Hoi, Mijn eerste kindje is geboren dmv IVF. Nu is er bij ons geen oorzaak gevonden voor het uitblijven van een zwangerschap, maar na bijna 3 jaar proberen kwamen wij toch in aanmerking voor IVF. Na de geboorte van mijn zoon ben ik (uiteraard in overleg met mijn man ) niet meer aan de pil gegaan. Gezien de zeer zware bevalling en bekkenklachten heeft het ruim een half jaar geduurd voordat ik weer durfde te klussen. 9 maanden na de bevalling werd de pijn pas minder en kon ik weer een beetje genieten (nooit gedacht dat dat ooit nog kon na zo'n bevalling). Maargoed, wij hebben de wens voor een tweede en ik merk zelf het volgende. Ik voel altijd mijn eisprong. Dit gaat gepaard met krampjes/steken links en/of rechts onderin de buik. Mijn cyclus is niet meer echt regelmatig. Deze varieert van 26 tot 27 dagen. Normaal gesproken dient bij een cyclus van 27 dagen de eisprong op de 13e dag plaats te vinden. Ik voel de eisprongpijn echter pas op de 17e dag in een cyclus van 27 dagen. Op de eoa manier heb ik zelf het idee dat dat de reden is dat ik niet zwanger kan worden, omdat, als de eicel bevrucht is, het de tijd niet heeft om zich op de juiste plek te 'settelen'. Zijn jullie hiermee bekend? Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Liefs, S.
De periode tussen de eisprong en menstruatie is idealiter 14 dagen, maar dat is een gemiddelde. De meeste vrouwen hebben een luteale fase van 10 tot 18 dagen. Maar als die fase korter is dan 10 dagen, kan het inderdaad zo zijn dat een bevrucht eitje niet kan innestelen. Ik heb standaard een LF van 10 dagen en ben wel vrij gemakkelijk zwanger geraakt. Mn eisprong was altijd op dag 18 of 19 pas, bij een cyclus van 28 of 29 dagen. Als je al 3 jaar geprobeerd hebt voor je zoontje dan neem ik aan dat je al eerder gebruik hebt gemaakt van ovulatietesten? Dan weet je dus precies wanneer je eisprong is. En ook in de mmm heb je dit vast wel overlegd met je gyn toch? Heeft die aangegeven dat dit een reden is waarom je moeilijk zwanger raakt?
Hoi Daro, dank voor je berichtje. Ik heb bij de eerste ovulatietesten gebruikt, maar deze werkten bij mijn niet. Ze waren in de juiste periode van de cyclus heel lang positief, maar nooit "knalroze". Ik wist dus nooit welke dag. Ik heb bovendien alle mmm-onderzoeken gehad die denkbaar zijn, maar er is niets bij ons beide gevonden. Ik kom er echter nu (nu we het weer proberen) achter dat mijn eisprong later is dan gemiddeld (gezien die pijn die ik dan voel). Maandag 30 januari heb ik een intake voor een tweede IVF en dan wil ik het voorleggen aan de gyn. Ik vind het overigens wel prettig om te horen dat je met een (te) late eisprong alsnog zwanger kunt raken, zoals in jouw geval.
Een korte lf hoeft geen belemmering te zijn om zwanger te worden. Dat heb ik al van diverse verloskundigen vernomen. Mijn lf is 8-10 dagen en ik vroeg me dat ook af.