Renault Clio estate 3 kindjes

Discussie in 'De lounge' gestart door kellebell21, 1 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kellebell21

kellebell21 Actief lid

18 jul 2013
    327
    0
    0
    Hallo allemaal,

Wij krijgen binnen 3 maanden ons 3e kindje. Nu zijn wij op zoek naar een nieuwe auto.
    Is er iemand die de Renault Clio estate heeft? Grote bak achterin? Past de wandelwagen etc? Of is deze auto nog aan de kleine kant met 3 kindjes?
    Oudste is 10, jongste bijna 2 en dan komt er dus nog een mupke aan.
    Hoor graag wat van jullie!

Liefs,

2. Paulinemama

Paulinemama Actief lid

15 sep 2015
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb deze auto nieuw gekocht, maar het is toch een vrij kleine auto!
    Ik zou hem zeker niet aanraden met drie kindjes.
    Wij zijn op dit moment ook opzoek naar een andere auto omdat deze auto net te klein is.

3. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Ik zou eer der voor de senic gaan.dat past prima bij ons tenminste en de kinderwage paste in de koffer.nu hebben wij een espace omdat we met 6 zijn.maar mis de senic wel met parkeren enzo.

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    een clio estate is eigenlijk gewoon een clio met kont... een clio opzich is vrij klein de de estate is niet heel veel ruimer wat betreft breedte van de bank en bene ruimte. hij heeft alleen meer bagage ruimte.

te vergelijken met een skoda fabia station ofzo, je hebt een station maar lang niet zo ruim als een gewone staion.

5. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    Wij hebben een renault senic. uit 2001
    en ik moet zeggen nog nooit zo fijne auto gehad
    het is een 5 zitter
    heb achterin 3 losse stoelen
    er kunnen 2 autostoeltjes en een verhoger in ( 3 stoeltjes nooit geprobeerd )

verder is hij ruim
    en een grote kofferbak waar mijn dubbele kinderwagen zelfs in past.

6. Peppa

Peppa Actief lid

14 aug 2015
    155
    0
    16
    Wij hebben de Peugeot 5008 gekocht.
    Hebben hem nog niet maar lijkt me ideaal met 3 kids!

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    je kan ook kijken voor een Megane estate?

Wij hebben overigens 2 kindjes, maar hij heeft wel een grote kofferbak
    En je hebt op de achterbank maar 2 stoeltjes nodig, die van 10 zit gewoon in een gordel neem ik aan?

8. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    niet de clio estate nemen! wij hebben hem, het is een prima auto, maar klein, te klein voor 3 kindjes. met 2 is het bij ons al erg krap. mijn man is ook vrij lang, en door de kinderstoeltjes, kan hij eigenlijk niet fijn rijden.
    ik zou kijken naar een scenic, een megane of scoda octavia ofzo. net een slag groter en ruimer.

9. kellebell21

kellebell21 Actief lid

18 jul 2013
    327
    0
    0
    Hou het op zwangerschapsdementie, maar ik wilde dit topic bijna opnieuw aanmaken😏😂 Helemaal vergeten dat ik dit al gevraagd had!
    Wat super dat jullie gereageerd hebben! Wij hebben nu met 2 kindjes een Kia picanto;) dus alles lijkt voor ons beter te zijn haha..

Wel begrijp ik dat de Clio estate dus eigenlijk nog te klein is? Het gaat ons niet zozeer om de achterbank.. Maar om de achterbak! Is deze ook klein?

10. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ga naar een dealer en probeer het zou ik zeggen .. ik denk dat je ervan terug komt

11. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Idd ga kijken bij de dealer, onze vrij grote mutsy 4 rider past net in de koffer het onderstel en de reiswieg en dan is hij helemaal vol.
    Het is echt een kleine station, alles is natuurlijk groter dan een kia picanto, maar als je toch iets nieuws zoekt zou ik voor een grotere auto gaan. Wij hebben hem nu zo'n 2,5 jaar en nu met 2 kindjes toch op zoek naar een grotere auto. Voor een weekendje weg hebben we bijv. Nu een dakkoffer aangeschaft anders kunnen we weinig meenemen.

Succes!

12. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Helemaal eens!
    Wij hadden een Clio, en maar een kind en dat paste nietgoed vanwege de krappe beenruimte. De autostoeltjes van de kinderen komen al bijna tegen de voorstoelen aan. Onze kleine legde haar voetjes de hele tijd in onze nek.
    Skoda heeft meer beenruimte achterin zelfs de Skoda fabia is daarom al beter dan de Clio. Maar zou je de octavia aanraden voor als je echt op pad wil met 3 kinderen en babyspullen.

Deel Deze Pagina