Positieve ovulatietest tijdens gebruik Provera??

Discussion in 'Zwanger worden' started by liefebees, Apr 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Ik ben vrijdag begonnen met Provera, heb nu dus net 2 pilletjes geslikt.
    Nu had ik vanmorgen wat vage steken in mn buik wat ik ook altijd rondom mn eisprong heb.. Dacht ik gooi er eens een ovulatietestje tegen aan; en die blijkt nu KNAL positief te zijn!
    Is dat een bijwerking van de Provera dat een ovutest ineens positief is? Of kan ik nu alsnog een eisprong krijgen ondanks het feit dat ik Provera slik?
    En wat moet ik nu doen, vanaaf wel gewoon weer mn Provera innemen of ermee stoppen?

Kan iemand me misschien helpen.. ik weet het echt niet! En op zondag kan ik de gyn ook niet bellen natuurlijk!

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Provera zorgt niet voor een positieve ovulatietest. Het kan zijn dat je alsnog een eisprong hebt gehad, ookal was je al met de Provera begonnen. Als je echt voor 100% zeker weet dat het een eisprong was, dan zou ik ermee stoppen en twee weken afwachten. Bel voor de zekerheid morgen je arts even om het te overleggen.

3. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Ik heb gebeld en de gyn zegt dat ik wel de Provera kuur af moet maken.. Mocht dit wel een eisprong zijn kon geen Provera geen kwaad.. Heb er zelf een beetje gemengde gevoelens over moet ik eerlijk zeggen!

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Provera kan in principe geen kwaad. Je kunt er niet een miskraam mee opwekken, mocht je wel zwanger zijn. Over het algemeen slaat zo'n kuur gewoon niet aan als je zwanger bent. Je krijgt geen bloedverlies, je menstruatie blijft uit. Dus je zou de kuur op zich wel kunnen afmaken.

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Provera maakt idd niks uit hoor, spreek uit ervaring ;)

Ik had volgens echo's geen eisprong, heb een kuur provera gekregen, en 2 dagen na de (10 daagse) kuur had ik ineens een positieve zwangerschapstest (en deed de test alleen om zeker te weten dat ik niet zwanger was, omdat ik met clomid zou beginnen).

Heb inmiddels een kerngezond meisje van 6 maanden :D

Kreeg in 't ziekenhuis trouwens eerst te horen dat de test posi was door de provera, een dag later kwam het volgens hun door een late eisprong.. Tsjah, in 't ziekenhuis weten ze 't ook niet altijd hoor ;)

6. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Jippie en Saz dank jullie, stelt me gerust :)
    Hopelijk heb ik echt een eisprong gehad na die knalpositieve test! Aan mn temp kan ik weinig zien want die is sowieso hoog door de Provera. We zullen het zien!
    Ik hoop voor net zo een verrassing als jou Saz!!

Share This Page