Ervaringen cybex stoel (groep 2/3)?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Jo33, 12 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik had deze vraag ook al in het het veiligheid-deel geplaatst, maar daar kreeg ik geen reacties, dus ik hoop dat mijn vraag hier door meer mensen gelezen wordt. :)

Wij zijn momenteel aan het rondkijken naar een nieuwe autostoel voor onze dochter van bijna 4. Haar hoofdje begint boven de rand van de groep 1 stoel uit te steken, dus het wordt tijd voor een groep 2/3 stoel.
    Nu hebben we gister in de winkel gekeken naar een maxi cosi rodifix, een Römer kidfix xp sict en een cybex solution q2-fix. In de winkel raadden ze de cybex aan als veiligste optie en als ik op het internet rondkijk komt hij goed uit verschillende testen. Ik ben alleen ook erg benieuwd of er mensen zijn die al ervaring met deze stoel hebben en wat ze er van vinden.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Volgens mij heb ik die of zijn voorganger van Cybex, want ik heb hem al weer een jaar of twee, drie, dus dit zal wel een nieuwere uitvoering zijn, maar hij lijkt er wel erg op.
    Ik heb hem toen ook gekozen, omdat hij goed uit de testen kwam. Heb het showroommodel ervan gekocht en dat scheelde veel in geld. Hij bevalt tot nu toe nog steeds prima. Het enige nadeel is dat je niet echt goedkope hoezen kunt vinden. Tenminste, toen niet, moet me er misschien eens in verdiepen. Mijn dochter heeft er eentje van Maxicosi en daarvoor kon ik tenminste een passende hoes kopen die goed zit.

3. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Wij hebben ook een Cybex voor de oudste. Ik denk ook een voorganger van dit model, zo'n 2,5 jaar in gebruik. Ook gekozen vanwege goede testresultaten. De stoel bevalt ons prima.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    een Cybex met gordel of met vang tafel? De vang tafel zijn de meningen over verdeeld, je kindje zou daar als een auto op de kop beland, uit kunnen glijden. Wij hebben gekozen voor een romer kidfix omdat de autostoel dan met isofix vast zit en ook zonder kind erin vast staat zonder de gordel dicht. Volgende keer zou ik kiezen voor de Römer KIDFIX XP SICT

5. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Het gaat om een cybex zonder vangtafel. Volgens mij zijn die vangtafels alleen van toepassing op de groep 1 stoelen. Deze cybex gaat gewoon met de reguliere autogordel.
    Als ik de reacties lees zijn de ervaringen van de cybex voorgangers prima, dus ik denk dat het uiteindelijk de cybex gaat worden.

6. XoXo

XoXo Niet meer actief

Wij hadden ook een cybex maar ik vond hem niet stevig staan in mijn auto (ford ka) beetje wiebelig. Toen de romer gekocht en deze staat als een huis. Dus ik zou de cybex eerst even ergens gaan passen.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Met of zonder isofix? Wij hebben met en die staat super vast.

8. XoXo

XoXo Niet meer actief

Met isofix, de stoel sloot gewoon niet mooi aan op de leuning van de achterbank. In de andere auto stond hij wel als een huis.

Deel Deze Pagina