Gelijk zwanger worden na verwijdering Mirena

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 0lifantje, 14 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0lifantje

0lifantje Actief lid

7 jan 2012
    258
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Over mij: mijn mirena spiraal is afgelopen woensdag verwijderd. Wij gaan nu proberen voor ons 2e kindje. Hopelijk is het snel raak en blijft het plakken. Heb namelijk 2 miskramen gehad voordat ik mijn dochtertje in mijn armen kon sluiten.

Wellicht al genoeg topics over de Mirena, heb nog de zoekfunctie gebruikt, maar ik wil meer horen/lezen.

Hoelang heeft het geduurd dat je zwanger bent geraakt nadat de Mirena spiraal bij jou was verwijderd.

En... wat ik ook las bij de meeste, dat de personen die gelijk zwanger waren geworden, er een miskraam heeft plaatsgevonden.

Graag jullie verhaal.

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik heb in augustus de mirena laten verwijderen. Werd na 85 dagen ongi en de ronde daarna was ik zwanger. Best snel dus. Ben nu 10 weken, en 11 augustus uitgerekend (10 augustus mirena verwijderd).

Hopelijk is het bij jullie ook snel raak!

3. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Na dat mijn mirena is verwijderd duurde het 9 maand toen ik zwanger was van mijn zoontje, succes!

4. 0lifantje

0lifantje Actief lid

7 jan 2012
    258
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Saz667: Gefeliciteerd! Hoop dat het ook zo snel gaat bij ons :)

@DikkeBuik: Dat heeft best lang geduurd, gelukkig toch uiteindelijk een zoontje.

Wel verschillend dus, bij de één sneller dan de ander.
    Nou ik ben benieuwd hoe het gaat lopen.. wordt dus afwachten...:p

Bedankt voor jullie reacties.

5. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik ben na verwijdering vd mirena gelijk zwanger geraakt.
    helaas is dat niet goed afgelopen....
    en bij een vriendin van mij is het ook mis gegaan toen ze zwanger was gelijk na verwijdering vd mirena.toeval???
    volgens de dokter mag je gelijk zwanger worden, maar ik zou een maandje wachten als ik jou was.
    ik denk dat je lichaam even moet herstellen. er heeft toch iets gezeten wat er niet hoort. dat denk ik.
    tuurlijk wil je t liefst zo snel mogelijk zwanger worden, had ik ook!
    maar ik vind het wel toevallig dat t bij mij mis is gegaan na 2 gezonde kinderen. en ik hoor t wel vaker!
    succes!

6. sampy2009

sampy2009 Actief lid

24 aug 2011
    170
    0
    0
    groningen
    ik heb eind juli mijn spiraal laten verwijderen en ben nu net 4 weekjes zwanger!:D

7. 0lifantje

0lifantje Actief lid

7 jan 2012
    258
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat heb ik idd vaker gehoord, vandaar ook deze topic. Ik ga nu zeker minimaal een maandje uitstellen. Want toeval? Ik weet het niet... bedankt voor je reply :)

8. 0lifantje

0lifantje Actief lid

7 jan 2012
    258
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! :D Bij jou heeft het dus ong een half jaar geduurd. Allemaal best snel gelukkig...Geniet van je zwangerschap :)

9. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Hier ook een MA nadat ik direkt zwanger was geraakt na het verwijderen van de Mirena. Ik zou dan ook aanraden een maandje te wachten.

10. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    bij mijn dochtertje was ik ronde 3 na het verwijderen van de mirena spiraal zwanger en zit nu inmiddels in ronde 4 voor de 2e! 14-10 mirena verwijderd.
    gezien de verhalen hierboven, zou ik idd ook een maandje wachten... ik wist dat niet zeg! maar wat vreemd... is in mijn ogen niet echt toeval!

11. 0lifantje

0lifantje Actief lid

7 jan 2012
    258
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij jou ook al? Vind het vreemd dat het bij veel vrouwen dit gebeurt.

Ik word/werd snel zwanger, vandaar ook deze topic, ben bang dat ik straks snel zwanger ben en een mk wordt.

Ik wacht daarom nav jullie verhalen.

12. 0lifantje

0lifantje Actief lid

7 jan 2012
    258
    0
    16
    NULL
    NULL
    Idd erg vreemd he. Ik las het per toeval bij een paar en moest het fijne van weten. We gaan min. een maand uitstellen nu.

13. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    goed dat je t een maand uitsteld!!
    eigenlijk zouden ze er een onderzoek naar moeten doen! bij mij was t trouwens ook een MA!
    veel succes! hoop dat je snel zwanger bent! xxx

14. 0lifantje

0lifantje Actief lid

7 jan 2012
    258
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij jij ook al? Ik vind dat er idd een onderzoek moet komen, of iig een waarschuwing dat het vaak voorkomt.

15. fiona1983

fiona1983 Fanatiek lid

9 dec 2011
    1.808
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij zitten nu in de 3e rond voor een eerste kindje.
    Heb 1 november mijn mirena laten verwijderen en ben nu 2 keer ongesteld geweest.
    Eerste keer na 5,5 week, tweede keer na 29 dagen... dus ben erg benieuwd hoe het nu zal gaan!!

16. Loth

Loth Bekend lid

2 nov 2011
    721
    96
    28
    NULL
    NULL
    Hier na verwijdering Mirena de week erna menstruatie. Toen meteen zwanger, maar eindigde in een miskraam na 6 weken. Daarna niet meer ongesteld geworden en nu ruim 15 weken zwanger.

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Voor mijn dochter had ik een Mirena, ik ben 2 keer heel licht ongesteld geweest (eerste keer was eigenlijk niet eens echt een menstruatie te noemen, meer op gang komen). Toen zwanger. :D

Deze keer ook heel snel zwanger, maar geen pil of spiraaltje gedaan tussendoor.

18. 0lifantje

0lifantje Actief lid

7 jan 2012
    258
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend hoor! Hopelijk is het snel raak. Je bent iig al 2x ongesteld geweest.

19. 0lifantje

0lifantje Actief lid

7 jan 2012
    258
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ook bij jou dus een mk ;)

En... gefeliciteerd met je zwangerschap! :D

20. 0lifantje

0lifantje Actief lid

7 jan 2012
    258
    0
    16
    NULL
    NULL
    Iig is er wel een een menstruatie tussen geweest. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Hopelijk gaat het bij ons ook snel :p

Maar eerst een menstruatie afwachten :)

Deel Deze Pagina