Die rot maatschappij

Discussie in 'De lounge' gestart door brussie, 10 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Mijn zus heeft een hele sterke mening. Ze wil zelf geen kinderen op de wereld zetten vanwege 'de maatschappij' en omdat 'er al genoeg kindjes op de wereld zijn'. Adopteren zal ze niet doen (geldgebrek en leeftijd) maar ze is wel degene die mijn kinderen gaat opvangen mocht er ooit iets gebeuren met mijn man & mij (ik weet 't, daar denk je liever niet aan maar 't is wel noodzakelijk dat soort dingen te regelen).

    Nu zit ik 9/11 te kijken en denk weer bij mezelf: "Zou ze gelijk hebben? Wat heb ik mijn kinderen aan gedaan? Moeten zij door een hel gaan omdat IK zonodig kinderen wilde hebben? Moeten zij al die nare dingen verwerken puur omdat IK 't nodig vond kinderen op de wereld te zetten? En dat terwijl er zat kindjes rond lopen die met spoed een gezin zoeken!"
    Ik word er gewoon een beetje depri van! Ik voel me er even niet lekker bij hoor... Sorry maar ik moest het even kwijt.

    Ga nu weer verder :cry: 9/11 kijken
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En misschien weet 1 van jouw kindjes later wel n (positieve) ommekeer in de maatschappij te maken/geven.. Ja er is ellende en rottigheid.. maar er zijn ook heel veel mooie dingen in het leven, laten we dit vooral niet vergeten! ;)
     
  3. Brussie: Zo dacht ik er ook altijd over, maar mijn egoisme heeft van mijn mening gewonnen.

    Nu heb ik helemaal zoiets van: Waarom?
    Ik las laatst dat de onderzoekers die hadden uitgerekend wanneer de ijskappen gesmolten zouden zijn vergaten rekening te houden met een aantal dingen.
    Het kwam erop neer dat het jaar 2100 fout was, en dat 2050 (over 43 jaar dus) veel meer in de richting zou komen.

    Het is denk ik gewoon de natuur die van ons wint en het menselijke ras voort zet.
     
  4. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    @Patroeschka: Dat heb ik ook tegen mijn zus gezegd en dan krijg je zoiets van "Jij kan toch ook niet in je eentje alle ellende oplossen?". Ik ga maar niet meer met haar in discussie want ik word er gewoon een beetje depri van!
    En stel je voor zeg: Mijn dochter heeft de oplossing voor het file-probleem! En mijn zoon weet mensen ervan te overtuigen een beter mens te zijn! Wow, wat een fantasie!

    En ikzelf probeer nu gewoon een beter mens te zijn door bijvoorbeeld doodgewoon gedag te zeggen tegen totaal onbekenden!
     
  5. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Onze ouders werden hier ook al bang mee gemaakt enne.....ik had het erg jammer gevonden als ik dit leven niet mee had mogen maken....hopelijk denkt Mirthe daar later net zo over!
     
  6. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Ik denk het idd ook wel eens.
    Maja vroeger was er ook meer dan genoeg ellende. Mischien ben je er nu ook wat vatbaarder voor nu je moeder bent ?
     
  7. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Tja.. zo heb ik er nog niet over nagedacht! En dat van moederschap én dat van vroeger was 't ook ellende!

    Bedankt!
     
  8. Milla

    Milla Niet meer actief

    Wat negatief allemaal.. Er zijn ook nog zoveel mooie dingen. Zoveel kleine geluksmomenten, zoveel kansen, zoveel fijne dingen..
    Zeg eens eerlijk, niet dat ik mijn kop in het zand steek hoor, maar voor deze documantaire, wanneer was de laatste keer dat jij aan de ramp op 9/11 dacht? En hoeveel minuten van de maand denk jij aan dit soort dingen, en hoeveel aan leuke dingen in je leven? Zouden jullie zelf niet hebben willen leven de laatste 20 jaar, want ook in de laatste 20 jaar zijn er vele oorlogen en vreslijke dingen in de wereld gebeurd. Wat overwint dan? Het leven, of hier niet te zijn.. Leven natuurlijk, dat een ander te geven is het toch waard?
     
  9. cristel1986

    cristel1986 VIP lid

    25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    j er is idd veel ellende in de wereld maar die mensen di ehet veroorzaken gaan ook weer dood.. en er komt een nieuwe generatie.. en daarna weer een nieuwe generatie.. en als tenminste 1 generatie beter gaat leven dan komt alles toch nog goed :) toch? gewoon positief denken... het is n jou om je kindje goed op te voeden en asl jou kindje manieren heeft si l 1 stap in de goede richting.. als er zo miljoenen van zijn. komen we aardig in de buurt
     
  10. Milla

    Milla Niet meer actief

    Dit is wel erg naïef en romantiserend, aan je tekst te zien heb je nog niet veel meegemaakt ;) . Helaas werkt het niet zo, het zit in de aard van de mens om zich in groepen te vormen en tegen andere groepen af te zetten. Maar je hebt gelijk over dat je bij jezelf kunt beginnen en positief moet blijven! Mooie woorden!
     
  11. Niet meer actief

    Vroeger zei ik dat ook vaak, ik wil geen kindje in deze maatschappij zetten. Toch ben ik nu zwanger en wil ik dolgraag kinderen. Maar ik maak me er wel zorgen om hoor, als ik zie hoe mensen met elkaar om gaan enzo. En ik vind t in NL ook steeds erger worden. Niet dat er in andere landen geen ellende is hoor, zo naief ben ik gelukkig niet, maar het wordt hier wel steeds extremer en dat vind ik wel erg jammer.
     
  12. Lizzy

    Lizzy Bekend lid

    5 jun 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    Ik dacht er precies zo over, ik ben dan ook al lang actief betrokken bij allerlei projecten tegen vervuiling, anti/Bush etc..
    Toen ik plotseling zwanger bleek, realiseerde ik me dat als idealisten als ik geen kinderen op de wereld meer zetten, het ZEKER verloren is.
    Ik probeer mijn dochter dan ook op te voeden met idealen, en laat haar de mooie dingen van het leven zien. Breng haar bv de liefde voor de natuur bij.
     
  13. Joycie02

    Joycie02 Bekend lid

    12 apr 2007
    635
    0
    16
    Als je twijfelt aan de mensheid en vindt dat de wereld aan het verharden is, dan moet je voor de grap eens een ochtendje op Schiphol gaan rondlopen in de aankomst- en vertrekhal. Je ziet daar zoveel liefde bij mensen die voor langere tijd afscheid nemen of elkaar juist weer zien...... je wordt daar helemaal positief van!
     
  14. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    We worden ook gewoon bang gemaakt. 2 weken geleden riepen ze ineens "de aarde droogt op" hoe kán dat nou, lekt het water soms weg door een gat in de dampkring. De hoeveelheid water op aarde blijft gewoon gelijk.

    Net als de zure regen uit de jaren 80, het verdwijnt vanzelf weer en volgens mij is het gewoon een grote hype.
     
  15. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Idd op de basisschool en de MAVO werd je doodgegooid met zure regen. Nu hoor je er niets meer over. En die CFK's met het gat in de ozonlaag je hoort er niets meer over. Volgens mij is het millieu gewoon een hot item nu, valt geld mee te verdienen. (b.v reclame van de rabobank). Tuurlijk zullen er dingen anders moeten maar dat komt wel (hoop ik)
     
  16. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Het milieu is één ding. Maar waar ik me meer zorgen om maak is het gedrag van 'de mens'. Mensen hebben absoluut geen respect meer voor elkaar en gunnen elkaar echt helemaal niks!
    Ik ben zelf heel slecht te been en merk dat vooral op invalideparkeerplaatsen. Mensen parkeren daar zonder kaart. Als ik netjes vraag of ze hun kaart duidelijk neer kunnen leggen krijg ik gelijk een grote mond en krijg bedreigingen naar mijn hoofd gegooid. Dat vind ik wel jammer. Nul komma nul respect voor een ander. "Even snel een pakje shag halen", of "Even snel boodschappen halen, mijn kinderen zitten namelijk nog in de auto" :confused:
    Niet alleen het parkeergedrag hoor, ook voordringen bij de kassa. Mensen hebben allemaal zo'n haast! Echt jammer vind ik dat.
     
  17. Lad

    Lad Fanatiek lid

    15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Er is tegenwoordig ook veel ellende op de wereld maar er zijn ook zoveel mooie dingen! Zelf gaan mijn vriend en ik verhuizen naar Bonaire, dat is gewoon een super omgeving om op te groeien en is alles nog niet zo bedorven en materialistisch!
    Als je altijd maar negatief denkt komt ook alleen maar het negatieve op je af! En niet alles te zwaar nemen tegenwoordig! iedereen is zo druk en serieus mensen genieten meer van de kleine dingen. Altijd maar klagen over het weer bijvoorbeeld, als het een mooie dag is geniet er dan van en denk niet ja morgen zal het wel weer over zijn. Het is die dag toch een prachtige dag! Zo kijk ik tegen het leven aan! ik heb ook weleens een baaldag maar laat het niet overheersen!
     
  18. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Tja op zich is het wel zo, de wereld word harder, en het respect voor elkaar is weg.
    En dan nog die aanslagen en oorlogen.
    Maar om daar nou niet z'n lief kindje voor op de wereld te zetten.
    Je krijgt er ook heel veel liefde voor terug, en dan mis je dat weer!
     

Deel Deze Pagina