geloof en 'kunstmatige bevruchting'

Discussie in 'De lounge' gestart door Anabella, 26 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    We discussieerden een beetje `off topic` maar ook weer niet helemaal opzich, en dat ging heel netjes verder, maar dat is allemaal verwijderd door Josien, dus is het hele gesprek gewoon verknald als het ware, er hingen goede vibes hoor.

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Toch zal zij de beslissing niet voor niets hebben genomen.

3. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ja ik zwijg daar maar wijselijk over aangezien ik nogal een prooi ben op het moment. Ieder zn mening daarover. TE fanatiek bestaat ook nog...

4. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Dus met andere woorden..of je bent het met elkaar eens of we halen hele stukken weg? Waarom heet het dan nog "discussie"? Zie mezelf al in het echte leven tijdens een discussie met vrienden roepen..nee mensen, "ontopic" blijven anders gooi ik jullie er nu meteen uit :rolleyes:
    Dat is toch juist het mooie van een discussie, het een roept het andere op en zolang het over hetzelfde onderwerp gaat dan is er toch niets mis mee?

Maar goed, daar ging de topic niet over he :)

Liefs Jessy

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Jij vind je zelf een prooi geloof ik..
    je zegt dat nou wel telkens maar ik heb werkelijk geen flauw idee waar je het over hebt.
    Vind het eerlijk gezegt wel storend worden als ik eerlijk ben.
    Maar goed, dat moeten we mischien niet hier doen.

6. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Nou ik word op zo´n beetje alles aangesproken, via pb, er is nu een onderschrift van mij verwijderd, zonder noemenswaardige reden, het gaat gewoon allemaal nergens meer over.
    Terwijl ik me gewoon netjes gedraag zoals af was gesproken.
    Ik had geen obscene of discriminerende onderschriften of WHATever, ik had een link naar een site dat te maken heeft met mijn levensovertuiging, niks meer, niks minder, het was voor NIEMAND beledigend op wat voor manier dan ook, en niemand was verplicht om er uberhaupt op te klikken.

7. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik pb je wel even.

8. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik ben gelovig (maar niet streng) en zal mijn visie met jullie delen.

God is de schepper van de wereld en alle wezens daarop, en DUS ook van al die slimme artsen die voor kunstmatige bevruchtingen kunnen zorgen en daar mensen mee helpen. Ik geloof dus niets dat er iets mee mis is. Al vind ik wel dat je niet het onmogelijke moet verwachten van de medische kunde van tegenwoordig, ergens zit wel een grens denk ik.
    (en wat ik daarover denk laat ik me niet uit, want dat staat los van deze discussie)

9. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Dan is God ook schepper van alle slechte mensen, is daar dan om dezelfde reden ook niets mis mee?

10. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Die gaan dan toch naar de hel?

11. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    wie zegt dat?

12. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    de auteur van de bijbel!

13. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Maar dat bedoelde ik dus eigenlijk, wie zegt dat God dat werk van artsen goedkeurt? Misschien gaan zij ook wel naar 'de hel'.
    In onze ogen doen ze misschien goed werk, maar misschien in Gods ogen niet.

14. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113

Ahum...weet ff niet wat ik moet zeggen marreh...is dit nou een geintje of ben je bloedjeserieus? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor..

15. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Auteur van de bijbel? zucht... :-#

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Auteurs dan?

Hoe wil je het anders noemen? de bijbel is toch niet door God geschreven?

17. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Beide je moet het geloof niet te serieus nemen vind ik, je neemt eruit waarmee je je kan verenigen en de rest laat je voor wat het is.
    Ik ben gelovig maar heb geen problemen met homo's lesbie's het huwelijk tussen hen en het feit dat ze kinderen kunnen adopteren....
    De bijbel is een oud boek en bij de andere geloven is dat precies zo, het zou een update kunnen gebruiken naar het jaar anno nu.
    De tekst leven en laten leven zou er wel eens aan toegevoegd kunnen worden.
    Ik geloof ook niet dat het geloof bedoelt is om er oorlogen voor te voeren en er mensen voor af te slachten en dat gebeurt al zolang als het geloof bestaat.... het begint namelijk al in de bijbel... en daar moet je dan strikt naar leven NO THNX!

18. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    De gebroeders Grimm? (nee hoor, flauw grapje :p )

19. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Annabella! foei toch! [-X

20. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Hahahaha, hij heeft 'm aan een touwtje naar beneden laten zakken... Hahaha, grapje hoor...

De bijbel is een aantal documenten die inderdaad door meerdere auteurs zijn geschreven gedurende duizenden jaren..

Deel Deze Pagina