Ben al een hele poos lid van dit forum en klets in verschillende topics mee. Heb nu besloten hier een nieuw topic te openen met mijn eigen verhaal. Gewoon om van me af te schrijven en misschien meiden vinden die in dezelde fase zitten. Bij mij is een jaar of 3 geleden PCO ontdekt, gelukkig was dit dus al voordat onze kinderwens er was zodat ik ook niet eerst zelf maar eens 1 jaar moest gaan "proberen". Mei 2008 ben ik begonnen met clomid 100mg. Hierop kreeg ik de 1ste 3 keren netjes een eisprong en had een cyclus van tussen de 30 en 34 dagen, vrij netjes dus. Al snel werden die cyclussen steeds langer en ben ik overgestapt op clomid 150mg. Maar nog steeds cyclussen van over de 45 dagen. En wat een bijwerkingen kreeg ik hiervan zeg, echt niet normaal. Febr dit jaar over gestapt op hormooninjecties. Wilde eerst niets van spuiten weten maar wat een verademing was dat zeg. Had nu geen elke last van bijwerkingen. Ook kregen we nu samenlevingstesten en tot 3x toe was ie negatief. Geen levende zaadcel te vinden dus kans deze maand nihil werd verteld. Zodra ongi er zou zijn zou er een HSG gepland worden. Tot ieders verbazing bleek ik zwanger te zijn, om een lang verhaal kort te maken, dit was een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en bij 7,5 week ben ik geopereerd en hebben ze mijn rechtereileider verwijderd. Moest nu verplicht paar weken wachten en daarna mocht ik weer verder en zou het IUI worden, omdat mijn baarmoederslijmvlies niet goed was. OOk nu weer cyclus van 45 dagen want ze durfde niet te snel op te hogen ivm overstimulatie. De 1ste IUI hadden we 0,8 milj goede zaadjes, dus te weinig voor een reeele kans werd verteld. We zouden nog 1x IUI proberen hierna en anders verdere mogelijkheden bekijken. Helaas mislukte poging. Op naar IUI poging 2. Gonal deed niet snel zijn werk dus flinke dosis gehad om dat ene eitje maar te laten groeien...en ja eindelijk op dag 31 vond de IUI plaats. Helaas was het zaad nog slechter dan de vorige keer dus hebben we een afspraak moeten maken om over iVF te gaan praten. En helaas vanochtend is de ongi langszaam aan het doorbreken. Wat voel ik me klote zeg. Zie zo op om aan IVF te beginnen en ik weet je groeit gewoon in elke nieuwe stap en fase mee en je ondergaat het allemaal, maar je komt gewoon steeds dichter bij het eindtraject. Zo tis een heel verhaal geworden, maar ik ben het ff kwijt, lucht op. Liefs Wen
Hey Wennes, Kan mij goed voorstellen dat je je klote voelt. Weer de volgende stap, maar aan de andere kant is het ook een hele mooie nieuwe kans die hopelijk het gewenste resultaat heeft. Wil je heel veel succes wensen met alles.
Wennes, sterkte met alles, het is niet niks als je elke keer weer een stapje verder moet in de MMM. Ik ga je topic volgen en ik hoop op een prachtig resultaat.
He bah meid dat jij nu ook al aan IVF moet gaan beginnen. Wij starten binnen nu en enkele weken, dus we gaan wss samen op lopen... Hoop voor ons allen dat we snel resultaat zullen gaan boeken!! Ik ga zeker je topic volgen!!
thnx meiden voor jullie lieve reacties. Baal ervan dat we pas 29 okt op gesprek mogen komen. Duurt nog 2,5 week en in die 2,5 gebeurd er dus helemaal niets. Dus voor de verandering maar weer eens afwachten, ben benieuwd hoe straks verder. @Maartje: spannend meis, zie je er erg tegenop? En je was toch al begonnen met de medicijnen voor een cyste toch???
Hoi Wennes, Ja klopt, ik zit nog steeds aan de Decapeptyl. Woensdag hebben we onze intake en omdat ik dus nog steeds mn cyclus aan het onderdrukken ben (ivm idd de cystes) mogen we straks zodra die cystes weg zijn, starten. Ik kijk er behoorlijk tegen op. Maar aan de ander kant kan het me niet snel genoeg zo ver zijn. Kom jij op een wachtlijst of mag je straks ook snel beginnen?? Balen dat je nu 2.5 week weeeeer moet wachten. Kijk jij en je mannetje er erg tegen op?
He Wennes, Heel veel succes meid, wat heb je een hoop meegemaakt. Ga voor je duimen dat het allemaal mee gaat vallen voor je en dat je snel zwanger bent. Liefs Maaike
@ Maartje: Ik heb 29 okt het intake gesprek dus heb verder nog geen idee hoe nu verder. En hopelijk is er ook geen wachtlijst maar dat weet ik dus nog niet. Ik heb vanuit mezelf geen cyclus want mijn eitje groeit niet zonder medicijnen dus misschien is dat nu wel een voordeel toch??? Ik zie er erg tegenop, maar net wat je zegt je kijkt er ook wel naar uit om weer verder te kunnen zodat je ook gewoon een reeele kans krijgt op dat wondertje. Lees zoveel verschillende verhalen over die punctie....ga vragen of het ook mag als ik een roesje krijg..haha. @ Scorpion; Ik wacht ff het gesprek af en anders ga ik misschien wel verder kijken. Maar het zh waar ik nu ben staat erg hoog aangeschreven en is 10 min hier vandaan.
He meis, Gewoon vragen hoor dat roesje.....in de meeste zkh krijg je wel wat hoor tegen de pijn en om wat rustiger te worden. xx
he meis, Bij ons in het zkh krijg je een infuus met pijnstilling en wat rustgevends. Ook 2 ozaxepan, 1 voor de nacht ervoor en 1 voor s'ochtends, en 2 paracetamol. Ik vond de puncties tegenvallen maar laat je daardoor niet van de wijs brengen hoor. Ik heb beide keren problemen gehad met mijn linker eierstok waardoor het erg pijnlijk was. Stap er blanco in hoor, want ik hoor van zoveel meiden dat zij het vonden meevallen. Het is ook zo gebeurd, 15 min en dan zijn ze klaar. Hoe voel je je verder. Ik ben super zenuwachtig pfffff. xxx
Hey meis, ik heb vorige week woensdag de punctie gehad, was voor mij de 1e keer dus ik was bloednerveus. Het enige wat ik aan pijnstilling kreeg was een zetpil Paracetamol en een zetpil Diclofenac. (en natuurlijk de vaginale verdoving). Eerst wilde ik ook een roesje vragen want was er echt bang voor. Maar heb toen toch besloten dat ik het de eerste keer aan zou kijken en zou het tegenvallen zou ik eventueel een volgende IVF toch een roesje kunnen vragen. En....het is mij heel erg meegevallen. Het aanprikken aan de linkerkant deed pijn, maar daar hebben ze doordat het pijn deed alleen de grote aangeprikt en de kleine laten zitten. Rechts hebben ze alles aangeprikt (en ik had in totaal ruim 25 follikels links & rechts) en daar heb ik totaal niets van gevoeld. Dus het is heel verschillend, ja het doet wel even pijn, maar alles bij elkaar is het mij erg meegevallen en ik zou het zo weer doen. Ik moet wel zeggen dat ik een hoge pijngrens heb en dat het voor iedereen verschilt. Na de punctie had ik wel goed last van mijn buik, dat was niet prettig, maar wel te doen.
Ik wil eigenlijk alleen maar even zeggen dat ik echt diepe respect voor jullie heb!! Alleen het lezen ervan benauwd me al! Ik gun het jullie zo!!
Lief van je Scorpion.... Ik ga eerst maar eens naar het gesprek toe en ga al mijn vragen voorleggen. Volgens mij werken ze bij mij zh met injectie in bil en idd vagina. Ja en iedereen heeft natuurlijk ook een andere pijngrens en de mijne is ook best hoog. Zie altijd overal tegenop maar achteraf valt het 9 van de 10 keer mee. Nog 2 weken ff helemaal niets en dan mag ik hopelijk meteen beginnen zodat ik dit jaar toch nog een kans ga krijgen. Moet zeggen dat ik me op het moment erg goed en sterk voel. Riep al 2 wkn dat ik nog geen iVF wilde maar eerst nogmaals IUI maar zondag na die teleurstelling ga ik helemaal voor IVF. En je verlegd je grenzen toch steeds weer. We zijn nu aan het uitzoeken welke verzekering evt 4 ivf pogingen vergoed, misschien dat we nog overstappen.
Wendy, Ik hoop echt zo voor je dat je het maar 1 keer hoeft te doen! En man lief zou kunnen proberen een bloementje mee te geven (zie filmpje (ff om je proberen op te vrolijken)) YouTube - FECUNDACION DEL OVULO
Wennes, Ik kreeg een infuus met Fentanyl bij de punctie. Heb er geen last van gehad en had toch 37 follikels om aan te prikken. Het is mij dus reuze meegevallen. Het is voor iedereen anders. belangrijkste is dat je zoveel mogelijk ontspannen bent. liefs