Omdat Bob zoveel overstrekt en daar ook veel last van heeft en ik hem dus hele dagen/nachten rond (foetus houding) probeer te houden/krijgen, heeft de huisarts een draagdoek en/of hangmat in de box geadviseerd. Zelf had ik daar ook wel aan gedacht en heb al een beetje rond zitten kijken, maar weet niet wat nou handig is. Een draagdoek vindt ik eigenlijk eng, ben bang dat ik dat verkeerd doe ofzo met dat knopen, en het lijkt me veel gedoe. Maar het lijkt wel of de ervaringen daar positiever mee zijn... En in draagzakken heb je ook weer zoveel verschillen, dat ik dan weer niet weet welke ik het beste kan nemen (het moet er in ieder geval wel een zijn waar hij echt in kan liggen, en liefst later zitten natuurlijk). Wat ik me ook afvraag is of het niet erg belastend is als het gewicht op 1 schouder hangt?!? Wie heeft er ervaring mee en kan me op weg helpen?
Ik heb er geen ervaring mee maar de draagzak van Lodger lijkt me wel heel geschikt. http://www.lodger.nl/index.asp?id=146&taal_id=1 Kijk hier eens. Ik hoop dat je er uit komt. Succes ermee!
ik heb en draagzak van baby bjorn met extra versteviging voor de rug. je kan er echt de hele dag mee lopen zonder er last van t krijgen. en mijn zoontje vind het ook heerlijk in het begin toen hij nog wat jonger was viel hij binnen 5 min in slaap nu is alles natuurlijk intresant en blijft ie langer wakker. ze kunnen er alleen niet in liggen alleen zitten en dan kunnen ze met hun gezicht naar jou toe en als ze wat groter zijn ook andersom.
baby bjorn, ideaal...... en wat het hangmatje betreft. Das ook handig maar je kleine moet er wel in willen (onze Anique wilde dat niet...)
De lodger leek mij inderdaad ook heel comfortabel, maar ik vindt hem wel erg duur en 2e hands kan ik em nog niet vinden. (Die cotti's zie je trouwens ook helemaal niet 2e hands...) De babybag van premaxx, is wel makkelijk 2e hands te krijgen en schijn je ook meteen als hangmatje te kunnen gebruiken. Maar de vraag is dan ook meteen waarom ze zoveel en vaak 'nauwelijks gebruikt' worden aangeboden?!? Ik ben toch ook nog steeds een beetje bang dat zo'n draagzak te belastend is voor die ene schouder. Vooral ook omdat ik denk dat ik, net zoals bij gewoon dragen, toch heel erg geneigd zal zijn altijd dezelfde schouder te gebruiken. Het is ook jammer dat je het niet ff een dag ofzo kan uitproberen, want het kost toch allemaal niet nix.
Ik gebruik een draagdoek, en dat knopen leer je echt heel erg snel hoor! De eerste keren is het even wennen omdat het een enorme lap stof is maar dat heb je zo onder de knie! Sven vindt het heerlijk, hij is zo onder zeil in de doek... En voor je schouders en rug is het helemaal niet echt belastend, het gewicht van je baby hangt ongeveer daar waar je zwangere buik ook zat en wordt mooi verdeeld over de breedte van de stof! Verder hebben wij ook een hangmatje in de box, maar daarin ligt 'ie wel minder in een kromming dan in een draagdoek. Sven vindt ook de hangmat heerlijk, hij ligt er heel ontspannen in! Ik heb beide besteld via www.nature4babies.info...
ik zou voor een draagdoek gaan. deze zijn ook simpel zelf te maken. en kan je over 2 schouders knopen. is dus minder belastend ik heb een premax zak gehad, maar die erg weinig gebruikt. ik kreeg er last van in mijn schouder en rug. en dat al na een paar minuten. wel sliep de kleine binnen een paar seconden.
De lodger is inderdaad wel duur, maar ik vind hem zijn geld meer dan waard. En omdat er zo weinig tweedehands worden aangeboden, kun je hem na gebruik ook weer voor een redelijke prijs kwijt lijkt me.