Twijfel na gemeenschap, ervaringen graag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Froetsel, 27 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    We hebben dus gisteren onveilig gemeenschap gehad, precies op de 10e dag. Dus 10 dagen geleden voor het eerst weer gemenstrueerd na de zwangerschap.

Het hoeft niet raak te zijn natuurlijk maar het kan natuurlijk wel. Me kleine meid is nu 3 maanden.
    Twijfel nu of ik de morning after pil moet slikken of juist niet omdat ze nog maar 3 maanden is.

Iemand toevallig ervaring?

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Hoe lang duurt je cyclus? De meeste vrouwen zijn juist erg vruchtbaar na een zwangerschap...

3. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik zou dan toch het zekere voor het onzekere nemen als je niet nu eventueel weer zwanger wilt worden.

Wij deden aan periodieke onthouding en mijn eisprong was altijd dag 17, behalve die ene maand, toen was het dag 13 (voel mijn eisprong altijd) en we waren dag 8 voor het laatst intiem geweest en nu hebben we een kleine meid van bijna 10 maanden rondlopen.
    Dus het kan altijd ook al is je eisprong wat later.

Moet wel zeggen dat mijn man wel super trots was op het feit dat zijn zaadjes 5 dagen wisten te overleven.

4. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik weet dus niet hoelang me cyclus nu duurt. Aangezien dit me eerste menstruatie was na me zwangerschap. En met de kleine was me Eisprong kennelijk ook eerder.

Maar ik twijfel of ik er goed aan doe om de pil te slikken

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik denk dat niemand anders dat voor je kan beslissen

6. Koon

Koon Niet meer actief

Wat Umm zegt.

Als ik in deze situatie zou zitten zou ik de morning after pil halen, mijn eisprong was altijd op/rond dag 10.

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Tsja, wil je echt niet nu zwanger worden, zou ik de morning after nemen. En anders zou ik de natuur haar gang laten gaan.

8. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Weet niet of je nu al te laat bent voor de morning after?

9. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Als je trouwens ervaringsverhalen zoekt: mijn zus en ik schelen 13 maanden ;)

10. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoe ervaarde jij het de leeftijdsverschil? Hoopte dat er moeder zijn waarbij er 4 of 3 maanden leeftijdsverschil was / is

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Dat lijkt mij er lastig drie/vier maanden leeftijds verschil ;) aangezien je 9 maanden zwanger bent.

Maar even on topic. Toen mijn zoontje 8 weken was hebben we ook één keer onveilig seks gehad. Ik zat overigens niet in mijn vruchtbare dagen, en heb om die reden geen MAP gehaald. Als het zo was, dan was het zo. Maar was niet zwanger.

12. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hahahah bedoel 1 jaar leeftijdsverschil! Oke dus het is goed gegaan

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Tja mijn broertje en ik schelen ook 13 maanden, en mijn ouders kozen hier bewust voor, in ieder geval om de natuur zn gang te laten gaan ;) En mijn moeder had er graag nog gelijk 1 achteraan gewild. Zij heeft het positief ervaren.

En ik: ik had er niet aan moeten denken toen mijn zoontje 3 maanden was. Ik denk dat ik gillend gek was geworden :) (en het uiteraard ook wel had gered, maar ik denk dat het voor mij loodzwaar was geworden) Ik heb er nu 2 jaar tussenzitten en dat vind ik al pittig genoeg.

Maar omdat het zo persoonlijk is, is het aan jou en je man om te beslissen of je er klaar voor bent.

14. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Mijn dochter was 6 maanden toen ik per ongeluk zwanger raakte van de jongste. We hebben er wel bewust voor gekozen om er voor te gaan. Hoewel ik zielsveel van mijn kinderen hou had ik liever wat langer gewacht. Ik vind het behoorlijk pittig. Dus als je er nog niet aan toe bent zou ik zeker kijken of je nog een MAP kan innemen.

15. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Mijn dochter en deze kleine schelen straks ook 1 jaar en drie weken.. Lijkt me best pittig.. Weet je al wat je gaat doen?

16. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik vond het zelf heel leuk, maar het lijkt me wel pittig. Mijn meiden schelen 15,5 maand. Ik vind het zwaar, maar fantastisch.

17. Daydreams

Daydreams Actief lid

31 okt 2010
    270
    1
    0
    Noord-Brabant
    Voor ik bewust zwanger werd van de eerste hebben we een aantal jaar periodieke onthouding gedaan. Na de geboorte van de eerste was ik na 5 maanden weer ongepland zwanger. Het is wel pittig maar o zo leuk!
    Maar na de zwangerschap ben je extra vruchtbaar zeggen ze.

18. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Mijn middelste dochters schelen precies 1jaar en 1 dag. De zwangerschap was behoorlijk zwaar en heeft enorm veel van mijn lichaam gevraagd. Ook zwanger zijn en een baby is behoorlijk pittig en na geboorte 2 kleine kids is heftig. Wel was lekker dat ze beide dezelfde slaapjes hadden zodat ik 'smiddags ook nog ff kon liggen. Ook leerde ze veel van elkaar en spelen ze veel samen.

De 2 dames zijn nu inmiddels 8 en 9 jaar. Ze spelen nog steeds veel samen. En de jongste is iets groter dan de oudste. Ook kunnen ze elkaars kleding en schoenen aan.

19. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    We hebben besloten om het toch gewoon op ons af te laten komen. Want het hoeft niet perse raak te zijn omdat het pas de 10e dag is maar goed.
    We zien het wel, als het raak is het welkom.

20. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Sterkte meid. Hoe het ook komt, jullie komen er vast wel goed doorheen.

Hier geniet ik nog steeds enorm van mijn meiden. Ik ben echt blij dat ik ze mocht krijgen ondanks zo vlot op elkaar.

Deel Deze Pagina