Hier gewoon lekker sinterklaas. Met de kerst liggen er ook kleinigheidjes onder de boom, maar die kopen we samen met de kinderen (voor opa en oma) gewoon omdat we van ze houden. Opa en oma hebben dan wel vaak iets voor hun gekocht want die laten geen enkele kans onbenut natuurlijk
Hier ook alleen sinterklaas. Met kerst een kleinigheidje onder de boom maar dat is echt van papa en mama. Vorig jaar vroeg ze naar de kerstman en heb ik verteld dat sinterklaas bij ons komt en dat de kerstman bij kinderen uit sommige andere landen bijv Amerika komt.
We hebben afgelopen jaren kerst uitgebreider gevierd, dus ook met de grote cadeaus. Maar niet dat het van de kerstman kwam. Zal dit jaar bescheidener zijn met kerst, maar schoonfam vierde t vorig jaar allebei. Dus moeten nog even kijken wat we met kerst dan precies gaan doen. Van onszelf zal ze iig niet heel veel meer krijgen. Thuis vierden wij vroeger ook alleen Sint met cadeaus, later werd dat verruild voor cadeaus voor elkaar met kerst. Tja, 'geloven' in de kerstman.. Ik ga niet zeggen dat hij niet bestaat en Sinterklaas wel. Maar we vieren het niet zo 'spannend'.
Alleen Sinterklaas.. de kerstman komt in de VS en UK ed... De paashaas is een figuurtje maar komt niets brengen. Chocolade met pasen krijg je gewoon van papa / mama of anderen.
alleen sinterklaas, met kerst ligt er vaak wel wat knutselspul onder de boom en dat komt gewoon van papa en mama
wij doen sint en kerst. sint wat minder. ze krijgen wat in hun schoen. ook van alle opa's en oma's. (en niet te vergeten komt ook de sint op ons werk en op het voetballen en daar krijgen ze ook altijd wat leuks) maar kerst vieren wij dus groot. de kinderen krijgen dan ook altijd heel veel. ik vind kerst zo gezellig en zo sprookjes achtig samen onder de boom met de hele familie. wij wonen wel in het zuiden.
wij doen alleen met sinterklaas cadeautjes, en wij geloven ook niet in de kerstman. ik heb daar vroeger zelf ook nooit in geloofd. in onze omgeving ook niemand die met kerst cadeau`s doet. Als mijn zoontje er later wel naar vraagt is de kerstman voor de kinderen in amerika, en wij hebben sinterklaas
Eehh, kerstman = santa = sint nicolas = sinterklaas Aangezien kerstman gewoon een commerciele aftreksel is van sinterklaas wordt ie hier niet geintroduceerd naast sinterklaas. Wij wisten als kinderen dat kerstman eigenlijk sinterklaas is voor kindjes in amerika ed.
Hier is de kersttijd voor de kinderen magisch en de kerstman dus "heilig". Dus ja, onze kleintjes geloven zeker dat Santa Claus de kerstcadeaus komt brengen, love it!
Wij zeggen dat de kerstman niet bij ons komt, maar dat wij cadeautjes voor elkaar kopen met kerst en die dan onder de boom leggen. We zeggen niet dat de kerstman niet bestaat; we hebben kinderen in de nabije omgeving die wel met kerstmannengeloof worden opgevoed, en ik wil niet dat mijn kinderen dat voor hen bederven. De paashaas bestaat niet echt; bij ons worden de eieren gewoon door opa en oma verstopt.
Ja hier bestaat de kerstman ook...zo leuk... Maar dat is sinds mijn zusje in Zweden woont. ( die hebben niet echt de kerstman..maar een kabouter geloof ik met een zak met snoep of iets anders? weet het niet helemaal precies) Daar zijn heel veel magische wezens...echt heel leuk. Ik vind de tekenfilm van the snowman ook geweldig! Die laat ik hier dan natuurlijk ook zien. Vroeger zagen wij die ook altijd. Bekijk bijlage 287615 Daarnaast zijn schoonmoeder en moeder katholiek en krijgen de kinderen daar dus ook nog wat van mee