Dag allemaal! Wie herkent dit? Onze dreumes van 1 jaar en 4 maanden is 's ochtends altijd wat huilerig en moe. Ze ontbijt altijd goed en daarna gaat ze spelen en wandelen we altijd met de hond. Maar eigenlijk is ze na het ontbijt erg prikkelbaar, groeit bijna vast aan mijn been, wrijft in haar ogen en voelt zich gewoon niet prettig. Ze slaapt 's nachts van 19:15 tot 7:00 en overdag van 11 tot 13. Eigenlijk wil ik haar 's middags ook nog op bed hebben omdat ze 's ochtends dus vaak zo moe is, maar dat wil ze niet. Een enkele keer lukt het me om haar te laten slapen van 15:00 tot 16:00 maar meestal heeft ze veel lol met haar knuffels en als ik de knuffels weghaal om haar te laten slapen, rolt ze alle kanten op en heeft nog steeds lol. Lekker ding Ze loopt momenteel als een dolle dus daarom zal ook wel moeier zijn dan normaal. Maar hebben jullie nog tips en ideeen? Bedankt alvast!
Ik heb hier ook echt geen ochtend kindje.... Hier ons ritme van nu! 07.15 slapen (na fles) 10.00/10.30 weer wakker 13.00 slapen tot 15.00/15.30 ongeveer En dan van 17.00 tot 18.00 (maar hij is nog stuk jonger dan jou dochter) En dan om 20.00 tot 07.00 volgende ochtend. Suuces!
Misschien dat je haar 's morgens wat vroeger weer op bed kunt leggen en ze dan 's middags ook nog wat wil slapen. Een andere oplossing zou ik eigenlijk niet kunnen bedenken.
@lotus is het niet te proberen om haar smorgens wat vroeger terug naar bed te brengen? mijn mannetje gaat om 9.00 al weer naar bed, oke hij is wel wat jonger, maar anderrs om 10.00 ofso proberen ipv 11.00 misschien dat ze dan middags ook nog wel even wilt?? of juist proberen haar wat later naar bed te doen zodat ze echt 1 slaapje krijgt op de dag (omdat ze smiddags vaak niet wilt slapen zeg je) ik had dit bij mijn oudste ook heel erg, die ging toen over op 1 slaapje omdat ze smiddags niet meer wou maar ze was dan smorgens ook altijd nog super moe, maar redde het ook weer niet de hele middag met alleen in de ochtend slapen, was dan niet te genieten, maar wou ook smiddags toch persee niet slapen toen heb ik het echt volgehouden om een paar dagen echt te zorgen dat ze er dan om 12 u pas in lag, echt haar geentertaint zegmaar hahaha want ze was doodmoe maar goed om te proberen toen ze na een aantal dagen doorhad dat ze nu dus niet maar een ""kort"" slaapje moest doen (duurde wel een echt een paar dagen hoor) sliep ze dus ineens van 12.00 tot 15.00 en daarmee was ons hele probleem verholpen, want dan redde ze de middag en omdat ze dus later uit bed kwam dan met 1 slaapje in de ochtend, was ze dan ook niet bek af waardoor ze de volgende ochtend ook weer beter vol hield (ik hoop dat je het nog snapt?) maar ik zou een vd 2 ff proberen!! suc6!
Ik zou jaar lekker na haar ontbijt dan weer op bed leggen. Mijn zoon is ook 16 maanden en echt een.ochtendslaap van een.uur en een middagslaap vam 2 uur nodig. Maar daarin verschillen kindjes.natuurlijk!
Bedankt allemaal! Fijn om te lezen! Ik ga het allemaal proberen, eerst eens wat eerder weer slapen, rond 10 uur, misschien wel eerder. En ik ga ook proberen om haar na twaalven te laten slapen, dan slaapt ze denk ik ook wel langer en beter. Ik ga eens experimenteren!
Onze dreumes van 19 maanden doet ook nog 2 slaapjes. Vanochtend was ze om 6 uur wakker en om 9 uur legde ik haar weer in bed. Ze protesteert soms 2 minuutjes, maar dan valt ze snel in slaap en slaapt 1,5/2 uur
Ja.wie.weet wat aanslaat. Gewoon een paar.dagen uitprpoberen. Voor.de.volledigeid Mijn zoontje.is ong 6.15 - 6.30 wakker en gaat.dan.rond. 9.00 weer.slapen en dan in de middag rond 14.00 half 3 voor zn middagtuk. Als hij bijv om half 8 wakker wordt, dan geen ochtendslaap, maar vroeg een boterham eten en rond half 1 naar bed.voor een lange slaap
Hier leg ik mijn dochtertje gewoon weer in haar bedje als ze moe is, 's ochtends houdt ze t vaak 2 uurtjes vol en wil dan weer slapen. Zolang het niet ten koste gaat van het nachtritme lijkt me dat geen probleem toch?
Dochterlief slaapt ook vaak nog 2 keer per dag. Ze wordt 's morgens wakker om een uur of 7. Gaat om half 10 vaak nog een uurtje slapen en 's middags om een uur of half 3 (vaak 2 uurtjes).