Wij hebben voor onze 2e een combi-sleeper gekocht maar ik vraag me nu af hoe dat gaat als hij straks een maand of 2 is en overdag ook boven gaat slapen..kan ik hem dan gewoon in de combi-sleeper leggen ook al zou hij dan in mijn kant van het bed terecht kunnen komen Elise bleef altijd netjes op haar plek liggen maar ik lees ook wel een verhalen van kindjes die alle kanten uit gaan en er ligt natuurlijk wel een dekbed op ons bed? Ik vroeg me gewoon af of dit een issue is of dat ik me druk mak om niets. ik hoop dat hij tot 4/5 maand in de combisleeper past.
Je bedoeld een cosleeper? M'n jongste slaapt overdag op de babykamer in een ledikantje omdat het daar helemaal donker is en op onze slaapkamer niet en ze slaapt alleen als ze niks ziet. Maar ze blijft nog netjes liggen waar ze ligt. Nu slaapt ze op haar buik en ik stop het dekentje altijd in dus ze schuift hooguit iets opzij. Ze is nog niet uit zichzelf in ons bed terecht gekomen. Dus ze zou hier nog prima overdag in de cosleeper kunnen slapen.
Ik zou een kindje van 4 a 5 maanden niet alleen in een co sleeper laten slapen. Met 2 a 3 maanden gaan ze echt wel door het bedje heen.zeker met 4 a 5 maanden. Hier lag ze overdag gewoon op haar kamertje in het ledikantje. Alleen in mijn bij zijn in de co sleeper.
Ik denk dat het wel verschilt per kindje. Die van mij blijft rustig liggen, de oudste ging idd door het bedje heen vanaf 3 maanden. Maar de jongste slaapt waar ze ligt, blijft zo liggen en als ze wakker wrodt doet ze haar hoofd omhoog en begint ze te kletsen. Inmiddels begint ze door de box en op een kleed wel te verschuiven dus misschien dat het niet lang meer duurt dat ze het in bed ook gaat doen.
Verschilt per kindje. Mn zoon is bijna 5 mnd en beweegt nog bijna niets, kruipt alleen lekker ergens tegenaan. Dus rol ik een handdoek op, leg dat op afscheiding v beide matrassen en verder komt hij niet. Mn dochter kroop wel op ons bed maar nooit over de kussens heen. Overigens slaapt mn zoontje nooit alleen boven maar overdag lekker in de kinderwagenbak. Ik moest wel even nadenken... Zoon slaapt in een Little Company Combi Sleeper® in zijn cosleeper
Haha ja sorry dames. Ik heb net een combi sleeper voor mijn dochter gekocht. Bedoel idd een co-sleeper Het is is de bedoeling dat zoonlief naar het predikant van dl gaat dus dat moment wil ik uitstellen. We hebben nog wel een losse wieg maar die is ovaal en niet zo groot maar ik ga het gewoon meemaken en anders idd een opgerolde handdoek of een andere cream oplossing die manier kan knutselen
Mijn dochter heeft tot 9 maand stil in bed gelegen. Hoefde ook geen slaapzak want bleef lekker onder de dekens liggen. Maar elk kind is anders dus misschien gaat deze met 3 maand al los
Ik had ook opgerolde handdoeken tussen de matrassen en dat werkte prima. Heb 'm nooit in mijn eigen bed teruggevonden
Er zit toch ook een zijkant aan die omhoog kan? Kun je die dan niet omhoog doen op de momenten dat hij alleen ligt?
dat verschilt ontzettend per kindje. mijn zoon van ruim 12 maand slaapt nog in een co sleeper. Hij komt nooit in onze helft van het bed. is een weinig ondernemend kindje wat dat betreft. hij gaat gewoon slapen. indien ik het idee heb dat hij gaat draaien of verder door het bed gaat dan zal de zijkant dicht moeten. Tja hij is dan al een jaar oud, maar de meeste kinderen kunnen met een maand of 3 a 4 al niet meer zo in een ledikant op hoogste stand met 1 kant open liggen. Het hangt dus echt van je kindje af.
Hihi ik gok een telefoontyper Je hebt bij Ikea ook van die hekjes die je op de rand van je eigen bed zou kunnen zetten eventueel. VIKARE Zijsteun - IKEA
Inderdaad gister effe snel op de telefoon gedaan. Onze co-sleeper heeft geen zijkant die je zo omhoog kan doen dus dat is wat lastig. Als DL naar een peuterbed gaat kan hij gewoon in zijn ledikant op onze kamer want daar is genoeg ruimte. Maar ik zal een kijken naar zo'n zijsteun want die hebben we toch nodig denk ik voor DL en als die bij mij erop kan overdag zou dat wel handig zijn. En misschien gaat ie ook wel nergens naartoe maar ik vroeg het me ineens af
Een voedingskussen is misschien ook een oplossing. Ik ken trouwens ook oudere kindjes die nog in een cosleeper liggen wat prima gaat. Beeldbabyfoon erbij en vliegen als ze wakker zijn, haha. Wij gaan proberen snachts de cosleeper te gebruiken en overdag de wieg op de babykamer.
Ja ik zette zeg maar rond de leeftijd van een jaar de babyfoon op mn bed naast de co sleeper. Werd mn dochter wakker dan ging ze of huilen, of ze pakte de babyfoon vanwege de lampjes die daarop branden.