Hallo allemaal, Zijn er ook zwangere mensen hier op het forum die paardrijden, of paardrijdende mensen hier met een kinderwens? Hier is het laatste dus het geval. We willen al een jaar heel graag kinderen en we zijn er sinds 2 maanden ook "volop" mee bezig. Tussen haakjes omdat we het gewoon op z'n beloop laten, dus geen ovu testjes o.i.d. Maar, elke keer als ik ongesteld wordt is er natuurlijk een kleine teleurstelling, maar ook een soort opluchting. Ik rijd namelijk het grootste gedeelte van mijn leven fanatiek paard. (nu zo'n 14 jaar) En mijn vriend vind het geen goed idee dat ik nog ga paardrijden als ik zwanger ben. Maar volgens mij kan dat best als je geen gevaarlijke situaties opzoekt? Uiteraard ben ik mij ervan bewust dat zodra je op een paard stapt je een risico neemt. Maar zijn er mensen hier die paardrijden en hoe zijn jullie hiermee omgegaan?
Wij proberen zwanger te worden en ik heb een eigen paard. Mocht het raak zijn zal ik blijven rijden tot dat het niet meer fijn voelt. Dit kan gelijk zijn of na een aantal maanden. Paard is gelukkig erg braaf maar ik zou niet snel op een ander paard stappen.
Bedankt voor je reactie! Ja idd, en voor hetzelfde geld heb ik er vanaf dag 1 geen goed gevoel meer bij. Maar dit is wel iets waar ik denk het meeste moeite mee te hebben, dat ik voorlopig niet meer kan paardrijden.. Paardje die ik rijd is ook erg braaf gelukkig.
Hier rij ik ook paard , tot ik zwanger ben rijd ik op elk paard waar ik op dat moment op mag/moet , daarna zal ik wel selectief zijn als ik zwanger ben !
in verband met een punctie heb ik 4 weken niet gereden. Toen ik merkte dat ik zwanger was ben ik de dag erna weer gaan rijden, eindelijk! Ik zit er nu 2 weken weer op en start weer mijn wedstrijden! Ik hoop zo lang mogelijk nog te mogen/kunnen rijden...
Ik zou gewoon blijven tot het niet meer goed voelt, vooral als je een heel braaf paard hebt. Ik heb bij mijn zoontje ook nog een paar keer gereden (als ik op bezoek kwam bij mijn oude verzorg paarden). Ik ken zelfs iemand die tot 35 weken heeft door gereden.
ik herken het precies!!!! teleurstelling en tegelijkertijd opgelucht zijn bij een ongesteldheid Mijn paard is niet van het allerbraafste soort (al gaat het de laatste tijd eigenlijk heel goed) dus zit met hetzelfde dilemma. Meiden om me heen hebben allemaal doorgereden. Op een gegeven moment wel wat rustiger, maar ken er ook die net niet op het paard zijn bevallen. Denk dat mijn man ook wel eens in opstand zou kunnen komen tzt. maar zelf heb ik bedacht te rijden met bodyprotector en te stoppen zodra die niet meer past Huisarts zegt dat het dragen van een gordel in de auto gevaarlijker is voor een baby dan paardrijden. Bij een botsing trekt die gordel namelijk meteen strak en als je van je paard valt is dat meestal niet op je buik. maar ja....
Ik had ook een eigen paard toen ik zwanger was en ze was eigenlijk super braaf dus heb gereden tot mijn buik echt groter werd, toen voelde het niet fijn meer omdat ik als ik zou vallen wel echt op mijn buik zou kunnen vallen. Als je pas net zwanger bent is de baby nog heel goed beschermd door al het vruchtwater maar als ze groter worden zijn ze kwetsbaarder. Succes!
Bedankt voor jullie reacties. Ja, het is denk ik ook op je gevoel af gaan. Zo heb ik gisteren een buitenrit van 3 uur gemaakt, in een grotere groep, paard vond dit erg leuk en werd erg enthousiast. Zulke dingen zal ik dus niet meer op gaan zoeken als ik zwanger ben. Maar denk dat simpel bakwerk een iets minder groot risico is.
Ik heb gereden tot 18 weken zwangerschap. Ik deed daarvoor alleen stapritjes buiten, maar met 18 weken voelde ook dat niet fijn meer aan mijn buik. Ik ben wel vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was van paard gewisseld. Dus de jongere, frisse knol ingeruild voor de wat oudere, slome variant Gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt. Paardrijden is altijd een risico omdat je nooit weet hoe een paard reageert. Vallen kan altijd, ook bij een super braaf dier. Voor mij was een reden om te blijven rijden de ontspanning die ik eruit haalde. 1x in de week een stapritje buiten deed mij heel goed, en ontspannen is ook belangrijk tijdens je zwangerschap
Wij zijn ook bezig om zwanger te worden en ik heb 2 eigen paarden. Op de ene stap ik niet meer zodra ik weet dat ik zwanger ben dat is namelijk best een draak op zijn tijd. gelukkig staat ze allebei ook voor de kar en daar zijn ze kuiken mak mee
ik zou het zelf niet doen, het risico ligt op het moment dat je valt. maar als je een heel vertrouwd paard hebt, zou je het nmog wel kunnen overwegen
Ik ben inmiddels 26 weken zwanger en rij nog steeds paard. Wel minder vaak en minder actief, ik longeer twee keer per week en rij ongeveer drie keer per week. Zo lang het goed voelt en mijn lichaam het toe laat blijf ik rijden, maar beperk mij nu wel alleen tot werken in de bak en ik spring uiteraard niet meer.
Ik zat een beetje met dezelfde vraag, dus ik ben blij dat jij al een topic geopend hebt Ik rij altijd jonge paarden. De één is wat braver dan de ander, maar ze blijven jong en soms onvoorspelbaar. Ik blijf nog rijden tot mijn gevoel zegt dat ik moet stoppen....