Een vraagje over ervaringen. Wij zijn 3 april uitgerekend van ons eerste kindje. We zijn rustig aan bezig om de babykamer in te richten en alle spulletjes te kopen . De meubels hebben we al een tijdje. Nu horen we van sommige mensen dat een wiegje naast je eigen bed erg handig is. Vooral als je BV geeft. Maar sommige mensen kiezen er ook voor om de baby direct in eigen ledikant te laten slapen. Wat maakt je keuze? Ik zou zelf wel graag een wiegje naast het bed willen, maar vl vind het onzin . Ik ben van plan om BV te geven, maar dit tijdens verlof wel weer af te bouwen naar gedeeltelijk fles ivm werk. Waar hebben jullie voor gekozen? En als je voor direct het ledikant hebt gekozen, sliep de kleine wel goed? Kan me voorstellen dat het een enorm groot bed is .
Ik heb bij beide kinderen eerst voor de wieg gekozen. Bij de eerste lukte de bv niet en die kreeg dus fv en de tweede kreeg wel bv. De eerste heeft 5 maanden in de wieg gelegen en de tweede iets langer aangezien zij iets kleiner was. Ik vond het fijn dat ze naast me lagen als ik wakker werd kon ik altijd even kijken ik hoorde ze ademen enz. Ik vond het maar eng als ze helemaal alleen lagen in een ledikant. Dus lekker naast me. En als ik ooit een derde zou krijgen zou ik er weer voor kiezen.
Ik vind een ledikant ook erg groot voor een pasgeboren baby. Ik had het idee om mijn kindje in een wiegje op zijn eigen kamertje te laten slapen maar toen hij eenmaal geboren was wilde ik persé dat het wiegje naast mijn bed zou staan. Ik kon het echt niet aan hem alleen in z'n eigen kamertje te leggen Sommige moeders slapen slecht als hun kindje bij hun op de kamer ligt maar bij mij gaf het juist een stukje rust. Zo kon ik 'm goed in de gaten houden
bij onze oudste hebben we alleen een ledikant gebruikt. Achteraf had zij een wieg fijner gevonden. Ze was dysmatuur, kon niet goed op temp blijven, hebben 3 maanden kruiken moeten gebruiken. En ze kon overdag niet goed slapen omdat het bed om haar heen zo groot was. Was maar een week gelukkig want toen bracht een vriendin mij op het idee om haar overdag in de kinderwagenbak te leggen...dat ging super! Kind sliep als een roosje. Voor deze beeb een wieg eerst. Maar verder heeft iedereen in mijn omgeving meteen een ledikant gebruikt en dat ging hartstikke goed.
direct in ledikant en na 3 dagen op zijn eigen kamertje. Nooit problemen mee gehad. Krijgt wel flesvoeding borstvoeding ging niet
Hier had ik een wiegje, maar nooit opgezet, dacht direct in het ledikantje.. Maar onze spruit vond de wereld veel te groot en sliep alleen bij mama in haar bed en dat tot 10 weken! Daarna naast mijn bed in de kinderwagenbak, ik mijn hand erin voor de veiligheid. Pas na 12 weken ging hij slapen in zijn ledikantje. Wel staat hij nog altijd pal naast mijn kant van mijn bed en hier blijft hij lekker voorlopig nog slapen! Ik zou dus gaan voor een wiegje. Het is allemaal al zo groot voor een babytje. Of de kinderwagenbak als hij/zij naast je komt te liggen. Hier flesvoeding. Wat je ook geeft in het begin komen ze snachts nog een paar keer en dan is het praktisch als ze bij je liggen. Daarbij wil ik mijn kindje in de gaten houden of hij niet in de dekens verstrikt raakt, of op zijn buik rolt en niet terug kan rollen. En onze man verliest zijn speen wel een keer of 6 per nacht, dan is het voor mij net even overeind komen en de speen terug inpluggen, anders moet je telkens opstaan en naar het kamertje lopen. Als ik iets praktisch kan oplossen ivm eigen rust en gemoedsrust is het wel de kleine lekker bij me hebben en houden!! Voorlopig slaapt hij naast mama
Bij mijn eerste meteen een ledikant gebruikt en ze sliep goed. Je zal sowieso merken dat ze aan de 'ruimte' moeten wennen. Ook als je ze gewoon even neerlegt ergens ofzo. Mijn dochter kon dan heel schattig schrikken van alle ruimte om haar heen waarbij ze dan haar armpjes heel wijd uitsloeg, ah.. Ze heeft overgins ook hier heel veel bij mij in bed gelegen, hadden we beiden behoefte aan.
Hier gelijk in de ledikant, klein frummeltje in zo'n groot bed hihi. Sliep gelijk goed, lekker rustig op het kamertje dus schrok nergens van wakker.
Hier beide kids gelijk in het ledikantje in hun eigen kamer, deze komende frummel gaat daar ook gelijk in. Moet zeggen dat het ook voor mijn eigen rust is. Ik slaap zelf echt niet als zo'n frummeltje naast me ligt, ik hoor dan alles, elk kuchje, zuchtje enz. Hier ging het super!
Hier eerst in een wiegje naast mijn bed. Dit de eerste drie maanden, vond het heerlijk en makkelijk. Gaf en geef nog borstvoeding, al vind ik dat niet perse een reden om het wiegje naast je bed te hebben. Ledikant vond ik veel te groot in het begin. Doen waar jij je het prettigst bij voelt!
Beide kindjes hebben in de wieg geslapen, en daarna nog in het ledikant ( Co sleeper eigenlijk, een ledikant met 1 zijkant eruit tegen mijn bed aan ) op onze kamer. Mn dochter tot ruim anderhalf en mn zoon met bijna 5 maanden natuurlijk nogsteeds. Ookal heb ik fles voeding gegeven, dan ze drinken hier beiden erg lang 's nachts en ik heb geen zin om mn bed uit te moeten dus ik vind ook bij fles het ideaal om de baby bij mij op de kamer te hebben. Zowizo zou ik er zelf niet aan moeten denken mn baby op een andere kamer te leggen! Ik zou zelf geen oog dicht doen als mn baby niet bij me slaapt. Nu hoor ik aan de ademhaling of alles in orde is ( Mn zoontje spuugt veel, heb hem een keer niet reagerend uit zn wieg gerukt, of hij nou zo diep sliep of er iets anders aan de hand was? ) en bij twijfel even vinger onder de neus om te voelen Zo'n frukje in zo'n groot bed voelt voor mij niet goed. Ik snap dat voor veel mensen een wieg te duur lijkt, wij hebben een familie wieg dus da's makkelijk. Maar het beddengoed heb je toch nodig voor in de wagenbak en wiegje kan je makkelijk van MP kopen en anders bezuinig je -in mijn ogen- maar ergens anders op
Hier gaat de kleine ook meteen in het ledikant! Ik vind het wel jammer, had de kleine graag in de familiewieg gezien. We hebben op de slaapkamer helaas geen plaats voor deze wieg.
Hier meteen een ledikantje, en het ledikantje stond eerste weken bij ons in de slaapkamer aan ons voeteneind. Ik gaf bv, wel handig dan je kindje dichtbij te hebben om de eerste signalen te herkennen. Kwa grote van het ledikant had ze helemaal geen moeite mee, maar ze lag van geboorte afaan al lekker gestrekt. (ik denk dat ze de krappe ruimte in de baarmoeder zat was).
Bedankt al voor de reacties. Leuk om te lezen. Wij kunnen best een wiegje aanschaffen, daar gaat het niet om. Alleen mijn vriend ziet dit als "nog meer spullen erbij". Wij wonen niet erg ruim en hebben op de slaapkamer weinig ruimte. Het ledikant kan in ieder geval niet op de slaapkamer, die is te groot. En mocht het ledikant toch niet lukken, kunnen we altijd nog kijken voor een wiegje lijkt mij. Er staan wel leuke op MP zag ik al. Ik denk dat we dan toch kiezen voor het ledikant. Meer reacties zijn welkom!
Hier ook meteen alleen in z'n ledikantje...sliep super goed en kwam zelfs niet voor zijn voeding in de nacht! Hahaha Ik gaf ook bv,maar de kleine moet toch een schone luier dus uit bed moet je toch Ben benieuwd of deze dame ook gewoon in haar eigen bedje meteen gaat slapen.
Verschonen heb ik maar heel even s nachts gedaan en deed ik gewoon op ons bed dus er uit kom ik niet. Hier heeft de oudste 3 maanden in de wieg geslapen en de jongste vrijwel niet. Maar die lag beneden in de kinderwagen en slaapt nog in cosleeper. De eerste weken lag ze tegen mij aan te slapen, ik kon haar toen niet wegleggen. Na 4-6 weken wel en slaapt ze in de cosleeper. Vanaf 3,5 maand slaapt ze overdag in het ledikantje op de babykamer, ze slaapt nl. alleen in het donker en onze slaapkamer is niet donker genoeg.
Ik heb een wiegje, waar ik haar 's nachts in wil leggen, maar overdag (als ze niet beneden slaapt) wil ik haar toch in het ledikant op haar eigen kamer gaan leggen, al is het maar om te wennen... Maar, ik heb dus nog geen ervaring... Is puur gebaseerd op ervaring om me heen!
Onze dochter heeft de eerste paar dagen en nachten bij ons in de kamer in de kinderwagenbak gelegen. Na een paar dagen sliep ze overdag in het ledikantje in haar eigen kamer en na anderhalf week sliep ze ook 's nachts in het ledikantje. Dit ging prima, en ze slaapt nu zowel overdag als 's nachts goed in haar eigen kamer.
Hier in een ledikantje.. De eerste nacht op haar eigen kamertje.. Maar menn wat voelde ik me schuldig de volgende ochtend.. Die avond heeft vriendlief samen met een vriendin het ledikantje verplaatst naar onze slaapkamer.. Daar hebben we de eerste maand gezellig met zn drietjes geslapen.. Toen ging mn eigen nachtrust er aan omdat ze nogal lawaai maakte in dr slaap.. Maar toen had k er ook vrede mee dat ze in dr eigen kamertje lag hihi