Gelijk combineren borstvoeding en flesvoeding?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by SylviaM, Sep 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    2,292
    0
    0
    Hi Ilse,

Is het ook mogelijk om gelijk vanaf de geboorte borstvoeding te combineren met flesvoeding? Zijn hier schema's voor?

Groeten, Sylvia

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Sylvia,

Er zijn daarvoor geen schema's. Na de bevalling moet jouw lijf reageren op het vragen van melk. Als reactie wordt er melk aangemaakt.

Het principe van BV is vraag en aanbod. Er wordt zoveel gemaakt als er gevraagd wordt.

Je kunt dus best FV geven en daarnaast BV maar realiseer je wel dat als je dat verantwoord wilt doen je wel moet investeren in het goed op gang brengen van de melkproductie. Daarna kan je dan ene weg vinden in de combinatie.

Overleg dit met je VK en kraamverzorgende. Misschien is het goed om tijdens de zwangerschap je goed te laten informeren over BV. Je weet dan wat je daarmee kunt verwachten. Er zijn informatieavonden bij de vrijwillige BV organisaties LLL of VBN. (zie Borstvoeding.nl - Welkom op de site van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties voor adressen etc.)

Misschien kan je ook een LK bezoeken die je kan begeleiden/informeren. Heb je een specifieke reden waarom je graag een combinatie wilt gaan doen?

Groet

Ilse

3. SylviaM

SylviaM Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    2,292
    0
    0
    Hi Ilse,

Dank je wel voor je reactie!
    Ik heb altijd gedacht geen borstvoeding te willen geven, het lijkt me gewoon helemaal niks en niet praktisch..
    Nu ik zwanger ben vind ik dat ik me er toch eerst in moet verdiepen alvorens een mening te vormen en wil het nu best een poging wagen en daarbij lijkt een combinatie me het prettigst. Met name omdat het voeden dan ook door mijn man gedaan kan worden en ik af en toe ook mijn rust kan nemen en wat flexibeler ben.
    Ik heb op 12 oktober een BV voorlichtingsavond waar ik naar toe ga.

Nogmaals bedankt!

Sylvia

4. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Sylvia,

Het bijwonen van een informatiebijeenkomst lijkt me een heel goed idee. Als je besluit BV te gaan geven dan weet je in elk geval waar je met vragen terecht kunt.

Ilse

Share This Page