar heb wel "de schuld" bij zwanger zijn geweest neer gelegd...
@talia, je moet niet zulke hippe schoenen verwachten als bij de invito of sacha. Meer schoenen ala ziengs. Maar wel echt ruime keuze!