Ik deed alle vieze kleding 1 dag opsparen in een emmer met koud water en zout, hier liet ik het dan in weken. De volgende ochtend waste ik alles met het normale wasprogramma en alles was weer schoon. Water met zout is een ouderwetse tip van de kraamzorg. Pas zelfs bloedvlekken uit een mooi overhemd gekregen hiermee. Ik zoek alleen nog een tip voor vlekken van zonnebrandcreme uit witte rompers, die krijg ik er dus echt niet meer uit.
Komt omdat het vet is. Sommige dei geeft dat ook. Hier lukt het altijd wel met bleek. Maar t is toch wel slecht voor de kleiding.
Ik haalde van de week een baby vestje uit de doos op zolder die helemaal onder die gele spuug vlekken zat, uiteraard was het schoon de doos in gegaan maar 3 jaar later toch gevlekt. Ik baalde er enorm van en heb na even zoeken op internet, de vlek ingespoten met spoel glans voor de vaatwasser, na een poosje inweken, in de wasmachine gegooid met een schep vanish erbij en toen was de vlek nog heel licht zichtbaar en heb ik hem in het zonnetje - achter het zolder raam - te drogen gehangen. Schoon!