Gelogen

Discussie in 'De lounge' gestart door Septembre, 15 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Septembre

Septembre Bekend lid

19 jan 2021
    973
    1.324
    93
    Nee onze zoon wist van niets. Nu ook nog niet. Hij zag aan mijn reactie dat ik overdonderd was. Ik heb toen niet direct gereageerd maar ben boodschappen gaan doen en bij thuiskomst heb ik mijn man buiten gehoor van de kinderen gesproken.

Zeebra en Syane vinden dit leuk.
  2. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Dan lees je mijn posts dus niet zoals ze bedoelt zijn. Ik geef aan hoe haar reacties overkomen en wat daaruit het gevolg zou zijn. Ze komt bazig over en wat dan de reactie van haar man zou kunnen zijn. Heb ook gezegd dat we niet bij de gesprekken zijn geweest dus wat de waarheid is weten we niet.
    Heb nergens gezegd dat als iemand tegen je liegt het nooit aan diegene zelf kan liggen dus waarom je die conclusie trekt begrijp ik niet.

Ergens moet ik ook wel een beetje lachen dat men hier nu over mij heenvalt. Blijkbaar hoor je hier met elkaar mee te praten en in deze de to enorm zielig te vinden en met haar mee te praten. Maar ik blijf erbij dat ze er meer aan heeft als ook de andere kant wordt belicht. Ook al is die kant niet fijn om te horen.

Huismuisie en bosi333 vinden dit leuk.
  3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.826
    3.614
    113
    ik vind jouw reacties bijna schokkender dan het verhaal van TS zelf, als ik eerlijk ben. Sorry hoor, maar een auto kopen is mijns inziens NATUURLIJK iets waar je het samen over eens bent en in overleg met elkaar doet. Net als het kopen van een nieuw huis, het bestellen van een nieuwe keuken, het plannen van een verbouwing, het nemen van een huisdier, het van school wisselen van je kind, enzv enzv. Ik vind het echt compleet bizar dat de man van TS opeens zomaar met een sportauto thuis komt, zoals de man van TS het denk ik ook bizar vindt als zij opeens thuis komt met de mededeling dat ze een paard heeft gekocht. OOf haar baan heeft opgezegd om zich te wijden aan haar passie beeldhouwen. Of dat er die middag een graafmachine komt om een zwembad in de tuin te graven. Of dat ze een sabbatical neemt en een half jaar door Europa gaat trekken. TS zegt dat hun financiële situatie nog onduidelijk is, dan is het toch compleet onacceptabel dat een van de twee zonder overleg zo’n uitgave doet? Dat heeft er niets meer te maken dat TS zich als zijn moeder opstelt, maar met het feit dat zij terecht woest is dat hij zonder overleg zo’n grote uitgave doet. Leuk dat een sportauto zijn droom is, we hebben allemaal dromen. Maar ook verantwoordelijkheden.

Cin85, Zeebra, liefkleintje en 23 anderen vinden dit leuk.
  4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    "Prima, maar eerst ons huis". Zie werkelijk niet in wat er mis is met die opmerking. Ik lees eruit dat ze haar man dus prima een sportauto gunt. Maar ze hebben een huis gekocht, wat neem ik aan ook in onderling overleg en met wederzijdse toestemming is gekocht en als je dan niet weet hoe je er financieel voorstaat dan ga je niet achter iemands rug om een sportauto kopen. Wat een gekkenhuis dat het nu allemaal wel aan to zou liggen. Hij is er notabene een schuld voor aangegaan. En heeft kind erbij betrokken. Bij mij had hij ook even niet in mijn gezichtsveld moeten komen. Grote aankopen doe je wat mij betreft binnen een relatie überhaupt in onderling overleg, tenzij je ieder nog een eigen bankrekening hebt met eigen geld, dan moet je lekker zelf weten wat je daarvan koopt.

Knuffelmonster, Havermout, SAARC en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Hoe had jij dan gereageerd als dit zou gebeuren?

NiVa0230 vindt dit leuk.
  6. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik vind haar persoonlijk helemaal niet bazig overkomen. Ze hield de optie sportwagen zelfs open door te zeggen, prima, maar eerst het huis. Denk dat menig man al blij met die reactie zou zijn geweest. Denk dat de meeste vrouwen bij de wens over een sportauto slechts hun wenkbrauwen heel hoog op hadden getrokken.

Jessi79, Knuffelmonster, mamameer en 9 anderen vinden dit leuk.
  7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.666
    18.730
    113
    Vrouw
    En is het ook een optie, dat jij zonder enige info een beeld gevormd hebt en eigenlijk totaal de bal misslaat ?

Die andere kant belichten is dus een verzonnen versie van u.
    Dat ze daar niets mee doet, is dus heel normaal .

Cin85, Leesteken, Zeebra en 24 anderen vinden dit leuk.
  8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.826
    3.614
    113
    Die auto zou overigens echt terug gaan. Al zou er inmiddels verlies op zitten, ik zou niet tegen die auto aan kunnen kijken zonder iedere keer vervuld van woede te zijn. Wat denkt hij wel niet.

Jessi79, Knuffelmonster, Oilell en 8 anderen vinden dit leuk.
  9. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    Exact dit.....succes d'r mee....over grote aankopen beslissen we altijd nog samen....en als je terug wilt komen op een gemaakte afspraak, dan kan dat, maar dan hebben we het er samen over..niet dit...ik zou redelijk aan de kook zijn...

Huismuisie, Sado en Septembre vinden dit leuk.
  10. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.252
    12.628
    113
    Vrouw
    Grapje he dit

Zeebra, Kanarie, Annemeis en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Septembre

Septembre Bekend lid

19 jan 2021
    973
    1.324
    93
    Is dit mss het geheime ZP account van mijn man? :p

Leesteken, Zeebra, Knuffelmonster en 17 anderen vinden dit leuk.
  12. Septembre

Septembre Bekend lid

19 jan 2021
    973
    1.324
    93
    Ook die hebben we en de zijne is bijna leeg.

13. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    @Septembre , je komt helemaal niet bazig over hoor! Jullie hebben als volwassen partners afspraken gemaakt over belangrijke dingen...als hij zich daar niet aan houd, en over zaken liegt, mag je daar zeker boos over zijn! Dat betekent echt niet dat je "z'n moeder bent" of dat het aan jouw ligt....zou toch de omgekeerde wereld zijn...:rolleyes:

14. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dat zou ook mijn eerste reactie zijn, hij heeft er echter een lening voor afgesloten en daar kom je niet zomaar vanaf lijkt me :( Dus zitten ze nog met de aflossing daarvan...

TS ik zou hetzelfde gereageerd hebben als jij. Die sportauto kopen zonder overleg, nadat jullie er gezamenlijk afspraken over hebben gemaakt, vind ik al not done. Maar dat hij er een lening voor heeft afgesloten is helemaal erg. Het is niet een eenmalige uitgave van even een auto kopen, maar ook een belasting op je maanduitgaven. Ben benieuwd wat je man er nu zelf van gaat vinden. Sterkte

Septembre vindt dit leuk.
  15. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

6 dec 2018
    3.885
    5.832
    113
    Vrouw
    Dat vind ik heel erg knap van je!

LizMe en Septembre vinden dit leuk.
  16. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    @LisbethSalander ik begrijp je visie van het belichten van beide kanten. Ja het kan dat hij dingen stiekem doet omdat hij weet dat het niet mag, maar....... het is een volwassen vent! Die zou moeten weten dat alles knetter duur is nu en een huis wat casco is, is nog niet af. Dus de afspraak eerst het huis kan nog niet afgevinkt worden.
    Daarbij kan hij inderdaad gedacht hebben dat er genoeg geld in de zaak zit, maar als dat zo was had er geen lening afgesloten hoeven worden, maar had hij het direct af kunnen tikken. Zo niet, dan is er ook niet genoeg geld.
    Als je nog niet helemaal weet wat je lasten zullen worden is dat een groot risico waar je heel het gezin in meetrekt. Is het nu zo moeilijk om je impuls te onderdrukken en 5 maanden te wachten? Om je gezin boven jezelf te zetten?
    Ik vind het zeer kinderachtig van de man van ts. Komt op mij over als een impulsieve man. Eerst een motor, nu een sportwagen. Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat ts duidelijke afspraken met hem maakt en wellicht wat strenger is.
    Mijn partner wil ook vanalles en ook ik moet hem eraan herinneren dat er belangrijkere zaken zijn die eerst moeten worden gerelgeld. En ja, dat moet je dan soms als een moeder 3x herhalen. Dat doe je niet op een kinderachtige manier, je legt het uit, maar je bepaalt wel of het wel of niet gebeurd op dat moment. En dat is niet om bazig te zijn, maar om hem en je gezin te beschermen tegen impulsieve en onverstandige aankopen en daarmee tegen financiële problemen.
    Ik zou dus ook not amused zijn.

Zeebra, Neuzeke, Gewooniemand en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Bij mij had ie ook ff buiten gestaan maar dan had ik m naar zn vrienden gestuurd. Ala ga maar met je maten bespreken hoe "ongelofelijk vreemd mijn reactie is" dan snap je t allicht wel.

Eerste reactie wat ie dan zou krijgen "ehm...ja gave auto maar euh waar in de wereld was dit een slimme zet met nog zo veel onbekende aankomende kosten? Voel eens ff aan je hoofd."

Nu zijn wij twee wandelende risico calculatoren dus zulk gedrag zou wel bizar afwijkend wezen. Beiden houden ook niet van verrassingen. Dit zou op zichzelf wel een dingetje zijn dat als er geen kinderen in t spel waren en je nog in een beginnende relatie zou zitten het voor mij einde relatie zou wezen. Onvoorspelbaarheid ben ik geen fan van.

In de huidige situatie (met koophuis, kinderen etc) wordt t vrees ik zoeken naar de lijm en de oplossing.

Septembre en NiVa0230 vinden dit leuk.
  18. Madeliefje1234

Madeliefje1234 Actief lid

6 dec 2018
    227
    205
    43
    Vrouw
    Ik blijf me soms verbazen dat mensen overal lening voor afsluiten, en van buitenkant goed voor elkaar hebben met dure auto, huis ed.
    Voor mij echt een no go om een dure auto te kopen mét lening. Ik snap je reactie helemaal.

Paris91, mamameer, Gewooniemand en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.179
    1.364
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Een andere kant belichten is altijd goed, en ben met je eens dat mee praten idd niet helpend is. Alleen stel dat TO echt het naarste mens is die je je kan voorstellen en partner idd niet is opgewassen tegen TO, geeft dat partner toch nog steeds niet het recht om een (gezamenlijke!) lening aan te gaan, voor een auto... Dan zou partner dus moeten investeren in hoe op gelijkwaardig niveau met partner te communiceren en niet maar gewoon te doen wat hij wilt, omdat hij het gesprek niet aan kan.
    Ongeacht welke kant je wikt zien klopt dat toch niet?

Suzy85, Oilell, Syane en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Inderdaad.... oh, echt, ik zou me zó in moeten houden.... :|

Septembre vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina