poster foto vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door tweeling, 2 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik wil een foto gemaakt met een een normale camera uit laten vergroten bij de hema tot poster formaat...

nou is mijn vraag of dit mooi word en of het niet te ver uitgerekt word ofzo?

heeft iemand hier ervaring mee?

2. Niet meer actief

ligt eraan op welke resolutie je je foto gemaakt hebt aan de hand van die resolutie kun je je postermaat kiezen. Als je een lage resolutie hebt gebruikt zul je al snel de pixel zien op je foto....

3. Niet meer actief

ow zie nu dat je m met een normale camera hebt gemaakt. Bedoel je dan analoog? Als je orginele foto mooi scherp is dan kun je wel redelijk uitvergroten hoor, maar zou dit niet bij de hema doen maar bij een gewone fotograaf, die kunnen je de meteen advies geven tot welke maat je kunt uitvergroten. (orginele foto dan even meenemen) En zoveel scheelt dat niet in prijs....

4. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik heb een olympus 7.1 mp
    en 3x optical zoom

maar hema is goedkoper vandaar...maar kan het hiermee

5. Niet meer actief

oke dus wel digitaal....
    je moet ff bij je instellingen kijken op welke resolutie je camera staat, hij zou op de hoogste moeten staan, dan kan je de mooiste vergrotingen maken.....

6. @Tweeling: Wanneer je de foto ook daadwerkelijk op de hoogste resolutie hebt gemaakt (en dus niet de resolutie hebt verlaagd, om zodoende méér foto's te kunnen maken...), is 7,1 megapixels ruim voldoende voor een foto op posterformaat!

7. *verkeerde topic gepost *

verwijdert

8. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Ik had toen via kruidvat de grootste posterformaat besteld, met een camera van 4 megapixels, grootste resolutie. Hij was echt supergaaf! Alleen als je van heeel dichtbij keek zag je wel iets minder kwaliteit, maar verder echt super mooi!

( weet alleen niet meer hoe groot die poster was haha moet je anders even kijken bij de kruidvat site)

9. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Je moet idd even kijken op welke resolutie je hem heb gemaakt.
    Anders even in photoshop ofzo proberen hem op het formaat te zetten hoe groot je hem wil, dan kan je het zien.

Ook even kleur en scherpte bijwerken is wel zo mooi.
    Ik zet de foto's ook altijd op 300dpi.

10. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    thanx ik ga het proberen hoop dat het lukt!

11. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    op de website van de hema is een speciaal hoofdstuk over de fotoservice, daar staat je antwoord misschien wel bij. en je kan je foto ook via internet laten doen. hoef je met dit smerige weer de deur niet uit ;)

Deel Deze Pagina