@Freewilly: wat jij schrijft doet me erg veel zeer. Mijn zus is lesbische en heeft twee schatten van kids. Biologische gezien niet van haar maar dat zal je nooit zien/merken. Het zijn twee super knullen die ik voor geen goud zou willen missen. Dat het niet kan in jou beleving vind ik prima maar om dat nu zo op te schrijven, sorry ik vind het ronduit kwetsend!
Klinkt heel hard misschien, maar goed, vond wat jij schreef, freewilly, nou ook niet bepaald mild.. Ik,hoop voor je dan dat je spontaan zwanger mag raken en niet een van jullie uiteindelijk onvruchtbaar blijkt te zijn. Dan zou je nl alleen nog maar via een andere weg zwanger kunnen raken en dan zou 1 van jullie niet de biologische ouder zijn, dus dan houd voor jou het hele verhaal op neem ik aan?
nou dan is het voor jou te hopen dat "god" het je gunt om kinderen te mogen krijgen en dat er geen probleem mag blijken te liggen bij 1 van jullie of beide want dan houd het hele verhaal van zwanger worden dus op voor jullie... vindt het nogal wat zegt wat je schrijft... laat ik dan ook maar 1 keer (gebeurt niet zo vaak meer) mijn boekje te buiten gaan door te zeggen dat de meeste mensen (zoals jij) die geloven (in god of whathever) zo hypocriet zijn als de nete door datgene te geloven wat in hun straatje komt en datgene waar ze "niets" mee hebben buiten beschouwing laten [/b]
Poeh poeh.. nou nog altijd liever 2 moeder of 2 vaders bij wie het kind gelukkig opgroeid, dan bijvoorbeeld het maasmeisje.. vader en moeder.. maar ze ligt mooi wel onder de grond door toedoen van haar vader. En zo nog meer voorbeelden.. tries om zo rechtlijnig te denken.. zeer triest en dat in deze tijd. Dus adoptie? ook niet? want dan is niemand de bio ouder van het kind.. nee dan maar een een weeshuis laten zitten..
ik vind het ook nogal gewaagd free willy ......ben ook redelijk "gelovig" maar dit vind ik ech TE ver gaan ....... ik dacht altijd dat bij God de liefde voorop staat en dan maakt het niet uit wie je ouders zijn ,net wat natasja schrijft moet je weeskinderen ook maar gewoon in hun weeshuis laten zitten en geen warm huisje/gezien bieden omdat je niet hun biologische moeder of vader bent ?
En adoptie idd? Hoe zit het daarmee? Was Mozes niet geadopteerd door de dochter van de Farao toen ie kwam aanspelen in zn mandje? Zo staat het iig in de Bijbel en dat was zeer zeker niet zn biologische moeder? Dus je kan het idd net zo mooi maken als je zelf wilt. En hoezo mogen homosexuele stellen geen kinderen krijgen. Ze zijn in mijn ogen zo biologisch als wat hoor als je ziet hoeveel liefde en genegenheid ze hun kindertjes geven. Man..waar gaat de wereld heen zeg
Wow dat er nu nog mensen zijn die zo bekrompen denken, ik schrik ervan. Ik vindt het nogal bekrompen dat homo-stellen in Nederland niet mogen adopteren. Zoveel kindjes die een liefdevol gezin willen en zoveel stellen die dolgraag een kindje gelukkig willen maken. Ik vind juist dat lesbische en homosexuele stellen vaak nog betere ouders zijn dan sommige hetero stellen. Ongelukjes en ongewenste kinderen krijgen zij niet en vaak is er jarenlang van voorbereiding aan vooraf gegaan voordat zij een kindje in hun armen mogen sluiten. Dus je weet dan zeker dat het ontzettend gewenst is. En het gaat er toch om dat een kindje gelukkig is? En of dat nou bij een hetero, homo, lesbisch of eenouder-gezin is en hoe dat kindje verwekt is, moet helemaal niks uitmaken.
En voor lesbische stellen dan dus idd geen kind. Een kind hoort een vader en een moeder te hebben, niet twee vaders of twee moeders, waarvan er maar ook nog eens maar één de echte vader of moeder is en de andere biologische ouder onbend of iig niet in die vader- of moederrol aanwezig.[/quote] Hoi Freewilly, Het stukje wat je om 12.28 schreef, vond ik wel mooi verwoord en daar kan ik mij grotendeels in vinden, qua levenshouding en geloof. Ik vind het wel jammer dat je het stukje hierboven op deze manier verwoord. Het is jouw mening, dit had je er even bij kunnen vermelden. Daarentegen vind ik dat sommige forummers wel errug snel op hun lange teentjes getrapt zijn hoor, sjonge jonge jonge. Ieder zijn mening. Laten we daar vooral respect voor hebben. Ik vind alleen dat Freewilly haar mening anders had kunnen verwoorden, maar het blijft wel 'leven en laten leven', niet gelijk met drek smijten .
sorry maareh Free Willy mag het wel zo zeggen en neerzetten (met alle mensen die ze op deze manier mogelijk kwetst) maar als wij onze mening daarop geven zijn wij op onze tenen getrapt? Najaa laat maar anders gaan we weer off topic...dusseh ik zeg: :-# [/quote]
Ik kan me vinden in de felle reacties ten opzichte van Freewilly, maar ik kan me ook (en ik besef me daarmee op glad ijs te bevinden) in haar mening berusten. Om een klein voorbeeldje aan te dragen: Kinderen worden met verschillende dingen vreselijk gepest. Ik had een meisje in mijn klas waarvan de moeder lesbisch is, en samenleeft met een vrouw. En buiten haar eigen onduidelijkheden heeft ze ook met vele! pesterijen te maken gehad. Haar zusje ook, en zij is er gelukkig goed uitgekomen, maar mijn klasgenootje zelf heeft in haar puberteit diverse zelfmoordpogingen gedaan. Nu is ze er nog steeds niet bovenop (bijna 25 jaar) en blijft enigszins staande door psychische hulp. Ik denk dat homo- en lesbistellen de eventuele emotionele gevolgen voor een kind onderschatten. En daarmee vind ik soms dat mensen geen kinderen meer krijgen, maar willen. En zodra het echt willen wordt, zonder de gevolgen voor het kind te overzien, vind ik dat willen best ver gaan. Tuurlijk, vanuit een zogenoemd sociaal moraal zou je moeten zeggen: Foei, Freewilly, als wij het mogen, mogen zij het ook. Maar ik kan me dus wel degelijk verplaatsen inhet standpunt van Freewilly, en dan zelfs nog het geloof buiten beschouwing gelaten, en slechts één klein voorbeeldje van waarom ik me in haar stelling kan verplaatsen. En ik besef me daarbij heel erg goed dat het makkelijk praten is van een hetrovrouw welke binnen een maand zwanger is. Ik gun dit geluk werkelijk waar iedereen! Maar niet ten koste van het eventuele kind of ten koste van alles. (Ik heb m'n helm alvast opgezet voor de kritiek )
Ik lees woorden als 'bekrompen' en 'hypocriet', dat vind ik behoorlijk met drek smijten op de mening van FreeWilly. Misschien kunnen we maar beter on-topic blijven dan dat we elkaar aanvallen op wat we allemaal zeggen ?
Oh, enne Mili, bedankt. Nou lijkt het net of IK degene ben die het stukje van Freewilly heeft geschreven. Grrrr
Dames...wat jullie vinden van haar mening (Freewilly)..het is HAAR mening. Je hoeft het er zeker niet mee eens te zijn, ben ik ook niet (en dat weet ze ook) maar zullen we nou geen persoonlijke aanval op haar inzetten. Ik denk dat er echt nog zat zijn die er zo over denken maar dat niet uit durven te spreken. Laat iedereen met haar mening dus in haar waarde. Tuurlijk zal ze waarschijnlijk anders over dingen na gaan denken als het bij haar of iemand die haar ontzettend dierbaar is niet allemaal over rozen gaat....en misschien ook niet. Dit topic is niet gestart om elkaar op andere gedachten te brengen maar om gedachten te delen.
eh he? wat heb ik gemist.....heb ik iets fout gedaan met quote...want als dat zo is wil ik het wel wijzigen hoor....
@Nikita snap op zich je punt wel en natuurlijk heel triest dat dat meisje er nog zoveel problemen door heeft. Maar ja, als je als homo/lesbi stel geen kind krijgt/adopteert omdat niet iedereen in de maatschappij dat kan accepteren hou je dat ook alleen maar in stand en zal dat beeld nooit veranderen. En er zijn altijd kinderen die gepest worden en daar moeilijk over heen kunnen komen, maar betwijfel of dat bij kinderen van homo/lesbi ouders vaker voorkomt dan bij kinderen van heterostellen.