Onregelmatige menstruatie

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Lientjuh87, 24 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientjuh87

17 mei 2011
    22
    0
    0
    Hoi allemaal.
    Ik heb een onregelmatie menstruatie en wil graag weten hoe ik het beste kan testen wanneer mijn vruchtbare periode is. De ene keer duurt het 6 weken dat ik weer een menstruatie heb en de andere keer 5 weken. Heeft iemand hier ervaring mee? En wanneer en hoe zou ik het beste kunnen testen of ik een eisprong heb?
    Groetjes...

2. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Heyhey, ik ben ook een 87-tiger.. Als je via internet dipstick ovulatietesten koopt kun je op cd 11 of 12 beginnen met 1 testje per dag en als je ziet dat je piek eraan komt, 2 per dag.. kost wel veel testjes, maar anders loop je de kans je ei te missen.

Wanneer ben je gestopt met de pil? Anders kan je cyclus ook ineens 25 dagen zijn bij wijze van..

Welke ronde zit je? :)

XxX

3. Ior

Ior Niet meer actief

hey, ook ik ben onregelmatig helaas. Je zou kunnen tempen om je cyclus in de gaten te houden. Enig nadeel is dat je pas later ziet dat je ei is geweest.

4. Lientjuh87

17 mei 2011
    22
    0
    0
    @Y87 Ik ben al ongeveer anderhalf jaar geleden gestopt. Mijn menstrutie was eerst helemaal niet op de regel. Het heeft bijna een jaar geduurt voordat ik een beetje regelmaat kreeg. De langste tijd die er toen tussen zat was toen 23 weken was wel heel lang, maar de ha adviseerde mij toen om een jaar ongeveer af te wachten en gelukkig kwam het toen weer op gang. Maar nog wel onregelmatig.
    Verder waren wel er nog niet echt mee bezig, maar denken er nu toch steeds serieuzer over na en willen het nu allebei toch erg graag. En wil toch ook wel erg graag weten dat ik wel gewoon een eisprong heb.

5. Lientjuh87

17 mei 2011
    22
    0
    0
    @ Ior
    Is je temp dan hoger dan anders? Maar dat valt in ieder geval te proberen. Dank je

6. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Dat heb ik nou ook, al zit ik pas in ronde 2 na pilstop, ben ook gretig op zoek naar mn ei.. met ovutesten wel te verstaan.

Mijn temp, daar is helaas geen touw aan vast te knopen, hij zou hoger moeten worden vlak na je eisprong, maar dan is ie dus al geweest en heb je aan klussen niet veel meer. Maar bij mij is het zo verschillend iedere dag.

Dus dan zijn ovutesten de enige manier om uit te vinden wanneer mn ei eraan komt (naast symptonen als rekbaar slijm (sorry!) en steken in de liezen) Niet iedereen heeft daar last van,

Succes XxX

7. Lientjuh87

17 mei 2011
    22
    0
    0
    Ik merk verder eigenlijk niks aan mijn lichaam. Had laatst wel last van mijn onderrug en een hele lichte kramp aan de linker kant onderin mijn buik. Maar dat is de eerste keer dat ik dat voelde, dus of dat nou een eisprong is...:( Maar de ovu testen zijn denk ik wel de beste oplossing om er achter te komen. Alleen een nadeel dat ze zo ontzettend duur zijn en weet niet hoeveel ik er nodig zal hebben. Hoelang ben je al gestopt dan?

8. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    10 april ben ik gestopt.. :) nog pril.. Ik heb wat meegelezen hier op het forum en het schijnt dat de dipsticks van sensitest en van zwanger en kids goed werken en qua prijs reuze meevallen.. kun je gewoon via internet bestellen.

Ik heb de mijne via marktplaats, ook goede ervaring mee tot nu toe.. geen gekke strepen die er niet horen etc. :)

Maar hoeveelste ronde van jou is dit dat je beuwst aan het proberen bent?

XxX

9. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Hoi,

Ik had ook een onregelmatige menstruatie en heb getest met de dipsticks van Zwanger & Kids. Goeie testen en niet duur.

Bij de testen zit een tabel (ook op internet te vinden) die aangeeft wanneer je het beste kan beginnen met testen. Je moet kijken naar het aantal dagen van je cyclus en in de tabel zie je dan welke dag je kan beginnen. Bij een onregelmatige cyclus is dat natuurlijk lastig. Dus dan kan je het beste kiezen voor je kortste cylcus. Zo loop je de minste kans dat je je ei mist.

Ik ben begonnen in ronde 4 met ovutesten en in ronde 5 was ik zwanger....

Succes!

10. Lientjuh87

17 mei 2011
    22
    0
    0
    Sorry voor de late reactie, ben een paar dagen weg geweest.
    @ Y87 Eigenlijk hebben we nu net sinds een maand dat we bewust aan het proberen zijn. We vonden het allebei erg mooi, maar hadden nog wel zoiets van we zien wel. Dus wil nu ook echt gaan testen of ik wel een eisprong heb. Hoe gaat het bij jou tot nu toe?
    @ Emmie 83 Dank je voor je advies ga het zeker proberen.

Deel Deze Pagina