overgaan op forte?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Vera, 7 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Mijn baby is nu 5 weken en drinkt meestal 8x per dag. Soms 120 (plus 4 schepjes) alles op dus, maar ook vaker 100 cc. Meestal zit er 3 uur tussen de voedingen, maar de laatste dagen soms maar 2 uur. Op zich prima, want ik doe voeden op verzoek omdat ie zo hongerig was en hij liet er dan ook vaker 4 uur tussen, dus dat compenseerde, maar dat doet ie nu dus niet meer.
    Ik zit te denken om over te stappen op forte. Iemand ervaring daarmee? Zou het verstandig zijn? Of kan ik het ook mengen, of alleen voor de nacht forte geven?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hoe zwaar is je kleintje?

8 flesjes a 100cc zijn 800cc, dat is al een aardige hoeveelheid bij 5 weken. Met het gewicht kun je bereken wat het advies en de max hoeveelheid is. advies is 150cc per kg per dag, max is 180cc per kg per dag

Als de kleine nog niet zo zwaar is, kun je inderdaad Forte overwegen. Ik zou het dan in elke fles doen. Dus bijvoorbeeld op een fles van 120cc 2 schepjes standaard en 2 schepjes forte. Als dat nog niet genoeg is dan eventueel helemaal..

(ik heb trouwens goede hulp gehad van de nutrilon lijn, misschien ook nog een optie om te bellen, of het CB)

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Gewicht was 1,5 week geleden 4160 gram. 1100 gram aangekomen in 3,5 week, dus er zal nu ook wel weer wat meer bijgekomen zijn.
    4.2 kg x 150 = 630 cc
    4.2 kg x 180 = 756 cc
    Laatste dagen zit ie gemiddeld rond de 800 - 850 cc per dag. Volgens het CB was dat prima. Die vinden voeden op verzoek tot max. 1 liter prima.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Doet hij lang genoeg over de flessen trouwens? Ongeveer 20 minuten?

Zolang hij tevreden is, kun je het zo laten. Maar als hij meerdere dagen zo vaak komt, kun je inderdaad forte overwegen. Ook omdat hij wel genoeg krijgt. Iets minder is dan niet erg.
    Ik zou dan eerst 1 of 2 schepjes per fles doen aan Forte, en de rest standaard. En dan op blijven letten dat hij niet onder die advies hoeveelheid komt.

Forte is trouwens ook geen wondermiddel. Mijn jochie ging er van spugen, en het hielp niet veel tegen de honger (geloof een week wel, daarna niet meer). Dat hebben we wel opgelost, maar niet helemaal ideaal dus..

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    sem had periodes dat ie heel vaak een fles wou. Ik zat ook met me handen in het haar. Ook forte gegeven gemengt met standaart maar hij raakte helemaal verstopt.
    Toen maar gaan voeden op verzoek. Meestal zat ik op 6 a7 flessen maar ook wel eens 8.
    Ik probeerde die extra fles wel wat kleiner te houden of wat extra water erbij.

Nu heeft ie nog wel eens dat ie om de 3 uur komt i.p.v 4 uur. Gelukkig kan ik hem nu al wat extra geven zoals diksap, water thee enz. ook krijgt ie al fruit.

Ik zou het niet zomaar doen overstappen. Misschien komt ie dadeijk weer gewoon om de 3 uur en heeft ie ni gewoon een groeispurt en wil ie meer eten

6. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ja, je hoort wisselende verhalen erover. En ik wil niet te snel overstappen idd. Hij doet ongeveer 20-30 min. over een fles. Netjes dus.

Deel Deze Pagina