Hoe weten ze dit?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lynn88, 15 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Vandaag kregen we een envelop in de bus van de ING (hier hebben we een betaal- en spaarrekening), met een folder en brief over het afsluiten van een spaarrekening voor je kind/kleinkind. Reclame dus. Op zich niets mis mee, maar ik vraag me toch af hoe ING weet dat wij een kind hebben?:( Ons eerste kind is geboren in november.

Iemand?

2. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    misschien dat ze zien dat je kinderbijslag ontvangen hebt?

3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Mss gewoon op de gok dit soort dingen versturen?

4. Liefebeesje

Liefebeesje Niet meer actief

Misschien puur toeval?
    Wellicht hebben meer mensen deze reclame ook wel ontvangen.

5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Idd dat zou ook kunnen

6. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Geen idee.
    Bankier zelf ook bij de ING, maar dit hoor ik voor het eerst.
    Even bellen en vragen.
    (Misschien wel via zo een gratis box)

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb te horen gekregen dat ze die informatie van de gemeente krijgen.
    Ik kreeg 2 weken na de geboorte van mn 2e een felicitatiekaart van de rabobank. Met daarbij, uiteraard, een folder voor een kinderrekening.

8. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    blije doos ofzo? Ik heb dezelfde ervaring en dacht dat dat het linkje zou kunnen zijn.

9. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0

Dat zou het kunnen zijn indd! Hebben we het afgelopen kwartaal voor het eerst kb ontvangen..

Als dat zo is vraag ik me toch af of ze informatie als betalingen en afschrijvingen 'zomaar' mogen gebruiken voor dit soort dingen..

Het maakt me verder niet heel erg veel uit hoor. Ze mogen me best een brief sturen. Maar ben toch wel nieuwsgierig hoe dit kan :p

10. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik denk dat ieder koppel vanaf een bepaalde leeftijd deze mailing krijgen.

Inhoud van een rekeningafschrift mag hier niet voor gebruikt worden lijkt me.

11. MissyC

MissyC Fanatiek lid

5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Gaat inderdaad via de gemeente. Hebben wij ook gehad.

12. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    zover ik weet komt veel info ook bij gemeente vandaan. zo krijg ik hier ook van alles en ook va die dozen idd

13. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik denk dat ze die gegevens via gemeente kunnen inzien ofzo? Wij kregen dat ook van ING en van ABN-AMRO kregen we zelfs een brief/folder met de naam erop.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, wij hebben ook een rekening bij ING, maar daar komen geen kind-gerelateerde bedragen op en die gaan er ook niet af. Nooit een dergelijke mailing gehad. Dus ik denk dat zij idd dit soort mailings sturen als ze aan je betalingsverkeer zien dat er een kind is.

15. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    O.a. dit soort informatie is een ware handel. Je moest eens weten ;)

16. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Misschien dat ze dit wel aan je betalingen kunnen zien. Ik weet wel dat toen ik jaren geleden bij de ABN AMRO mijn eerste studiefinaciering kreeg de rekening automatisch een studenten rekening werd.

17. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Een collega vertelde dat ze die informatie ook kopen van al die 'gratis' dozen en andere meuk. If it's free, YOU are the product ;)

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

De gratis dozen inderdaad :)

Toen mijn zus mijn gegevens opgaf voor al die gratis babydozen en dergelijke, heb ik haar ook een ander nummer en ander e-mailadres gegeven dan dat ik reguleer gebruik. Ik zie precies waar alles vandaan komt. Ik ben een beetje paranoïde met mijn gegevens :D Aannemen is 1 ding, weten een tweede. En ik weet gewoon graag alles en hoe men bij zulke ideeën komt.

19. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Dit ;)

20. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Hmmm blije dozen kan het niet zijn.. Die heb ik (voor zover ik nog weet) namelijk nooit aangevraagd. Juist vanwege de overload aan reclame die je dan krijgt. Bovendien was de brief geaddresseerd aan mijn vriend en hij heeft zeker weten geen blije doos aangevraagd ;)

Betaling van kb is het trouwens ook niet.. die krijgen we namelijk gestort op onze en/of rekening dus dan zou de brief (gezien het geautomatiseerde versturen van tegenwoordig ;)) ook aan ons beiden geaddresseerd moeten zijn (zoals alle post die met die rekening te maken heeft)

Denk dus toch de gemeente.. wat mij doet afvragen aan welke instanties de gemeente nog meer onze gegevens doorspeelt.

Deel Deze Pagina