geloof en 'kunstmatige bevruchting'

Discussie in 'De lounge' gestart door Anabella, 26 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dat het niet meer van deze tijd is is een feit. maar dat het niet meer voor deze tijd is is jou mening.
    dat is een moeilijke, daar ga ik over nadenken.

hoe weet je dan wat voor plan God met jou leven heeft?
    of geloof je in je eigen God? (niks mis mee)

dat geloof ik niet. want jij hebt deze beslissing toch zelf gemaakt? God laat jou de eigen keuze. Maar ik wil nog wel zeggen dat ik er zelf helemaal niet negatief tegenover de MMM sta (ook mbt mijn geloof). Stel, mocht het niet lukken, dan weet ik niet wat ik daarvan moet denken. [/quote]

hier vind ik ook, mensen hebben zelf die keuze gemaakt om samen een kindje te krijgen. ik denk niet dat God daarin in grijpt, dat is hun persoonlijke keuze.

2. Gezond

Gezond Niet meer actief

We moeten uitkijken dat we niet alles aan Gods wil gaan wijten.... Dat is natuurlijk niet zo! God heeft inderdaad een wil, maar niet de wil om ons te pijnigen en te krenken... Absoluut niet...!

Heel veel mensen denken dat God nog steeds alles te zeggen heeft, maar dat is niet meer zo sinds de zondeval van Adam en Eva... Toen hebben wij een eigen mening gekregen en een eigen wil... Toen is God ook teleurgesteld geraakt in mensen!

Wat wel of niet mag? Eerlijk gezegd weet ik dat ook niet tot hoe ver je mag gaan... Ik denk zelf dat wanneer de natuur nog steeds er een handje in heeft dat het zou mogen...
    Wat niet mag is discusieren over het geloof... Praten mag natuurlijk wel... maar discusieren mag niet... ! Het geloof is er om te delen met degenen die dat wil en om er kracht uit te kunnen halen....

Iedereen die verdriet heeft is niet Gods wil... om daar even op terug te komen. Dat zou te zot voor woorden zijn... God is een God van liefde! En dat vergeten we ook... Ik denk wanneer een kind uit liefde geboren wordt en ook al is dat dan met een vruchtbaarheidsbehandeling Gods Zegen erop zal rusten! God zal nooit liefde veroordelen!

En voor degenen die verdriet hebben... God heeft het niet veroorzaakt, maar wil je wel een troostende hand bieden en er voor je zijn! Hij wil je kracht geven om het te kunnen doorstaan!

Net als met de ramp van 9-11... Toen riep iedereen... En waar is die God nou dan?
    God was er wel degelijk... Hij was er als hulpverlener, als brandweer, als agent, als de gewone mens die eten bracht en dekens etc. God was er volop... maar de vraag is of je het zien wilt ja of nee...

Dus voor degene die zo vroeg haar moeder verloren is hier... nee niet Gods wil.... God vindt het heel erg voor je! En leeft met je mee... Hij wil er voor je zijn als jij dat ook wil...
    Zo moet je dat zien...

En nu wil ik hier niet de predikant uithangen... das ook niet de bedoeling.. maar ja... als je wat zegt ist zo snel een preek he hahahahaha

Leef en laat leven! Of je nu gelooft of niet...
    Ik denk dat het heel belangrijk is dat we goed zijn voor elkaar!

3. Sanny

Sanny Niet meer actief

Ze kiezen daar niet voor, ze worden zo geboren!
    Als het idd een keus was, zouden er veel minder homosexuelen mensen zijn.
    Iedere lesbienne en homo die ik ken(en dat zijn er vrij veel) hebben een rotperiode gehad in de pubertijd, omdat ze er tegen ouders en familie niet voor durfden uit te komen. Denk je dat ze daar voor kiezen?
    Ze kiezen echt niet voor de vooroordelen, het onbegrip en een kinderwens die er wel is maar moeilijk te realiseren is. Als zij hetero zouden zijn, zou hun leven veel makkelijker zijn. Maar dan verloochenen ze wie ze zijn en dat kunnen ze niet. En ze zijn nu allemaal gelukkig en hebben volledig geaccepteerd wie ze zijn, maar dat heeft bij sommigen lang geduurt. Vooral bij degenen die uit een zwaar gelovig gezin kwamen.
    Net als jij er absoluut niet aan moet denken om sex te hebben met een vrouw, zo denken zij over sex met iemand van het tegenovergestelde geslacht. Jij hebt er toch ook niet voor gekozen hetero te zijn, dat kwam toch ook natuurlijk? Precies hetzelfde is het met homo's en lesbiennes, zij kiezen er ook niet voor.

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

heel mooi neergeschreven niets meer aan toe te voegen

groetjes nathalie ;)

5. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Helemaal mee eens!
    Je word zo geboren,zo is het en niet anders...

6. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Het is maar net wat je definitie van 'anders' is, anders kan in deze ook bedoeld zijn als 'anders dan gemiddeld'. Meer dan 90% is hetero, en dan mag je volgens de betekenis van het woord de overige 10% dus best als 'anders' benoemen. 'Anders' heeft in die zin dus ook geen negatieve betekenis.

7. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Maar wat is er mis met de mening dat je vind dat kinderen uit twee mensen geboren worden die van elkaar houden? En of je nou vind dat God dat zo ziet, of dat je daar zelf nou eenmaal een 'natuurlijk gevoel' bij hebt, het is een mening, waarmee niemand suggereert dat homosexuelen slecht zijn. Nogmaals: Ik heb erg veel moeite met eiceldonatie (en ook spermadonatie), maar dat betekent niet dat ik niet meeleef met de stellen uit Babyboom die hier aan meedoen! Iedere keer kijk ik weer op de weblog van Jeroen en Diana of er nog meer goed nieuws is (dat alles goed gaat met de zwangerschap etc.) Ik gun iedereen alle geluk van de wereld, ik heb alleen zo mijn meningen over bepaalde dingen. En die zijn helemaal naar eigen inzicht gevormd, dus zonder bepaalde opvoeding oid. En dat zo'n mening niet meer van deze tijd is: Wie bepaald dat? Dat is makkelijk gezegd: Jij hebt een andere mening dan wij, dus dat is niet meer van deze tijd. Als ik zoiets hoor denk ik: In welke tijd leven we nou eigenlijk?

8. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Mijn mond valt echt open van verbazing dat anno 2007 deze discussie nog plaatsvindt.

Ik vind het echt een schande dat mensen op basis van hun geloof anderen een kind zouden willen ontzeggen als zij daar over konden beslissen. Homo's mogen geen kinderen krijgen? Kom op zeg! En je dan ook nog verschuilen achter het feit: "ja, want die kinderen worden dan zo gepest op school...." Die worden alleen maar gepest zolang er ouders zoals jullie bestaan die hun kinderen meegeven dat de ouders van die andere kinderen "fout" zijn. Kinderen bedenken dat echt niet zelf hoor, jij geeft ze dat zelf mee!

En ik sluit me aan bij de anderen die zeggen dat er wel heel selectief wordt omgegaan met wat wel en niet mag: toevallig mag alles wat in jouw straatje past wel, en anders worden de dingen wel net zo gedraaid dat het wel goed zou zijn. Ik wil niet oordelen over iemands geloof en heb daar in principe respect voor, maar ik erger me er wel vreselijk aan als IVF dan wel voor jou mag, maar niet voor je buurvrouw die lesbisch is. Wanneer geloof maakt dat mensen respectloos ten opzichte van anderen handelen of oordelen, ben ik geneigd om mijn respect voor dat geloof te verliezen.

Wat mamalieske ook al zei: het geloof is al aardig met z'n tijd meegegaan en het wordt tijd dat jullie dat ook doen. En daar bedoel ik mee dat je op z'n minst respect met hebben voor mensen met een anderen levensstijl en dat je ze dus ook alles moet gunnen wat je jezelf gunt.

Ik geloof zelf dat je vooral in jezelf moet geloven: als ik wil geloven doe ik dat op mijn manier, ik heb daar geen boek bij nodig dat mij vertelt hoe ik dat moet doen. Een boek dat overigens ook nog eens op 1000 verschillende manieren kan worden gelezen.

9. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Helemaal gelijk.

Laatst nog een stuk gelezen dat homoseksualiteit aangeboren is, ff opzoeken voor jullie.
    http://www.weljongniethetero.be/viewnew ... 224&anch=5

Anders is niet neg. bedoeld hoor, ze zijn anders in de zin dat van hun geaardheid. Ik heb er niks op tegen, vrienden van mij zijn ook homo's. Ik kan me niet voorstellen dat je ineens wakker wordt als man zo ik ga vanaf vandaag op mannen vallen. Dat is geen keus. Het is gewoon hoe je geboren bent.

God kan nog zoveel willen maar je eigen leven bepaal je zelf. Aangeboren afwijkingen, homoseksualiteit enz dat is dan ook gods wil! Want volgens gelovigen maakt hij toch de mens! Ik geloof niet moet ik ff bijzeggen.

Ik ben juist blij dat MMM bestaat sommige mensen kunnen zelf geen kinderen krijgen omdat ze iets missen, prachtig toch dat mensen dan zo een kindje kunnen krijgen. Als ik ziek ben dan vind ik het ook goed dat er medicijnen bestaan om mij beter te maken.

10. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik neem aan dat je deze niet tegen mij bedoelt, ik heb namelijk in het begin al aangegeven dat ik en mijn man voordat we zwanger raakten al besloten hadden niet voor een IVF poging te gaan wanneer het niet lukt. Daar heb ik ook mijn mening over, welke ik overigens alleen op mezelf betrek. Ik leef mee met iedereen die wel voor een IVF poging gaat, en ook et homosexuele stellen leef ik zeer mee, ik heb alleen mijn eigen gevoel erover en die is lang niet zo bekrompen als jij het over doet laten komen.... En dat anno 2007 waarin je gewoon je eigen mening zou horen te kunnen uiten :-#

11. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    @ Nikita: Nou, als jij er zo over denkt dan bedoelde ik jou er dus niet mee he? Maar er zijn genoeg dames hier die wel binnen de beschrijving passen die ik geef.

12. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113

Ho wacht ff, want ik denk dat je mij nu heeeeeel verkeerd begrijpt. Ik bedoelde te zeggen dat als iemand zichzelf écht zo gelovig vind en dus van mening is dat homosexuele stellen geen kinderen mogen krijgen, of dat het God's wil is dat mensen niet spontaan zwanger raken dat ze dan ook maar moeten gaan geloven dat het Zijn bedoeling is dat iemand (ernstig) ziek wordt, want anders vind ik het lijken op "geloven in wat je zelf wilt".

Dus ík persoonlijk ben van mening dat homosexuele stellen hetzelfde recht hebben als heterostellen, en dat als iemand niet spontaan zwanger raakt dat ze alle mogelijkheden mogen aangrijpen om hun wens te laten uitkomen en dat als iemand ziek is dat ze er van alles aan moeten proberen om diegene dan ook weer beter te maken.

Hoop dat het nu wat duidelijker is.. ;)

13. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Misschien is het wel helemaal niet aan mensen om te oordelen of homo/lesbostellen wel of geen kinderen mogen nemen. Een tijdje geleden was er ook een hele ''hel'' discussie, het is simelweg niet aan ons om daarover te beslissen.

Wat ik wel even kwijt wil, is dat de bijbel nogal vaag is over LIEFDE tussen hetzelfde geslacht. Over de seks (Voor alle bijbelkenners: Sodom en Gomorra bijvoorbeeld) is wel een kant en klaar antwoord: het zou niet mogen. Maar de bijbel omschrijft het meer als buitenechtelijke orgiën en gaat verder nergens echt inhoudelijk over liefde tussen twee vrouwen of twee mannen.

Ik vind dat homo/lesbostellen net als ieder heterostel kinderen mogen krijgen. Buiten het feit dat de bijbel er niet echt concreet op ingaat, vind ik dat je mensen niet mag veroordelen op seksuele voorkeur. Als God alle mensen naar zijn beeld heeft gemaakt en voor ieder mens een doel op aarde heeft gesteld, bedoelt hij ook echt ALLE mensen en niet alleen de hetero's...

Flientje

14. Sanny

Sanny Niet meer actief

Aan de gelovigen die vinden dat homosexualiteit niet mag omdat dat in de bijbel staat: stenigen jullie ook homosexuelen? Want in de bijbel staat dat dat met homosexuelen moet gebeuren. Ik neem aan dat niemand van jullie dat doet, maar eigenlijk zou dat dus wel moeten volgens de bijbel.
    Waarom als stenigen van homosexuelen fout en achterhaalt is(ook volgens de gelovigen), waarom is de houding van kerk en bijbel tegenover homosexuelen dat dan niet?
    2000 jaar geleden gelden er andere maatstaven, daarom stenigen wij niet meer en daarom is iedereen vol afschuw als dat in bepaalde landen wel gebeurd. Kan het niet zo zijn dat doordat wij nu homosexualiteit beter begrijpen(bijv. dat het aangeboren is en geen keus is) dat gedeelte van de bijbel toch als achterhaalt bestempeld kan worden?

15. Arendskelk

16. Sanny

Sanny Niet meer actief

Lees heel mijn stukje, ik geef zelf al het antwoord.
    En dat was mijn vraag niet. Mijn vraag was, waarom als stenigen als achterhaalt wordt beschouwd, waarom dan niet het hele stukje uit de bijbel over homosexualiteit? Als iemand zegt, ik ben tegen homosexualiteit want het staat in de bijbel vraag ik me af waarom ze homosexuelen dan niet stenigen, dat staat tenslotte ook in de bijbel. Als je de bijbel wilt volgen, waarom ben je dan niet conseqent en volg je alles wat er in staat?

17. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Maar beoordeel je homosexuelen wanneer je vind dat een kind uit twee individuen die van elkaar houden moet ontstaan? Dat is meer een gevoel, die je niet uit kunt leggen wanneer een ander er niet voor open staat. Ik denk niet dat een kind krijgen een scheikundig proces is waarbij je alleen maar het juiste mengseltje moet maken en vervolgens moet inbrengen bij iemand. Ik denk (eigenlijk meer 'voel') dat een kind krijgen een combinatie van liefde tussen twee mensen en de bijbehorende biologische factoren is. En dus niet een scheikundig proces omdat iemand zo graag een kind wil. Ik vind het erg moeilijk om onder woorden te brengen hoe ik het voel. Ik heb het idee dat sommigen het omdraaien naar een soort en met veroordeling naar bijvoorbeeld homosexuelen, maar dat is het dus absoluut niet!

18. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    De liefde hebben ze dan toch? Ik neem aan dat een homosexueel stel niet bij elkaar blijft omdat ze graag elkaars hersens inslaan.

19. Arendskelk

@Nikita: Ik kan me best vinden in je antwoord en ik ben het met je eens dat het ontstaan van een kindje van nature geen scheikundig proces is, maar in sommige gevallen kiezen stellen er toch voor om die weg (IVF etc) in te gaan. En dat begrijp ik heel goed. Ik kan mij het verlangen naar een kind goed voorstellen en als dat niet op een natuurlijke weg kan, vind ik het oké om de natuur een handje te helpen. Zolang het gebeurt om mensen verder te helpen in hun weg naar geluk, kan ik niet zeggen dat het niet goed is. Maar dat jij het jouwe er van denkt is natuurlijk helemaal oké, gelukkig maar, anders zou het en saaie bedoening in discussieland worden..;)

20. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Whauw, zo denk ik er idd ook over!
    Super mooi geschreven!
    :D

Deel Deze Pagina