Onze zoon florian is ruim 3 weken oud en het gaat op zich goed met hem. Zijn ontlasting komt slecht op gang en daarom heeft hij (logisch) ook last van krampjes. Hiervoor zijn we onder behandeling van een ostheopaat, hopelijk helpt dit. Ook hebben we andere voeding, de omneo van nutrilon. Als hij ontlasting heeft is het goede dunne ontlasting dus dat is ook het probleem niet, het lijkt wel alsof zijn darmen het niet naar buiten krijgen. Herkennen jullie dit? Dit maakt dat Florian 's avonds erg onrustig is, met name tussen 20.00 uur en 00.00 uur, vannacht zelfs tot 3.00 uur. Ik heb het idee dat het een combinatie is van krampjes, maar ook niet verzadigd zijn. Na de voeding is hij klaarwakker en niet rustig te krijgen. Wat we ook doen, hij blijft trappelen, happen en krijsen. Hij krijgt nu 6 voedingen van 120 cc op een dag en de laatste voeding (ergens tussen 22.00 uur en 00.00 uur) geef ik hem 140, maar ook dit slurpt hij zonder problemen naar binnen. Zijn er mensen die dit herkennen en hebben jullie tips? Ik hoor wel eens van mensen dat ze een flessenwarmer ipv magnetron gebruiken en dat er dan geen krampjes meer waren of dat mensen alleen 's avonds voeding voor hongerige baby's geven. Ik vind het moeilijk, want overdag en na middernacht gaat het wel goed met hem en slaapt hij prima. Alvast bedankt voor de tips!
Ik heb dit zelf nooit gehad, dus het enige dat ik je zou kunnen zeggen is hem lekker bij je te nemen als hij overstuur is. verder schijn je rooibos thee in zijn melk te kunnen doen ivm zijn krampjes. Hoe dit precies werk kan iemand die er ervaring mee heeft misschien vertellen.
Ik geef zelf borstvoeding, dus kan je niet heel uitgebreid adviseren. Maar ik heb me eens laten vertellen dat sommige babies last hebben als je kraanwater gebruikt (ook al is het gekookt). Probeer eens bronwater zoals Spa of Bar le Duc. Verder is het bekend dat babies 's avonds vaak onrustig zijn en last hebben van krampjes. De zogenaamde huiluurtjes. Misschien eens cinababy van VSM gebruiken (druppels), dat helpt ook erg goed. En mocht dat allemaal niet baten, dan eens kijken of andere voeding beter gaat. Goed laten boeren zorgt ook voor minder darmkrampen. Enne.... als je baby 's avonds nog zo'n honger heeft, kan je dan niet gewoon wat meer geven? Of heeft hij niet echt meer honger maar een erg grote zuigbehoefte? Dan kan je ook een speentje geven.... worden ze vaak ook rustig van als ze erg overstuur zijn door de kramp. Sterkte!
Hai! De meeste baby's zijn s' avonds onrustig. Ik herken wat je zegt, Yara kan ook de hele avond wel drinken. Maar ik geef borstvoeding dus ik kan je niet zo heel goed adviseren geloof ik, want ik laat haar gewoon aan mijn borst liggen en ze mag zoveel drinken als ze wil. Mag je hem niet meer geven 's avonds? Misschien overleggen met cb? En idd, zuigen aan een speen kan ook goed helpen. Misschien is het ook slim om je vraag onder het kopje 'voeding' te stellen. Is hier ook ergens te vinden. Succes!
hier was kya 's avonds ook vaak onrustig en had krampjes... ondertussen in het onrust een huiluurtje geworden.... hoor erbij.... maar voor de krampjes kun je idd wel es bar le duc proberen.... hielp hier super goed na 1 weekje krampjes vrij....
Sara is ook van week 2 t/m een week of 7 's avonds heel onrustig geweest. Na de fles van 8 was het alleen maar huilen en kregen we haar alleen stil met wiegen en leek ze honger te hebben. Na de fles van 23.00 was het dan weer goed. Het zijn ook de bekende "witching hours"; veel jonge babies huilen dan. Hier heeft het ook geholpen door na 10 minuten huilen te gaan kijken, Sara te kalmeren in haar bedje weer weg te gaan en dit herhalen, herhalen en herhalen. Was even doorzetten maar al vrij snel huilde ze na de fles van 20 uur nog maar 5 tot 10 minuutjes en sliep ze. Maar het is vrij normaal hoor. Gaat vanzelf over. Het is heeel vermoeiend maar veel bij je kindje zijn en wiegen en kalmeren is het enige wat je kunt doen. Evt kun je wel kijken naar een andere speen waar je zoontje rustiger mee drinkt en daardoor misschien wat meer verzadigt is. Weet niet wat je nu gebruikt maar ik ben overgegaan op difrax, 3 standen speen op stand 1 en/of dental speen. Hierdoor deed Sara langer over de fles en leek ze ook meer tevreden. Succes
Wat je kind doet is heel normaal. Veel babies willen in de avond 'clusteren', veel dicht tegen mama aan zitten, heel vaak kleine hoeveelheden drinken. Combinatie van drinkbehoefte, zuigbehoefte en mamabehoefte. Bij borstvoeding is het heel makkelijk: gewoon hele avond met kind op de bank en aanleggen maar. Misschien zijn er andere moeders die een oplossing gevonden hebben met de fles?
Hier heeft ze ongeveer het zelfde gedaan tot een week of 7, maar toen gaf ik ook nog borstvoeding. Vreselijk die krampjes en zo zielig. Daarnaast huilde ze ook steeds na de voeding, maar dat kwam omdat ze zoveel spuugde en dat deed natuurlijk pijn aan haar slokdarm. Spuugt jouw kindje veel? Ik dacht namelijk dat het erbij hoorde, maar het bleek dus niet normaal te zijn. Sinds we daar achter zijn toen ze een week of 6 was, mengen we haar voeding met nutriton om het dikker te maken en gaat het prima. Nu kreeg ik bij de huisarts ook alleen zo'n opmerking van het is een en al Hollands welvaren, dus het zal wel goed met haar zijn. Nou niet dus, gelukkig dacht de arts bij het cb er anders over. Hier hielp een pink in de mond goed en later een fopspeen, verder hebben we bijna alles toen geprobeerd, maar niets hielp.
Clusteren met de fles! Hier hebben we dat ook een tijdje gehad en ik gaf dan 's avonds kleinere porties en dan om de 1 à 1,5 uur... op zijn verzoek. Hij dronk 's avonds net zoveel als de rest van de dag bij elkaar... maar nu geef ik wel gekolfde moedermelk dus ik heb nooit op de hoeveelheden gelet...
Hoi, Ons zoontje had dit probleem juist aan het begin van de dag, meestal tussen 06.00 en 10.00 uur. Toen hij een maand oud was, is dit steeds minder geworden en nu heeft hij nergens meer last van. Ik heb het idee dat dit gewoon een fase is? Hoe lang doet hij over een flesje? Als hij te gulzig eet, dan heeft hij ook meer last van krampjes volgens mij. Een kindje moet minimaal 10 minuten over een fles doen, anders is zijn zuigbehoefte niet bevredigd. En geef je hem 6 voedingen waarvan 1 met 140 gevuld is? Of geef je hem 6 voedingen van 120 en 1 voeding van 140 aan het eind van de avond? Groetjes Saskia
bedankt voor de tips allemaal. aan het tijdstip van mijn reactie te zien gaat het hier nog niet helemaal goed overdag slaapt mijnheer als een roos en is hij ook af en toe wakker, maar gaat het echt heel erg goed. Na de laatste voeding (23.00 of 00.00 uur) gaat het helemaal mis. Dan begint hij heel hard te huilen en is hij ontroostbaar terwijl hij tijdens de fles gewoon ligt te slapen! ben hem nu maar in bed aan het leggen en proberen te troosten steeds als hij huilt, maar ik snap er echt helemaal niks van. heb niet het idee dat hij honger heeft op dit moment, maar af en toe weet ik het ook niet meer. Herkennen jullie dit? na de voeding van 4.00 uur of 5.00 uur gaat het vaak weer beter en gaat hij slapen. gr.
Wat vervelend voor je! Ja, iedere baby heeft wel een onrustig uurtje, alleen is het tijdstip waarop jouw kindje het onrustige uurtje heeft heel erg vervelend! Het beste advies wat ik je kan geven is dat je hem het beste bij je kan houden. Lekker op je buik zodat hij jouw hartslag kan horen, daar wordt hij vast rustig van. Hij wil gewoon lekker bij je zijn, 9 maanden is hij zoooooooo dichtbij je geweest. Daar moet hij even van afkicken. Alleen had hij het tijdstip wat beter kunnen kiezen Dit gaat vanzelf over hoor... als ik kijk naar Yara nu en 6 weken geleden. Een heeeel verschil. Veeeeeeel succes!
Wat vervelend voor je! Ja, iedere baby heeft wel een onrustig uurtje, alleen is het tijdstip waarop jouw kindje het onrustige uurtje heeft heel erg vervelend! Het beste advies wat ik je kan geven is dat je hem het beste bij je kan houden. Lekker op je buik zodat hij jouw hartslag kan horen, daar wordt hij vast rustig van. Hij wil gewoon lekker bij je zijn, 9 maanden is hij zoooooooo dichtbij je geweest. Daar moet hij even van afkicken. Alleen had hij het tijdstip wat beter kunnen kiezen Dit gaat vanzelf over hoor... als ik kijk naar Yara nu en 6 weken geleden. Een heeeel verschil. Veeeeeeel succes!
loopt de speen niet te snel? Wellicht is omneo in combi met forte een oplossing? Voor darmkrampjes gebruiken wij al weken sap-simplex...ben er helemaal fanaat van..super spul is het!
elsa het klinkt mij ook een beetje alsof hij het dag en nacht ritme nog niet echt te pakken heeft... Overdags gewoon alle gordijnen open doen, en bij wijze van spreken gewoon gaan stofzuigen op zijn kamertje...Zo hebben wij het ook gedaan, en nu het al zo vroeg donker is, laten we zelfs de lamp ana branden op haar kamertje, zodat ze weet dat het nog geen nacht is... succes!