gelijk meedraaien in het gezin?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door edelweiss, 16 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier moet nummer 3 gelijk meedraaien in het gezin maar onze ritmes zijn om schooltijden e.d. heen gebouwd dus ik verwacht geen problemen. Dit kind zal alleen wat vaker in de kinderwagen 'mogen' slapen dan de andere kinderen, zodat ik snel de deur uit kan om bijvoorbeeld een kind van school te halen.

De eerste paar weken regel ik voor de ene dag dat ik hulp nodig heb, wel even wat gezelschap zodat ik (of familielid) even zoon van school kan halen. De andere dagen zijn 'gedekt'. Maar ik ga hier dan wel uit van mijn eigen kraamweken als kraamvrouw en mijn eigen rust (2-4 weken misschien)

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    Hier zal de newborn ook meteen mee moeten draaien.
    De oudste zit op school in een andere stad, 20-25 min met de auto. De jongste zit op loopafstand op de psz en we zullen vaak moeten splitsen wie wie wegbrengt en de newborn zal met mij mee gaan.

Helaas wel behoorlijk wat maxicosi slaapjes op een dag, maar dat is gewoon even niet anders.

3. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    ik was ook n nummer 3 :)
    En heb 6 maanden gehuild van de krampjes, mijn ouders deden geen oog dicht!
    Mijn broertje, nr 4, was een engeltje en sliep overal. Op de kleuterschool ging hij nog steeds smiddags naar bed thuis.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Caitlyn was hier 5 weken toen Thirza op school startte. Ik maakte haar niet wakker, maar nam haar mee in de draagdoek, (daar hing ze dan al in, dus dan schoot ik enkel een wijde jas aan, zij een mutsje op d'r koppie en een extra sjaal zodat d'r nekje niet in de wind hing, en klaar).
    Toen slapen iets beter ging, nam ik 'r ook wel mee in de kinderwagenbak. Daar lag ze dan overdag vaak in te slapen, hoefde ik d'r niet over te tillen :)

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je hebt van die reiswiegen voor op de achterbank. Zitten gordeltjes in, waarin je je kind dus veilig kunt vervoeren, omdat ze speciaal voor in de auto gemaakt zijn. Lijkt me dat die er ook wel met onderstel zijn, zodat je 'm uit de auto zo op de wagen kunt zetten en ermee kunt rijden? Dat is dan misschien handig?

6. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

Manlief was tot twee weken na de bevalling thuis.
    Daarna kon ik mijn dochter, nog niet leerplichtig, nog een weekje thuishouden.
    Daarna veel geluk dat ze bijna elke dag met mijn buurvrouw mee naar school rijdt, maar anders breng ik haar zelf, met de baby in de draagdoek

Manlief wordt wakker rond half 8, doet zijn haar en zet koffie, en haalt de baby uit bed, ik kom er ook uit en we drinken even koffie samen....

School is 2 min. fietsen dus heel soms laat ik haar ook slapen en fiets ff snel heen en weer als ze heel vast slaapt. Word er wel makkelijker in. Ik maakte me er vooraf drukker over dan nodig, het regelt zich vanzelf.

Deel Deze Pagina