Is goed hoor, ja veel dingen komen overeen he sla de pagina maar op want het kan zijn Dat het verwijderd word
Ik vind het ietwat overdreven. Ik geloof niet in buitenaardse wezens op deze planeet, er kan wel een bepaalde samenzwering zijn, maar niet op deze manier..
Op zich snap ik het wel, maar ik begrijp nog niet zo goed waarom per se de illuminatie de anti-christ moet zijn. Volgens jouw omschrijving zou in principe ook Bill Gates, Barack Obama, de top van Google, etc. de anti-christ kunnen zijn. Zij hebben allemaal bijzonder veel geld én macht. Alhoewel op verschillende gebieden. En waar staat dat in de bijbel van dat nummer wat mensen krijgen? Weet je zeker dat het namelijk geen interpretatiefout is? Dat is de appel van Adam en Eva namelijk ook. De appel wordt niet eens genoemd en historici, maar ook bijbelkenners zijn er tegenwoordig steeds meer van overtuigd dat de "verboden vrucht" (dus geen appel) zoals beschreven in de bijbel meer symbolisch of allegorisch opgevat moet worden. Dat is namelijk het "probleem" met boeken als de Bijbel en de Koran. Er zijn veel te veel interpretaties mogelijk. Daarnaast nemen mensen soms zaken letterlijk die allegorisch of symbolisch bedoeld zijn. Bijvoorbeeld het splijten van de rode zee door Moses en het lopen over het water van Jezus Christus
Maar dat kan dus ook, ik weet nl niet wie het is, maar het kan best Obama of Barack zijn Het is nl degene die de oorlogen weet te stoppen en vrede komt brengen. Welliswaar een schijnvrede, maar de mensen op de wereld zullen hem aanbidden en op handen dragen. En dat van het nummer is geen interpretatiefout, iedereen krijgt het nummer van het Beest op hand of voorhoofd, (maar niet als 666, dus een eigen nummer) ik weet alleen niet exact waar het staat in de Bijbel. En laten we heel eerlijk zijn: Voor ons is dat maar een klein stapje. Wij zijn nl bekend met een nummersysteem: we hebben allemaal een bsn nummer, ziekenfondsnummer, nummer op paspoort en rijbewijs. ZO vreemd zou het voor ons niet zijn wanneer dat omgezet zou worden naar ieder mens 1 nummer voor alles (eigenlijk zelfs logisch!!! ) En dan als een scan zoals je voor streepjescode bij de kassa's. Maar dit is wel al een paar duizend jaar geleden geschreven in een tijd waarin de mensen zich dit niet eens konden voorstellen. En wb het splijten van de Rode zee door Mozes en het lopen over water: De Bijbel heeft zoveel voorspellingen gedaan waarvan veel mensen dachten die symbolisch te moeten nemen, die uiteindelijk LETTERLIJK genomen moesten worden, dat ik bovenstaande voorbeelden en alle andere dingen die in de Bijbel staan dus ook LETTERLIJK neem. Voor God is nl alles mogelijk.
Wat evangelischen de 'opname' (the rapture) noemen heeft geen gedegen bijbelse onderbouwing. Op grond van wat de bijbel zegt (die vertrouw ik meer dan Discovery Channel) geloof ik niet in een opname van christenen om vervolging te ontkomen.
Dan zou ik als ik jou was de Bijbel er eens bij pakken en 1 Thess. 4:17 eens lezen. Hoezo geen Bijbelse onderbouwing? Het staat toch in de Bijbel, die jij naar eigen zeggen meer vertrouwd dan Discovery Channel? Meer onderbouwing is naar mijn idee dan niet nodig. En uiteraard hoef je er niet in te geloven, maar doe niet net of het verzonnen is door Discovery Channel.
Ik geloof letterlijk in wat er in 1 Thess. 4:17 staat. Daar staat dat Christus de levenden en de doden komt ophalen. Dat staat er letterlijk. Er staat nergens dat Hij dat doet voordat er vervolging komt of dat er mensen achtergelaten worden. Dat is er later bij verzonnen door charismatische prekers.
Oh, zo bedoelde je het, nou snap ik je beter. dus jij geloofd niet in de Grote verdrukking en de komst van de antichrist etc? Waarom niet? Want in feite: als je het hele verhaal achter elkaar zet : Dat de Here Jezus voor de 2e keer terugkomt en het gericht over de volken, eindtijd en 1000 jarig vrederijk etc etc, krijg je toch echt wel een heel logisch verhaal. En ook deze dingen staan in de Bijbel. Mag ik vragen hoe jij dat ziet, en in hoeverre geloof je daar in?
Ik geloof wel in de Grote Verdrukking, die nu al bezig is, zie alle profetieen/voorspellingen id bijbel. Als het genoeg is voor God, en zijn naam over de hele wereld bekend is gemaakt grijpt hij in. Dat betekend dat zijn zoon Jezus over de aarde gaat regeren in gods hemelse koninkrijk samen met de 144000. Dan zal er vrede zijn op aarde. Er is een opstanding van de rechtvaardigen en de onrechtvaardigen. Satan zal nog voor 1000 jaar 'losgelaten' worden en daarna in de afgrond geworpen worden en daar eeuwig blijven. Dan kunnen mensen in vrede op aarde leven zoals god dat bedoeld heeft en hem loven. De mogelijkheden zullen oneindig zijn.
Nou ben ik toch ook wel nieuwsgierig naar de soera? Volgens mij zijn het gewoon complot theorieën en is de link met de dajjal iets die mensen zelf leggen. Ben ook wel benieuwd of er geleerden zijn die zich hierover hebben uitgesproken. Misschien heb ik het verkeerd hoor, moet zeggen dat het allemaal een beetje weggezakt is. Maar ik zou geen onwaarheden verspreiden. Tenzij er duidelijkheid over is.
Dit topic lezend sta ik werkelijk sprakeloos in wat voor onzin sommige mensen blijkbaar geloven, en daar nog serieus over discussieren ook...
Ligt eraan welke onzin jij bedoeld? De theorie van menselijke alians geloof ik ook niet in, maar als het slaat op de Koran of Bijbel vind ik je reactie behoorlijk respectloos.
En? hoe voelt dat nou om andermans geloof en opvattingen belachelijk te maken? Dat dat niet jouw ding is, helemaal prima, is ook niet helemaal de mijne, maar voelde je nou echt de behoefte om dat op zo'n denigrerend en respectloze manier kenbaar te maken? Voel je je nu beter? hoop het wel, dan is het iig ergens goed voor geweest he