Cerazette

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door 27brenda, 24 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 27brenda

27brenda Lid

22 dec 2008
    5
    0
    1
    Hallo,

Ik heb een vraagje over Cerazette. Ik slik deze nu een maand of 4 en hij bevalt me goed. Alleen is het nu zo'n 6 weken geleden dat ik voor het laatst 'ongesteld' ben geweest. Af en toe een drupje bloed, maar meer niet. Sinds een week veel menstruatiekrampen, zo erg dat ik er pijnstilling voor moet innemen. Ik ging er dus vanuit dat ik ongesteld zou worden, maar dit gebeurt maar niet. Is dit iets wat normaal is bij Cerazette? Ik neem hem altijd op de goede manier in, altijd 's avonds. 1x vergeten, maar binnen de 12 uur ingenomen. 1x snel erna diarree gehad, maar toen hebben we de week erop volgend een condoom gebruikt. Verder geen gekke dingen gedaan. Heb ook pijnlijke borsten en ben erg moe. Nu heb ik 2 jonge kinderen waarvan 1 zorgenkindje, dus tja, zo gek is het ook weer niet om moe te zijn. Zwangerschap lijkt mij toch uitgesloten? Dit is ook niet de bedoeling. Ik hoop van jullie te horen dat dit herkenbaar is en ik mij geen zorgen moet maken.

Afgelopen week heb ik voor het eerst sinds lange tijd weer migraine (met aura) gehad. Van wat ik op internet zie, zou dit met deze pil eigenlijk niet meer voor moeten komen? Ook lees ik dat het niet verstandig is een anticonceptiepil te slikken wanneer je last hebt van migraine met aura. Ook heb ik afgelopen week last gehad van mijn bekken, wat ik eigenlijk altijd een paar dagen heb wanneer ik ongesteld ben. Alles klopt dus, behalve dat er geen bloeding is geweest.

Wat verschillende vragen, hopelijk is er iemand die me wat wijzer kan maken.

Bedankt!

2. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Ik zou voor de zekerheid een zwangerschapstest doen.
    En daarna naar de huisarts lijkt me niet de beste pil voor je

3. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Geen bloeding klopt. Ik kreeg eerst onregelmatige bloedingen en daarna stopte het helemaal. Mij was van te voren verteld dat dit kon.

Maar de andere klachten zou ik wel bespreken

4. 27brenda

27brenda Lid

22 dec 2008
    5
    0
    1
    Krijg jij dan ook die menstruatiekrampen, zonder dat er een bloeding komt?

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.183
    10.738
    113
    Ik heb m geslikt na de geboorte van de oudste, een jaar lang en al die tijd niet ongesteld. Zodra ik ermee stopte, kwam mijn menstruatie terug.

6. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Ik heb deze pil jaren geslikt en was ook jaren niet ongesteld (superfijn!). Maar de klachten van jou herken ik verder niet. Laatste jaar had ik steeds vaker tussentijdse bloedingen. Tijdje gestopt en later weer begonnen maar het bleef wat.
    Omdat er toen toch weer een zwangerschap gewenst was weer gestopt. Vorig jaar na mijn bevalling een mirena laten plaatsen.

Deel Deze Pagina