korte cyclus iemand bekend??

Discussion in 'Zwanger worden' started by panda86, Feb 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. panda86

panda86 Fanatiek lid

Aug 24, 2011
    1,456
    246
    63
    Ik zal even kort mijn situatie uitleggen. Wij zijn een hele tijd bezig geweest met zwanger worden van ons zoontje. Uiteindelijk mmm in gegaan, na de baarmoeder foto was er twijfel of ik verklevingen had en na een kijk operatie is dit uitgesloten. Er was geen oorzaak te vinden maar mochten wel gelijk met iui beginnen zonder hormonen. De eerste iui was gelijk raak. Ik had toen ook altijd al een korte cyclus van 22 tot 28 dagen.

Na de zwangerschap ben ik weer aan de pil gegaan dezelfde als die ik gebruikte voor het zwanger worden, cerazette. In december ben ik gestopt met de pil en na 21 dagen kreeg ik mijn eerste menstruatie. Vond het behoorlijk vlot maar ook wel weer blij dat het zo snel weer op gang kwam want had al bijna een jaar geen menstruatie gehad. Nu kreeg ik het weekend van 1 feb. behoorlijke krampen wat ik herkende aan mijn eisprong. Helaas werd ik afgelopen dinsdag al weer ongesteld beetje heel erg vroeg. Heb dit keer een cyclus van 20 dagen en begint me nu toch wel zorgen te maken. Nu ben ik wezen googlen (heel slecht natuurlijk) en lees toch dingen die me onzeker maken. Ik wil deze ronde met ovulatietesten aan de gang om te kijken of ik wel een eisprong heb.

Mijn vraag is dus zijn er meer met zo'n korte cyclus en gewoon zwanger geworden of was er toch meer aan de hand?

2. Colinn

Colinn VIP lid

Jul 8, 2014
    5,836
    1,241
    113
    Ik ben nog niet goed zwanger geweest dus je laatste vraag kan ik niet beantwoorden. Maar toen ik stopte met de pil had ik ook een cyclus tussen de 19 en de 25. Nu is het al bijna 2 jaar 24 dagen en word ik op de 25e dag ongesteld. Kan helemaal geen kwaad als de dagen tussen je ei en je volgende menstruatie maar langer zijn dan 10 dagen.

3. panda86

panda86 Fanatiek lid

Aug 24, 2011
    1,456
    246
    63
    Dank je voorde reactie. Ik ga deze maand met ovulatietesten aan de gang, ben benieuwd. Heb je nog iets gedaan dat je cyclus langer werd.

Misschien nog meer die dit hebben?

4. Coach

Coach Actief lid

Feb 8, 2014
    240
    0
    0
    België
    Bij zo'n korte cyclus is het van belang om te weten wanneer je eisprong precies valt. Dat mag eigenlijk niet veel later zijn dan tien dagen voor je volgende menstruatie omdat het eitje de tijd moet krijgen om zich in te nestelen. Bij een cyclus van 20 dagen zou je dus een eisprong moeten krijgen vóór dag 10. Als je dan ook nog eens een lange menstruatie hebt, is de kans dus groot dat je aan de klus moet op de laatste dagen van je ms om je ei niet te missen.

Share This Page