Onze dochter is nu 6 maanden, en 8.2 kilo op volledige bv. Ze krijgt sinds 2 weekjes fruit en we zijn bezig met groente, wil ze nog niet echt wat van weten tot nu toe. Ze slipe vanaf 8 weken van 19:00 tot 7:00 door heerlijk! Alleen sinds 6 weken is ze snachts weer om voedingen gaan vragen. Na een week zelfs om ieder uur, heeft het zich nu gelukkig gestabiliseerd tot om de 4 uur. De bv is op verzoek, en was eigenlijk zo om de 3 uur, maar nu sinds 2 weken ook overdag om de 4 uur ongeveer. Op advies van cb hebben we pap geprobeerd savonds (ze slaapt niet langer door en 9 van de 10 x wilde ze het niet drinken)en troosten ipv voeden snachts. Maar ze heeft echt honger, als ik haar met troosten in slaap krijg na een half uur dan wordt ze na 3 kwartier weer wakker, en na een uur weer. Als ik haar voedt slaapt ze iig weer 4uurtjes. Ze krijgt nu 2x flesvoeding per dag want ik ben aan het afbouwen, maar dit lijkt totaal geen invloed te hebben. Mijn gevoel zegt voeden want ze heeft het nodig ( nou ja met meer als 8 kilo is het wel een flinke), maar aan de andere kant wil ik ook niet dat ze went aan nachtelijke voedingen, want er komt een dag dat de melk op is zeg maar en dan mag ze geen extra fles meer hebben snachts als ze overdag al de max aan kv drinkt. Hoe krijg ik haar dan weer in slaap? Laten huilen hebben we geprobeerd maar dan raakt ze compleet overstuur en het voelt gewoon niet goed. Is het een fase of een groeispurt? Dat dacht ik 5 weken geleden en die gedachten helpt me door de nachten, maar ik ben wel aan het twijfelen nu. Aan de ene kant denk ik volg je gevoel en aan de andere kant denk ik; ga weer doorslapen! Ik weet dat jullie het ook niet kunnen oplossen, maar ervaringen van anderen dat het hopelijk weer overgaat helpen me mss weer even over deze mentale hobbel...
Mijn ervaring is dat het weer overgaat, maar het kan even duren. Dochterlief sliep door vanaf 2 mnd totdat ze 4 mnd oud was, en toen werd ze ineens weer (bijna) iedere nacht 1 tot 3 keer wakker voor een voeding. Dit heeft geduurd tot ze 11 mnd oud was.... Het ging steeds ietsje beter als ze overdag meer vaste voeding kreeg, maar na 2/3 dagen kwam ze weer 's nachts. Papflessen hielpen hier niet, maar die heb ik wel geprobeerd (werd nogal wanhopig van die nachten). Met een maand of 10 ben ik gestopt met haar aanleggen, ze nam toen ook genoegen met aaien om weer terug in slaap te komen. Dat zou je dus kunnen proberen: valt ze ook weer in slaap als je haar geen voeding geeft? (EDIT: zie net dat je dit al geprobeerd hebt op advies van CB). Al vind ik 6 mnd nog wel jong daarvoor, maar je kunt het proberen (zoon heeft doorgeslapen vanaf 3 mnd oud, en is echt nooit meer 's nachts gekomen voor een voeding). En toen ze een jaar geweest was, en ik geen BV meer gaf, kreeg ze een antilekbeker met water mee. Ze kreeg nl ook wel eens zomaar heel veel dorst. Dochter was en is een flinke eter. Ze is ook ongelooflijk actief en ze is wat langer. Ze heeft dus gewoon veel nodig. Maar wat waren wij blij toen ze met 11 mnd ineens doorkreeg wat lekker lang slapen is... Sterkte!