Natuurlijk ben je woest als je partner zo een grote aanschaf alleen regelt en daar notabene een lening voor neemt waar jij ook voor op kunt draaien. Mijn mond valt er van open dat de schuld in de schoenen van ts geschoven wordt. Doe normaal zeg! Ik zou eisen dat hij de auto terug brengt en ook terugkomen op de afspraak dat het later wel oke is. Hij gaat voorlopig maar lekker op z'n motor rondjes rijden.
Dit gaat nu toevallig om man en vrouw. Maar als 2 vrienden waren met eigen bedrijf dan is toch ook niet oke als 1 van de twee geld uit bedrijf leent voor een sportauto? Ik kan me je reactie heel goed voorstellen. Zoiets doe je gewoonweg niet. Overleggen is the key. En man komt niks te kort zoals ik het lees
Een heleboel. Ik snap dat het veel is om te lezen. Ik heb alleen geen zin om een samenvatting te gaan schrijven.
@Septembre mag ik je even complimenteren hoe je op reacties reageert. Ik schrik er echt van dat er vrouwen zijn die de hele handel verdraaien. Lezen dames. Het gaat niet om een paar schoenen waar ts als een of andere kenau de pinpas staat te bewaken. Plaats de dingen even in perspectief joh! Ze hebben overlegd, over hun gezamenlijke geld. Ze zijn samen overeen gekomen dat het huis eerst ging en als die klaar is, dan te sparen voor de sportauto. Ze hebben nota bene ook nog een gesprek van de week dat het eventueel in mei zelfs mogelijk is. Partner besluit in zijn eentje een klap geld uit te geven, wat er geeneens is en waar hij een lening voor moet afsluiten waar ts ook nog een verantwoordelijkheid voor moet dragen. Privé én zakelijk. Ik vind dit echt respectloos van hem en snap je boosheid. Ik lees helemaal niet alsof jij zijn moeder bent, het is toch gewoon in goed overleg gegaan. Daarnaast is het echt not done om geld uit een bedrijf privé op te nemen voor iets als een sportauto zonder met je compagnon ( ts in deze te overleggen ) Sorry. Maar waar is in hemelsnaam het zakelijke inzicht? Hoop niet dat hij zo gemakzuchtig met meer dingen is op zakelijk gebied want ik vind dit echt onverantwoord. Dit soort dingen dien je als partners en compagnons altijd te overleggen. Je hebt groot gelijk, ik zou enorm gekwetst zijn. Even contact opnemen met de boekhouder morgen om te bekijken hoe dit belastingtechnisch allemaal geregeld is. Succes!
Zomaar even een auto kopen zonder overleg en met kind erbij? Ik snap je reactie volledig. Dit was geen impuls, maar gepland. Ik ga hier thuis meer over de financiën dan man, dus het zou heel ongelijkwaardig van hem zijn om opeens een sportauto te gaan kopen waarvan we in overleg hadden besloten dat pas later te doen. Ik hoop dat je je man nog spreekt vandaag en samen tot een passende oplossing kunt komen @Septembre!
Mijn overbuurman deed precies hetzelfde. Kwam ineens thuis met een rode sportauto (ja rood...). Ze hadden 2 puber kinderen die zich op moesten vouwen achterin, zn vrouw kwam amper in en uit de lage auto. Nee dat viel niet goed. Dat zijn geen leuke verrassingen. 1 troost, we zijn een paar jaar verder en t is nu een leuke anekdote geworden en ook hij kreeg last van zn rug in die auto. Daar kon zn vrouw erg om lachen. Hij heeft nu normale auto gekocht mét vrouw erbij. Ik had net zoals de buuf gereageerd, woest op de oprit (En mijn zwager kwam op een bepaald moment thuis met een waterscooter, midlifecrisis ofzo ... ze hadden jonge kinderen dus mijn zus mocht op de kant zitten met de kinderen die konden niet mee. Viel ook totaaaaal niet goed. Ook daar lachen we nu keihard om met zn allen. Hij zelf ook maar was op dat moment wel echt crisis in t huwelijk even)
Wow ik vind het echt van de zotte dat iemand zo'n enorme aankoop doet zonder dit met je partner te overleggen en dan ook nogeens een lening hiervoor gaat nemen. Het gaat niet om een nieuw paar schoenen of een nieuwe broek. Als mijn man zoiets zou doen dan zou ik ook woest zijn en echt aan zijn verstandelijk vermogen gaan twijfelen. Ik begrijp de reactie van ts volkomen.
Dus het is afhankelijk van je inkomen hoe je je ten opzichte van je partner gedraagt? Bijzonder. Het maakt niet uit hoe boos of gekwetst je bent, het gaat erom hoe je dat uit. Inkomen heeft daar m.i. niets mee te maken. Of vind jij dat je je beneden een bepaald inkomen wel als een kenau mag gedragen?
Ik lees tussen de regels door en vergeef mij als ik het verkeerd heb. Maar wat ik zo lees. Man heeft een motor gekocht en 2 mini vakanties. Man koopt ook nog een mooie sport auto (wat niet werk gerelateerd is). Julie samen kozen voor een huis dat nu casco is. En jij meid wat heb jij buiten de kinderen? Ja ik zou boos zijn, samen een bedrijf maar heb het idee dat je meer als werknemer word behandeld als gelijke. Sterkte
Als mijn vriend financieel onbetrouwbaar zou zijn dan is dat wel het einde van ons ja. Ik ga mezelf niet de ellende in laten trekken. Ik heb niet de mogelijkheden om daar makkelijk van te herstellen. p.s. Er zit natuurlijk geen enkel grijs gebied tussen de discussie bewaren en reageren als een kenau...
Dit is precies wat ik tegen hem gezegd heb. Het voelt alsof ik een werknemer ben zo. Ik heb een tweede baan en idd de kinderen. En een hobby die weinig geld maar veel tijd kost. In de zomer heb ik daar meer tijd voor. Verder ga ik er eens in de twee weken een avond op uit en binnenkort een midweek. Er staat een opleiding in de startblokken maar die kan ik pas starten als het laatste deel van ons bedrijf afbetaald is en een operatie waar we op wachten. Dus ik zorg goed voor mezelf hoor. Maar ik overleg alles. En dat verwacht ik ook van hem. Althans, deze grote dingen.
Haha, die Kenau die ik nu digitaal ben Maar ik vind financiële ontrouw ook een groot ding. Dit is wel een grens over qua vertrouwen.
Ik had hem niet het huis uitgezet maar wel gepraat over waarom. Er zit een reden achter dit gedrag. Sorry TO,niet dat je het verkeerd doet maar misschien voelt hij zich onder de duim gehouden? Ik praat het niet goed wat hij.doet!
@Septembre hoop dat jullie vanavond een goed gesprek kunnen voeren. Een dergelijke aankoop doen van gezamenlijk geld zonder overleg wat ook nog eens gevolgen kan hebben voor jullie huis (bouwdepot op = op en ik weet uit ervaring dat een nieuwbouwhuis duurder kan uitvallen…) en daar dan over liegen dat zou er bij mij ook niet in gaan. Succes!
@Septembre mijn complimenten voor je aanpak en je nette reacties op commentaar. Ik had het je niet nagedaan! Je reactie om hem buiten te zetten vind ik niet meer dan logisch, ook vanwege de kinderen zoals je schrijft. Lisbeth vind ik vooral aan victem blaiming doen door de oorzaak aan bazig doen van TS toe te wijzen. Voor liegen en een kind manipuleren zou nooit een 'geldende' reden mogen zijn, ook niet als TS wel de moeder van haar man zou spelen. Ik zou serieus voorstellen om de auto te verkopen, vanwege de financiele basis voor het nieuwe huis. En pas een nieuwe te kopen als de bedrijflening ook afbetaald is waar jij op wacht om je opleiding te kunnen starten. Succes vanavond!