Geloof jij in producten uit de reclames?

Discussie in 'De lounge' gestart door Goudreinet, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Whahahaha, nee. Ik geloof ook nergens in. Ik weet graag dingen zeker.

Ik gebruik addblockers (niet op dit forum; het staat op de whitelist!) om zoveel mogelijk reclame te omzeilen, ik luister alleen naar mijn eigen (gekochte) reclamevrije muziek, ik kijk nooit meer naar de televisie maar enkel Netflix en ons eigen mediacentre en ik kijk ook verder nooit naar bushokjes of billboards ofzo. Ik ben reclameblind - en dat bevalt me prima. Al zal ik ook zeker niet uitsluiten dat ik wel ergens door beïnvloed zal zijn/worden; want volgens mij is er geen 100% reclamevrij.

Wat ik doe is kijken wat het beste bij mij past; zoals bijvoorbeeld shampoo. Ik probeer ze bijna allemaal en uiteindelijk kies ik voor de shampoo die het lekkerst ruikt, het 'beste' werkt voor mij en wat voor mij een goede prijs/kwaliteitsverhouding heeft. En dat koop ik dan net zo lang totdat het niet meer verkocht wordt. Gelukkig is dat Andrélon inderdaad, dus het zal vast nog héééél lang in de handel blijven.

Verder hetzelfde met alles eigenlijk. Crèmes, mascara's en dat soort dingen. Wanneer ik zoek naar iets, google ik erop en kijk ik naar recenties en reviews van anderen. Daarop maak ik dan een keuze of ik iets wil proberen of niet. Ik heb nu al eeuwen geen reclame gezien op de televisie en het zal me een zorg zijn wat 'hip' is of niet.

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik geloof geen enkel reclame. Behalve die van coco cola rond de kerst. Smaakt toch ook heerlijk
    Verder geen last van reclames. Of ik ga plassen, of zp, of facebook.
    Meestal zie ik ze niet want op netflix heb je geen reclames.
    Als ik net gemist kijk dan duw ik op play en ga de afwas voorbereiden, als het begint dan ga ik afwassen met mijn ipadje naast me :p

Ik denk ook dat ik immuum ben voor reclames, als ik ze al eens zou zien kijk ik toch niet. Zit mijn vriend te vloeken of die reclame na te doen en ik vraag me af waar hij het over heeft. Zodra reclame begint ga ik in mijn hoofd in de denkstand, ipadstand, plasstand. Ik kijk naar de muur stand,...

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ohw ja.. ik koop dat soort dingen op basis van de reclame.
    Spreekt hier een zeer tell sell gevoelig persoon hahahahaha!

4. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Geloof bijna nergens in... Als ik het koop dan is het meer voor de geur (shampoo, schoonmaak)

5. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik geloof niet meer in reclames over schoonmaakmiddelen. Ik heb nu schoonmaakmiddelen gevonden die echt werken en daar wordt nooit reclame voor gemaakt.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    alleen als het gepatenteerd is

7. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Ik trap er altijd weer in :(

8. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Soms trap Ik erin maar meestal niet t klinkt te mooi om waar
    te zijn en dan is dat t meestal ook

9. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik zag laatst een filmpje op FB over het zogenaamde verschil tussen mannen en vrouwenprodukten (bijvoorbeeld shampoo) en hoe mensen er - vaak door de reclames - nog steeds intrappen om produkten speciaal voor vrouwen of mannen te kopen terwijl er in beide flesjes precies dezelfde shampoo zit.

10. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Nee, totaal niet.
    Voor de badkamer een spray flaconnetje van €6 bijvoorbeeld.
    Wàt een onzin. Een flesje chloor van €1 is beter.
    Of zo'n raamding die het water opzuigt. Met ammoniak en een theelepeltje je ramen inzepen en dan lappen is sneller.
    Of Vanish... Ik heb daar nog nooit vlekken er mee uitgekregen.
    Een blokje ossengalzeep doet daarentegen wel wonderen.
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik die nieuwe Ajax wel geweldig vindt.

11. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    I.d.d vanish krijg ik hier ook geen vlek mee uit!
    Ik heb altijd een emmer klaar staan als ik ergens een vlek in heb, doe ik het gelijk in een emmer met water met wat wasmiddel erin laten weken.

Heb wel een keer interieur reiniger gehad voor de auto waarmee je de zitting etc. schoon zou krijgen en was super spul, kreeg je overal je vlekken mee uit in elk textiel soort.
    Alleen ben zo dom geweest om die lege fles weg te gooien en de naam niet te onthouden, mijn vriend had die fles ergens van mee genomen maar hij weet het spul ook niet meer hoe het heet.

12. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Oja de reclame van de hot bunn om zo'n knot te maken, die leek me wel erg aantrekkelijk, maar vond 20 euro wel erg duur.
    Was toevallig op een site waar ik hem tegenkwam en daar kost die 5,95 en als je liked via facebook o.i.d. krijg je hem voor 5,74 of zoe iets incl verzendkosten, alleen kun je de kleur niet kiezen.
    en het gaat hier om een imitatie wat uit hongkong komt, als het goed is heb ik hem deze week in huis, en voor dat geld dan zou ik hem wel willen proberen.
    De site heet www.koophetgratis.nl deze hebben ook bijv. imitatie borstels voor je electrische tandenborstel etc...

En uitbieden.nl daar kun je ook goedkoop bieden op andere imitatie spullen zoals de tuinslang die kleiner word!! vaak is imitatie ook wel net zo goed als het orginele, alleen je betaald minder.

13. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Kost waarschijnlijke 99cent via Ebay als je m zelf daar koopt..

14. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik geloof er totaal niet in. Vooral niet in reclames over eten. Zoals bv zo'n biscuitje die de koolhydraten langzaam afgeeft. Geloof je het zelf???? Te belachelijk...

Het enige waar ik nog een beetje in geloof zijn schoonmaakproducten, maar ook die doen niet alles wat er beloofd wordt ;)

15. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Dan betaal ik liever iets meer als ik weet dat het wel geleverd word:D
    Heb wel eens vaker via ebay buitenlandland wat gekocht wat nooit aankwam, en dan heb je een hoop gezeur en geregel erom heen;)

Maar goed scheelt toch 15 euro met de originele hot bunn:cool:
    Oftewel ik ben een HOLLANDER:D:D:D:D

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, en toch trap ik er met enige regelmaat in ;)

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Die hotbun is te koop bij Blokker en Marskramer 2 voor 9,95! Dan heb je een kleine en een grote. Zowel mijn zusje als ik hebben hem, hij bevalt ons prima!

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat heb ik met Ariel vlekkenpoeder en vlekkengel...... Mijn vriendin zweert erbij, ik krijg er niet mee uit. Ik gebruik gewoon wat afwasmiddel die ik op de vlek doe paar uurtjes in laten weken en dan wassen.

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Oh en ooit eens een swivel sweeper gehad van de tv, wat een ge-wel-dig ding! Hij is nu helaas kapot, maar als ik weer eens een zie in de aanbieding komt die er hier zeker weer in!

20. Talvi

Talvi Niet meer actief

De Vanish vlekken gel werkt bij mij ook super trouwens.

Deel Deze Pagina