ergernis even van me af schrijven

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dorianne, 23 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    #1 Dorianne, 23 mei 2012
    Laatst bewerkt: 23 mei 2012
    mijn man en ik hebben een heel groot meningsverschil over het eten van mijn dochter (20 maanden)

buiten haar etenstijden geef ik haar zelden wat lekkers en krijgt ze alleen "gezonde"dingen, zoals fruit, soepstengel, stukje brood
    drinken krijgt ze : ranja, water, thee, yogho.

als hij binnenkomt en gaat eten (buiten de etenstijd van mijn dochter) dan geeft hij haar altijd wat te eten.
    en geloof me het maakt me echt niets uit. als ze 's avonds niet eet, is hij teleurgesteld dat ze niet eet en verwijs ik hem naar de middag (krijgt dan best veel)
    vanmorgen kreeg ze melk, wij hebben melkvee dus ook eigen melk, mijn dochter heeft dat niet zo graag en heeft liever yogho. Mijn man gaf haar melk maar zij wilde yogho we kennen het wel;).
    ik zei dat ze liever yogho had ipv melk en daar begon de discussie : dat het niet goed is voor een kindje om zoveel "suikers"binnen te krijgen en dat het ongezond is en dat ik het nog niet eens mag meenemen uit de winkel...etc.... als ik hem dan terug verwijs op al het eten wat hij haar geeft buiten haar etenstijden dan hebben wij hier een heel groot meningsverschil over.
    Hij is altijd degene die toegeeft en ik ben altijd de "strenge" mama en als ik eens toe wil geven wordt er gelijk op mijn vingers getikt! ik wordt hier zo boos om...

nog een voorbeeld : hij deed mayonaise op de boterham ipv boter. ik zei "en dat is geen dikmaker"? hij ging op het pak van de mayo en de smeerboter lezen en ging mij ook nog eens vertellen dat je van mayo niet zo dik wordt als van de smeerboter!:$:( Daar heb ik dan maar weer niet op gereageerd!

Mijn dochter is niet zo een grote eter en weegt 11 kilo en is 22 maanden dus te dik is ze echt niet en snoepen doet ze hier nooit.

sorry voor mijn langer verhaal maar wilde het toch even van me afschrijven :D

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wat kunnen jullie tegen elkaar zeiken over niks zeg :$!

3. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    volgens mij verwijt de pot ketel.....

jij geeft haar jogho en ranja, en hij mag haar niet een tussendoortje geven terwijl ze niet dik is en verder goed eet?

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Idd jullie doen hetzelfde...

Yogo is een dikmaker hoor en ranja ook...

Geen idee wat voor soort eten hij nog geeft, maar ik zou me er niet druk om maken.

Jullie hebben beiden gelijk......maar leggen allebei op andere voedingsmiddelen de nadruk...jullie zeggen in princiepe hetzelfde.

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Wat de andere dames idd ook zeggen ;)

6. adi

adi Niet meer actief

En mayo is inderdaad niet erger dan boter. En beter dan smeerkaas. Dus daarin heeft je man gelijk.

Je laatste zin valt me erg op. Waarom stel jij dat je dochter 'te dik' is? Gewicht heeft weinig met leeftijd te maken, maar meer met de lengte. Daarnaast is een dreumes zelden 'te dik', zolang ze redelijk gezond eet.

7. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    ppfff mannen!!!

8. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    ik vind het ook een beetje apart, geef elkaar een beetje de ruimte om de dingen anders te doen.

9. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    jullie lezen het verhaal niet zoals het bedoeld is....
    van mij mag ze alles hebben alleen van mijn man niet en volgens hem geef ik teveel dikmakers.
    Ik ben van mening dat een kind ook wel eens wat mag hebben wat minder gezond is maar wat wel bij de dagelijkse levensbehoefte heeft.

Ik vindt jullie meningen wel gelijk heel erg hard binnen komen hoor! zocht alleen een weg om mijn verhaal kwijt te kunnen maar hier dus nooit meer :p

10. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    dit topic mag dus gesloten worden! :$

11. adi

adi Niet meer actief

Je zocht meningen, en die kunnen verschillend zijn.

Ik ben het bijv redelijk eens met jouw man :). Of is dat dan ineens hard?

12. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Ik snap wel wat je bedoeld...hier hebben we een regel dat de kids vanaf 4uur alleen nog water mogen hebben zodat ze tegen etenstijd weer trek hebben. Misschien ook zo'n afspraak maken?
    22 maand en 11 kilo....hummmm hier een dame van 20 maand die 13 kilo weegt en CB vindt t prima..

13. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Wellicht goed om een keer samen te praten en afspraken te maken, zodat jullie hetzelfde met voeding omgaan. Dat kan (continue dezelfde) ergenissen voorkomen. ;)

14. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

toch ff reageren....sorry maar als iemand zijn ergernis kwijt wil ga je toch niet zulke reacties geven en zeggen dat zij en der man tegen elkaar zeiken over niks....???

dat zeg je toch niet, wie weet zit t haar gewoon hoog en zeikt ze misschien niet over dingen waar iemand anders dat wel over doet. Lijkt wel of ze alleen maar kritiek krijgt. Ze geeft toch ook aan:

buiten haar etenstijden geef ik haar zelden wat lekkers en krijgt ze alleen "gezonde"dingen, zoals fruit, soepstengel, stukje brood

ze zegt toch niet dat t niet mag van haar?

Mijn mening: probeer een middenweg te zoeken met zijn twee over wat wel en niet kan. Iedereen heeft wel eens een menigsverschil en soms kan je daar idd kwaad over worden, maar met zijn twee kom je er wel uit. :)

15. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

volgens mijn schreef ze t van der af, mening werden daardoor gegeven, niet om gevraagd...

16. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Voilà. ;) Volgens mij hebben sommige dames hier last van hun PMS.

Maar ontopic; Misschien af en toe een oogje dichtknijpen als je man weer iets geeft wat jij misschien niet zou doen? En ook laten doorschemeren aan hem dat hij dat ook zou moeten doen bij jou. Het is nu eenmaal een feit dat vaders veel dingen anders doen dan moeders. Da's best lastig af en toe.... maar 't went echt na een tijdje als je 't een beetje durft te laten gaan.

Dennis krijgt hier niet veel als tussendoortjes, simpel weg omdat hij gewoon met de lunch en z'n warme eten altijd heel goed eet en hij hoeft dan soms gewoon niets tussendoor. Overigens wel bijna iedere middag rond thee-tijd krijgt ie een Ligaatje of fruit hoor... hij wordt niet op rantsoen gezet of zo. (Is 16 maanden en 11,5 kilo en heerlijk lang en lenig gebouwd! ;))

Maar vanavond aten we friet (en daar is Dennis sowieso geen fan van dus die had nog een bakje witlof wat we hadden ingevroren) en mijn vriend vind het dan wel nodig om 't nog een keertje te proberen of ie het lust. Terwijl ik wel beter weet... haha. Maar ik laat 'm lekker en tja, Dennis slikt 't echt niet door als ie 't niet hoeft!

Beetje schipperen en een oogje dichtknijpen en een licht gesprekje kan ook geen kwaad waarschijnlijk. ;)

17. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Als je van je afschrijft op een forum, kun je meningen verwachten; daar is het een forum voor ;)

Maar hoe ik het las was het 'van mij krijgt ze x, y en z, daar is mijn man het niet mee eens, maar hij geeft a, b en c, en daar ben ik het niet mee eens', maar zo bedoelde ze het kennelijk niet. Mja, ik zou toch eens samen met je man er over praten, dat hij bijvoorbeeld best iets mag geven af en toe, maar beter niet vlak voor het eten of beter niet te veel (want dan eet ze bij de maaltijd niks of nauwelijks). Probeer samen een middenweg te vinden en realiseer je dat vaders dingen anders doen dan moeders; dat is prima :)

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Als je geen reacties wilt dan moet je een dagboek gebruiken. Daar leest als het goed is verder niemand in en je krijgt er zeker geen reacties in.

Deel Deze Pagina