Als het erop neerkomt dat één van ons niet de biologische ouder zal zijn, óf wij embryo's moeten gaan invriezen en eventueel laten vernietigen, dan houdt voor ons het verhaal idd op.
@Flientje daarom probeer ik t ook te begrijpen en daarom stel ik de reactie van Taliaa ook zeer op prijs die het me probeert uit te leggen. Ik begrijp het gewoon niet zo goed als mensen zeggen ik ben tegen, want in de bijbel staat....... Er staan zoveel dingen in de bijbel die mensen nu niet meer letterlijk opvolgen, omdat het totaal niet meer bij deze tijd past. Daarom vroeg ik naar uitleg, waarom het een wel letterlijk opgevolgt wordt en het andere niet. Dat is voor mij(atheist) moeilijk te begrijpen en ik ben ook oprecht geinteresseerd in de uitleg van gelovigen.
Is idd ook niet niks, hoor je mij niet zeggen. God belooft ook geen gemakkelijk leven, maar Hij helpt je er wel doorheen... Kan me een voorstelling maken bij jouw beeld van christenen, en toch is dat jammer. Nogmaals: ik maak ook mijn fouten, maar er zijn echt christenen die Gods Woord ook toepassen in hun leven als het ze níet uitkomt, bijv. in situaties van onvruchtbaarheid of homoseksualiteit. Ik hoop dat je ook beseft, dat er mensen zijn die zo'n offer brengen uit liefde voor God, en dat niet alle christenen hypoctiet zijn. Want nu post je dit n.a.v. mijn post, maar dat gaat over 'de meeste mensen'. Ook alle christenen kun je niet over één kam scheren. Ik ben niet bang voor kritiek, maar dan graag wel op mijn posts, en niet op 'de meeste christenen', want daar kan ik niks mee.
Zoals jullie zien ben ik ff aan 't bijlezen en reageren. Sorry voor de vele posts hoor. Mag ik vragen mij niet hyprocriet of bekrompen te noemen omdat ik getuig van mijn God en daarin radicaal probeer te zijn? Dat je het er niet mee eens bent, OK. Maar dat even voor de duidelijkheid: het is mijn mening, vanuit mijn geloof. En ik denk zelf wel degelijk na over de dingen, neem heus niet zomaar klakkeloos wat over van de kerk of van wie dan ook. Daarmee is het voor mij dus een levend geloof in God en niet een bekrompen, vastgeroest gedachtengoed o.i.d. Verder over adoptie: je mag best een kind adopteren en zo een thuis geven. Maar zelf een kindje krijgen (zelf dragen en baren dus), die wordt geboren uit de moeder en een ándere vader dan degene die met de moeder getrouwd is, of andersom, dát klopt volgens mij niet. Da's dus nogal een verschil.
Freewilly: werp je je nu op als een soort bijbelse encyclopedie ofzo? Want op deze manier schop je namelijk alles omver wat andere gelovigen hebben geprobeerd duidelijk te maken. Ik weet niet wat de bedoeling van al deze (nogal defensieve) posts zijn?
Nog even een aanvulling: adoptie voor lesbische of homoseksuele stellen komt, als je mijn vorige posts hebt begrepen, niet eens in beeld, omdat je als twee vrouwen of als twee mannen dus al niet samenwoont zoals een getrouwde man en vrouw. Het gaat in dat geval dus niet om de adoptie, maar je moet beginnen bij de homoseksuele relatie, dus dus, naar mijn mening, al niet Bijbels is. (Moet dat dan? Ja, als je God wil volgen wel ja, en vanuit dat punt schrijf ik hier mijn mening .) Ook heb ik hier al eens de opmerking 'God is toch liefde?' lang zien vliegen. En 'wil God dat je kanker krijgt of kinderloos bent'? Nee, dat wil God niet, en ja God is liefde. Maar als we het dan toch over God hebben, laten we dan eens kijken naar Zijn verhaal. Hij was heerser over de aarde tótdat Adam en Eva zeiden: maar wij hebben U niet nodig, ik eet van de verboden vrucht en ben dan nét zo slim als U, zoals satan heeft beloofd. Zij kozen satan als heerser. En satan heerst dus nog steeds. Niet alleen God, maar ook satan heeft de macht mensen iets te geven of te onthouden. En nu weer ontopic.
@ FreeWilly: Ik vind het heel goed dat jij je mening geeft en ook dat je dat doet vanuit jouw waarden. Maar hoe ga jij om met mensen die er anders over denken. Die vanuit een andere visie op het leven wel voor IVF gaan? Kun jij blij voor ze zijn zonder te denken: dit mag niet van God? Vind jij dat IVF in Nederland gewoon "mag" ondanks dat jij het zelf nooit zal doen? Of vind je dat IVF verboden zou meoten worden?
Freewilly jij hebt de pil gebruikt, hoe zit dat daarmee? Als je getrouwd ben is, volgens de bijbel, sex toch om voort te planten? Waarom zou je dan wel de pil mogen gebruiken om de natuur tegen te houden en waarom mag je dan geen IVF gebruiken om de natuur een handje te helpen?
@freewilly stel dat je straks een zoon hebt en die zegt om z'n 15de/ 16e mam ik val op jongens? ben ik erg benieuwd wat je dan doet....
Het ging over de keuze voor een homoseksueel leven. Want daar kies je wel degelijk voor, je kiest ervoor om samen te leven met iemand van hetzelfde geslacht en daarmee een seksuele relatie te hebben. Maar je wordt geboren met je aard. Ik weet van homoseksuelen die ervoor geen kiezen geen relatie aan te gaan, uit geloof. Dat is een keuze, evenals dat het een keuze is om dat wél te doen.
dames ik wil mijn complimenten geven over hoe het gaat in dit topic. Ik ben even te moe om mee te doen, maar lees erg geinterreseerd mee! Doe zo voort...
Hmm dus dan kies je om de rest van je leven ongelukkig te leven omdat God niet wilt dat je een homoseksuele relatie aangaat?
Tss wat ruk jij dingen uit zijn verband zeg. Logisch dat iedereen het geloof bekrompen en hypocriet vindt... En het vreemde is: alle homo's die ik ken leven inmiddels hun leventje zonder de kerk mét hun geloof...
Jij doelt op de wetten uit het Oude Testament. Jezus maakte een hoop dingen anders, en dat is weer te lezen in de brieven van Paulus o.a., in het Nieuwe Testament.
Ik heb jaren geleden bij de EO gewerkt samen met wat vrienden(ja de EO neemt ongelovige mensen aan die gothic gekleed zijn, want in die tijd was ik nog full time gothic gekleed en mijn vrienden ook) en wij hebben een keer een man aan de lijn gehad die homosexueel was, maar hij was aan te wachten tot God hem die ziekte(zijn woorden) zou ontnemen. Hij was in de 50 en al meer dan 20 jaar aan t wachten, dat was zo zielig. Wij hebben hem toen allemaal even aan de lijn gehad en op hem ingepraat, wat niet baatte. Die man was doodongelukkig, echt mijn hart brak.
MAAR ze is wel consequent.. Ze volgt gewoon precies wat er in de bijbel staat. Dat anderen dat TE letterlijk vinden, kan zijn.. Maar het hele geloof is toch gebaseerd op dat boek? Ik vind het apart dat meerdere gelovigen zijn voor het "Updaten" van hun geloof.. Want dan maak je er toch iets anders van als dat het bedoelt was? Dan pas je "gods wil" zoals beschreven in de bijbel toch aan, naar hoe je zelf vind dat het zou moeten? Dan is het toch niet meer "gods wil"? (Ik ben overigens absoluut niet gelovig, dus corrigeer me maar als ik fout zit want ik heb er echt de ballen verstand van.)
@freewilly: ja ik ben ook benieuwd naar wat als jouw zoon/dochter homo is? Wat dan? Is dat een ziekte? Nog nooit van gehoord homoseksualiteit een ziekte is Dus je hebt liever dat je zoon doodongelukkig en maar een schijnleven moet houden omdat het van god moet?