Geloof in Edelstenen.

Discussion in 'De lounge' started by Isa2019, Sep 21, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,648
    5,690
    113
    Nee. Maar ik moet wel zeggen dat ik mij er eigenlijk nooit in verdiept hebt. Maar zelfs dan zou ik het denk ik niet geloven, ben daar te nuchter voor.

2. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

Oct 2, 2014
    1,194
    400
    83
    Female
    Ja. Voordat ik zwanger raakte van mijn dochter had ik een steen gekocht om een zwangerschap te bevorderen. De vrouw van de winkel zei dat de edelsteen, als hij zijn werk had gedaan, mogelijk kapot kon gaan. Toen ik eenmaal zwanger was wilde ik de steen blijven dragen, maar een week na de positieve test schoot de steen los van de hanger....

Verder liggen er drie stenen onder het bedje van mijn zoon. Voor die stenen er lagen sliep hij zeer slecht (man en ik pakten gemiddeld 4 uur slaap per nacht; een halfjaar lang!). Sinds die stenen er liggen slaapt hij gewoon door.

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Ik was altijd zeer sceptisch, tot ik voor mijn zoon een barnsteenketting kocht. Die werkte fantastisch dus ik ben wel overtuigd. Maar dat is eigenlijk een hars, geen edelsteen dus je hebt niks aan mijn reactie ;)

4. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik droeg een maansteen bij me..voor een paar maanden.

Ineens was hij weg en kon ik hem niet meer vinden. 2 dagen later kwam ik erachter dat ik zwanger was.

Toeval? :D

Lana1986 likes this.
  5. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,187
    1,749
    113
    Jazeker. Heb een mooie collectie en merk duidelijk verschil bij het dragen van bepaalde stenen. En of het placebo is of niet, het idee alleen al vind ik fijn.

Athina likes this.
  6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,511
    13,799
    113
    Female
    Noord- Holland
    Vind er veel prachtig en heb er meerdere in huis. Ook op mn nek en vinger pronken ze.
    Maar ik ben echt véél te nuchter om te geloven in één of andere werking.

7. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Nee

Het is een steen:cool:

8. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Ik geloof er zeker in. Mijn oudste zoon heeft als baby veel gehuild. Pas na een jaar kwamen we erachter dat de oorzaak koemelk was (hij kreeg de fles vanaf 5 weken).
    Ik kwam niet verder in het medisch circuit, omdat mijn huisarts zich vasthield aan het protocol. Koemelkallergie= buikpijn + eczeem òf groeiachterstand. Dus dat hij alleen buikpijn had was niet genoeg. “Krampjes horen erbij” en ik werd naar huis gestuurd met de opmerking dat ‘kinderen al snel doorhebben dat ze worden getroost als ze steeds huilen’. Zoon was toen 7 maanden. Ik kroop in mijn schulp, want ik voelde in alles dat er iets niet goed zat. Ik bleef dichtbij hem.

Een klant van mij lag in mijn behandelstoel en vertelde over de veranderingen van haar huid de laatste weken. Ze had ineens eczeem rond haar oog gekregen en ze schaamde zich er erg voor. Ze vertelde over een edelsteen die ze was gaan dragen en dat dat erg had geholpen. Ik zag ook inderdaad niks aan haar huid. Feit dat ze een jonge, nuchtere meid was en zo’n steen dus geen drol kost, ben ik ook naar die winkel gegaan.

Met kind in de draagzak, stapte ik daar binnen. Er was een dame die me hielp. Ze pakte mijn hand en legde haar ander hand op mijn schouder. Spiertest heeft het. Ze vertelde zonder dat ze iets van mij wist dat ik me eens moest gaan buigen over de koemelk die ik hem gaf. Ze pendelde een steen die bij ons paste. Aventurijn.

Ik hing de steen met een wollen draadje om de sluiting van de luier en hing hem zo aan de binnenkant van de luier tegen zijn buikje aan. En de onrust verdween de dag erna. Geen gekrijs meer, veel rustiger slapen. En geen fronsend hoofdje meer, maar blije ontspannen wenkbrauwtjes. Je kan wel zeggen dat we bijna in shock waren dat zo’n stom steentje zo veel hielp.

Maar de oorzaak, koemelk, daar kon ik niks mee. Want ik kreeg geen medewerking van mijn huisarts. Wel probeerde ik pepti, maar dat hielp maar een paar dagen. (Nu weet ik dat dat een teken is dat de darmen sterkere dieetmelk nodig hebben).

De steen werd lichter van kleur en de klachten kwamen terug. Ik ging terug naar het winkeltje voor een nieuwe steen en ja hoor, weer hielp het.

Toen onze zoon 1 jaar was ben ik zijn koemelk gaan vervangen voor plantaardige melk. Met behulp van bioresonantie ontdekte ik nog meer voedingsstoffen waar hij op reageerde en door die te vermijden kon de darmflora herstellen. Heel langzaam voegden we weer voedingsstoffen toe. En nu gaat dat meestal goed. Hij is 5 nu. Lust nog steeds geen melk,kaas,toetjes, slagroom.

Voor mij was dit het bewijs dat heel veel oplossingen in de natuur liggen.
    Zelfs mijn sceptische, nuchtere man die alles wat te maken heeft met spiritualiteit, naar het land der fabelen verwerpt en alleen gelooft in wetenschap, knutselde elke dag die steen weer om de luier. Het was gewoon zo’n duidelijk verschil.

Bij onze jongste zoon heeft het niet gewerkt om zijn onrust aan te pakken. Maar toen trof ik een andere medewerker die niet gebruik maakte van de spiertest. De steen die ik toen kocht, brak na 2 dagen al van zijn hangertje. Vaak een teken dat ie niet past.

Schiet mij maar lek. Voor die paar euro zou ik het gewoon proberen. Ik vind ze trouwens ook prachtig!

Athina and Lana1986 like this.
  9. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113

Oh grappig, ik typ net mijn hele verhaal en nu lees ik dat ie bij jou ook helpt bij eczeem! Fijn!

10. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

Mar 14, 2019
    1,027
    1,224
    113
    Ik heb trouwens oorbellen en een ketting waar labradoriet aan hangt dus uit nieuwsgierigheid even opgezocht of dat ook een werking heeft. Er stonden wel wat dingen tussen waarbij de stenen bij mij zouden moeten helpen. Ik merk er niks van als ik ze draag, vaak ook wel meerdere dagen achter elkaar, dus ik geloof er nog steeds niet in.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik heb me er nooit in verdiept, maar hier in de buurt zit zo’n winkel.
    Ik heb behoorlijke heftige menstruatie toestanden sinds de laatste jaren ( qua pijnen ) dus wie weet.

En als je naar energiebanen in de aarde kijkt, naar de energie in je lichaam ( Reiki etc ) dan is het niet heel vreemd om daar in te ‘geloven’.

12. peme

peme Actief lid

Nov 30, 2016
    308
    305
    63
    Female
    NULL
    NULL
    Wat een leuk topic, ik ben groot fan van edelstenen, gebruik ze al jaren, heb inmiddels een hele collectie. Stop de kleine steentjes, bv een rozenkwarts in mijn bh, en een zwarte toermalijn ligt altijd op mijn nachtkastje voor straling.
    Onder mijn kussen ligt een lapis lazuli, daar slaap ik goed van.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,213
    35,991
    113
    Ik ben eigenlijk te nuchter voor dit soort dingen, maar ben ooit wel eens naar zo'n winkel geweest en mijn maansteen was wel kapot toen ik zwanger was. Dus dat vond ik wel apart.

Share This Page