Hee allen, Ik zit momenteel op cd 68. Vanochtend weer een negatieve test gehad. Ik word hier behoorlijk gek van en mijn vriend ook. Ik ben er op dit moment één keer per week mee bezig, namelijk op donderdagochtend, want dan kan ik een testje doen. Als ik in januari nog niet ongesteld ben geworden, wil ik weer naar de huisarts toe. De huisarts wilde de vorige keer nog niets doen en dat vond ik ook prima. Maar in januari wil ik toch eigenlijk echt wel weten waar ik aan toe ben. Vandaar dus mijn vraag: Kan er via een bloedtest aangetoond worden waar je in je cyclus zit? Dus voor of na je eisprong? Ik wil namelijk nog niet een verwijzing naar de gyn, ik zit namelijk nog niet op een jaar proberen.. Ik hoop dat iemand antwoord voor me heeft!
Hoi Aster, Vervelend als je niet weet waar je aan toe bent! Een bloedtest kan inderdaad aantonen waar je zit in je cyclus. Dit hebben ze ook bij mijn zus gedaan. Zij werd wel doorverwezen door de ha naar de gyn. Ze is pas drie maanden serieuw bezig, maar haar cyclussen zijn zo onregelmatig dat ze gelijk werd doorgestuurd. Succes!!
Dank je wel! Dan ga ik dus in januari om een bloedtest vragen. Hoe onregelmatig is je zus? Want bij mij is er ook geen touw aan vast te knopen, maar ik mag uberhaupt nog niet naar de gyn..
Ze heeft hele onregelmatige cyclussen, deze variëren van 14 tot 75 dagen. Jammer dat je nog niet naar de gyn kan, het is fijner als je weet waar je aan toe bent.
Je moet in principe aan je hormoonwaardes kunnen zien of je voor of na je eisprong zit. Maar als dit helemaal verstoord is, kun je er weer niet zoveel uit halen. Aangezien je al zo'n lange cyclus hebt, ben ik bang dat er tot nu toe geen eisprong is geweest. Als er geen zwangerschap optreedt na de eisprong, zou je binnen 10-18 dagen na de eisprong ongesteld moeten worden. En je menstruatie blijft uit. Bij een cyclus langer dan 42 dagen is het meestal zo dat er helemaal geen eisprong is. Tussen 28-42 dagen en daarvoor vaak wel. Je zit nu al op dag 68.