Na het lezen van al je berichtjes begrijp ik je wel.. en soms handel je ook uit emotie. Ik vind het vrij heftig dat hij zonder overleg een lening heeft afgesloten.. en snap ook echt dat je vertrouwen in hem een deuk heeft opgelopen!
ik zou echt not amused zijn. grote uitgaves gaan in overleg. en ja je gunt elkaar dingen. maar zeker echt grote aankopen zoals een auto doen we samen, tijd en geld zijn zaken die je maar 1 x kunt spenderen, en daar ga je zorgvuldig mee om. en doe je in overleg in onze relatie. Een huis kopen en alles wat daarbij komt kijken, qua aankleding kost gewoon super veel geld, dus zomaar een dure auto kopen die niet echt nodig is maar gewoon leuk om te hebben. zou dan bij ons op de langere termijn geschoven worden. mijn man zou dat dan ook echt niet zomaar hoeven te gaan kopen. Ik zou dat ook heel raar vinden. Ik zou met je man om tafel gaan zitten waar al deze acties vandaan komen. want als hij al een motor heeft, en vakanties, waarom wil hij dan nog meer voor zichzelf? Wat zou hij ervan vinden als jij nu opeens een maand gaat reizen zonder overleg, helemaal alleen. of als jij opeens een dure ander aankoop alleen voor jezelf doet. Ergens zit er een frustratie, misschien bij beide. maar jullie zullen toch in gesprek moeten met wat je van elkaar verwacht, en wat jullie wensen en ideeën zijn.
Dit vind ik geen dingen die je zonder overleg maar even kunt aanschaffen. Wat een onverantwoordelijk gedrag van je man en dan ook nog een lening ervoor afsluiten
Heb je haar latere berichtje ook gelezen? Waarin staat dat ze samen dit hebben besloten en afgesproken. Dit bericht:
het zou me trouwens ook erg veel pijn doen, dat hij zo geniepig is. want hij heeft dan al vaker gekeken bij die auto, hij heeft een lening afgesloten. zoiets doe je niet in 1 dag, het is geen impuls. er zijn misschien wel een paar weken overheen gegaan. en in die tijd heeft hij het niet verteld. dat zou me het meeste raken.
Nee dat zei ik niet. Ik denk dat dat je interpretatie is. Als hij een sportauto wil, nadat we overeengekomen zijn daarmee te wachten tot we overzicht hebben op inkomen en uitgaven, is het volwassen om het gesprek opnieuw aan te gaan. Hij kan dan toch aangeven waarom hij vindt dat het wel kan en ik kan aangeven waarom ik vind dat het niet kan en vervolgens nemen we opnieuw een beslissing.
Ja ik heb het gelezen. Maar dit schrijft ze in de openingspost: We hadden het al eerder over deze wens van hemgehad. Ik heb toen gezegd, prima maar eerst ons huis. Dus in hoeverre het besluit samen is genomen???
Hier lag ik vannacht ook aan te denken. Het zal mss van het slaapgebrek komen, maar ik voel me echt bedrogen.
Hier ga ik later dieper op in. Ik bepaal toch niet in mn eentje dat we een huis gaan kopen. Ik kan het gesprek Hier niet woordelijk uittypen. Het was idd mijn voorwaarde. Eerst het ene wat je wilt (en ik ook) en het andere zodra we weten of die financiële ruimte er is. Hij vond dat redelijk en was het daarmee eens. Daarna zijn we enthousiast samen op zoek gegaan naar een huis. Hij had ook eerst voor de auto kunnen kiezen, dan had het huis moeten wachten. Maar geld voor beiden is er nu even niet. Dat was hij ten tijde van het gesprek hierover met me eens.
Over de lening, dat is uit de zaak. Dus niet officeel afgesloten maar dat geld gaat af van het bouwdepot voor het huis of kan er iig niet bij als we tekort komen. En zodra je het naar privé haalt betaal je er extra belasting over. We hebben nu dus een schuld bij onze eigen zaak. Ik weet niet eens of dat mag volgens de fiscus. Of dat dit aangemerkt kan worden als fraude.
ja dat snap ik, ik hoop dat je een goed gesprek met je man kunt aangaan. over jullie wensen, verwachtingen, en het spenderen van tijd en geld.
Septembre: ik begrijp je volledig dat je dit niet leuk vindt en accepteert en vooral teleurgesteld bent. Het gaat nu meer om t feit dat hij zich niet aan afspraken houdt. Je maakt afspraken over eerst het huis kopen inrichten als je weet hoe jullie ervoor staan, daarna de sportauto. Klinkt heel verstandig en logisch. Beetje jammer dat hij dit dan flikt. Waarschijnlijk praten we hier over duizenden euro's niet over een paar nieuwe kledingstukken.
Ja dat klopt. Het gaat om heel veel geld. Ik kan wel langer dan een maand op vakantie, de kinderen meenemen en een nanny betalen, als ik de behoefte voel om hetzelfde te flikken.
Poeh wat een rotsituatie zo.... Ik snap dat je boos bent. Hij heeft onverstandige keuzes gemaakt (vind ik, een nieuw huis kost altijd meer als je denkt, dus daarvoor sparen zou slimmer zijn dan een auto kopen) en het feit dat hij gelogen heeft, geeft waarschijnlijk ook wel aan dat hij wist dat hij niet goed bezig was. Ik hoop dat jullie er met wat goede gesprekken uit gaan komen. Sterkte!
Nou, ik snap jou volledig. Jammer dan als ik ook bazig overkom, maar ik zou ook woest op hem zijn. Het is JULLIE geld en prima als hij tzt een nieuwe auto wil, maar als er geen geld voor is is er geen geld voor. Ik voel me al schuldig als ik een paar extra schoenen onnodig koop, ik kan me echt in niks voorstellen dat ik in mn eentje een auto aanschaf.... En ik zou ook balen dat hij ons kind meeneemt, zodat je eigenlijk wel blij MOET reageren voor hem. Ik zou als je emotie rustig is vragen naar hoe hij hier in godsnaam bij is gekomen. Maar ik vind je absoluut niet moederlijk. Je doet t samen in een relatie, niet zo als hij nu doet.
Hier zou ik ook echt niet blij mee zijn: - ik weet wat slaapgebrek met je doet, als mijn man mij zou wakker maken als ik eindelijk lekker slaap, en over de reden ook nog liegt, zou ik ook echt boos zijn; - Als we duidelijk hebben afgesproken dat we eerst voor het huis gaan, hij stemt daar mee in, dan zou dat nog een reden zijn om heel boos over te zijn; - Dat hij dan ook nog ons kind in zet, vind ik helemaal schandalig. Ik snap zelf niet zo goed dat dit goed gepraat kan worden. Samen moet je het gezin draaien, als hij toch niet blij was met de afspraak over de auto, dan had hij daar als een volwassen man het gesprek over moeten aan gaan. Hij komt nu over als een klein kind dat zijn zin aan het doordrammen is. Helemaal als ik lees dat hij ook al een motor heeft gekocht, wanneer is hij tevreden?
Bijzondere redenering. Ik snap enigzins wat je bedoelt maar dit is wel heel erg afhankelijk van (thuis) situaties en in deze situatie vind ik dit echt niet aan de orde. Als een man bijvoorbeeld vreemdgaat en dit niet verteld en erover liegt ligt dat dan ook aan zijn vrouw? En " hij vindt dat er wel genoeg geld is en daarom zichzelf een sportauto mag gunnen" Zal even lekker worden, dat man vind dat er genoeg geld is en dat ie hard werkt en daarom maar even (tien) duizenden euros uitgeeft aan een sportauto.. Komop zeg, dit soort megadure dingen moet je overleggen en samen beslissen. Ik vind dat als je een eigen zaak hebt, net een huis hebt gekocht en nog geen inzicht hebt in kosten, dat het ontzettend dom is om bedrijfskapitaal prive te gaan gebruiken om een privé auto te kopen. Daarbij, moet je er ook rekening mee houden of dit überhaupt mogeljjk is en zo ja, hoe je dit moet verantwoorden aan de Belastingdienst en wat ervoor nodig is. Je kan niet zomaar even geld, en dan hebben we het over duizenden danwel tienduizenden euros, zomaar uitgeven voor een auto, en al helemaal niet zonder overleg en al helemaal niet als je net een huis hebt gekocht. Dus ja. Ik snap @Septembre heel goed dat ze kwaad is, dat zou ik ook zijn en nee dat zou ik absoluut niet bij mezelf zoeken. Zal even lekker zijn zeg. Dat als man niet eerlijk is dat ik dan maar naar mezelf moet kijken.