Kom er even niet uit...in onze auto zit wel isofix, en we hebben een maxicosi cabrio fix. Wat zijn we nou nodig om de maxicosi te bevestigen? Alleen een easybase? Help...
Wij hebben de family fix erbij gekocht. Deze zet je aan de isofix vast en daarop komt de maxicosi. Zit het goed vast dan branden de lampjes vd family fix groen. Zit er iets niet goed gaat hij piepen en rood knipperen.
Let er bij de aanschaf van die basis op dat in de toekomst de vervolg stoel ook een achteruit stoel wordt. Je zou even moeten googlen wat de precieze tijdlijnen zijn. Maar binnenkort worden er alleen nog maar achteruit vervoer vervolg zitjes verkocht. Eu richtlijn omdat het veiliger is. De basis moet dan wel geschikt zijn om die stoel op te zetten.
Wij hebben ook een cabriofix. Hij kan ook alleen met gordels worden bevestigd, maar een base is ideaal als je m vaak gebruikt, dan kan je kiezen uit easybase of familyfix. Easybase is volgens mij voor de gordel, familyfix voor isofix. Wij hebben de laatste...
Als je isofix in de auto hebt wel. Dan zit het kinderstoeltje/maxivosi verankerd aan het frame van je auto. Muurvast, en veilig.
Ik zou even advies gaan vragen in een winkel. Niet iedere maxi cosi past op iedere base en zeker niet ieder vervolgstoeltje past op iedere base. Het is dus best handig om alvast even vooruit te denken en op basis daarvan een keus te maken. En bijkomend voordeel. Je kunt het meteen ook even uitproberen in je auto. Vond ik heel handig. Met een andere (goedkopere!) base thuisgekomen dan ik op voorhand had gedacht.
Wij hebben de Maxi-Cosi Pebble met Familyfix base. Ik vind het alleen wel een nadeel dat het vervolgstoeltje (Maxi-Cosi Pearl) er niet achterwaarts op kan voor zover ik weet en we dan dus weer een nieuwe base moeten kopen...
wij hebben ook de cabriofix, hebben ook voor de family base gekozen. Ook vanwege de isofix, de easy base is inderdaad voor gordelbevestiging.