Geloven jullie hierin?

Discussie in 'De lounge' gestart door sandra, 1 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie de tip staan door vragen maar dat zou ik nier doen hoor, dan gaat hij juist zijn fantasie gebruiken en ga je er voot je zoontje te veel een issue van maken denk ik.

Ps ik zou ook de bibbers krijgen, maar probeer het los te laten en er niet teveel mee bezig te zijn zou ik zeggen.

2. Sila24

Sila24 Niet meer actief

wat ennng

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik denk dat het zijn fantasie is, of hij maakt van het sinterklaasverhaal iets anders in zijn hoofd of zoiets. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik hier de kriebels van zou krijgen :$ Ik denk (en hoop) dat jij 6 dec een topic opent met als titel : Ik ben er nog :p

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Mee eens. :)

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik geloof wel in paranormale kinderen, maar ik weet niet of ik dat ook in alle gevallen geloof. Soms is het fantasie. Maar als het echt is, denk ik dat dat zich vanzelf aantoont en dat hij zelf meer details zou geven o.i.d.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heb zoiets ook wel eens gehoord van mijn kinderen hoor, maar die zeiden dat ik in Spanje zou zijn...

7. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Je zou je bijna afvragen of hij rond die tijd van het jaar al iets van het kerstverhaal heeft meegekregen op school/peuterspeelzaal/kdv. Hemel, sterren, kindje (en dus moeder...)?
    Verhalen hebben in kinderhoofdjes soms de meest onverwachte uitwerkingen ;)

8. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    In december in Spanje... Nou, graag! :D

9. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Als jullie er in de afgelopen 10 maanden niet over gesproken hebben (zoals jij hier zegt dus) zou ik persoonlijk de rillingen krijgen.
    Ik geloof nl in dit soort zaken en ben ervan overtuigd dat kinderen hele sterke paranormale zintuigen kunnen hebben.

Hoe voel jij je eronder? Geloofde je voordat je zoontje dit zei in dergelijke zaken?

10. 078mama

078mama Niet meer actief

Is er vorig jaar niet iemand overleden rond die periode? Een moeder/oma/opa van een ander kindje of iemand wat indruk heeft gemaakt?

11. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Als mijn dochter of zoontje dit zo tegen me zou zeggen, dan zou ik spontaan de stuipe krijgen!!

12. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik geloof wel in dat sport dingen... Klinkt wel een beetje eng.

Maar Mss wil hij zeggen dat Sinterklaas gewoon nog zo heel lang duurd... Maar ik hoop maar dat je hier 6 dec nog gezellig met ons te typt

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dit denk ik ook.

Ik denk ook dat als hij dat echt zou geloven dat mama dood gaat met Sinterklaas, hij eerder in paniek zou raken met alles wat maar met Sinterklaas te maken heeft!
    Want mama gaat dan weg naar de hemel?
    De meeste kinderen worden van die gedachte juist ontzettend bang.

Zoontje van TS lijkt zich er echter totaal niet druk om te maken.

Dus ik denk ook dat het met tijdsbesef te maken heeft. 'Sinterklaas gaat nu weer naar Spanje en komt volgend jaar weer'.
    Een jaar is niet te overzien voor die kleintjes. Die denken dat dat ontzettend lang duurt. Lang duren associëren zij met oud worden. En naar de hemel gaan.

14. sandra

sandra Fanatiek lid

Gelukkig vinden jullie het niet raar dat ik hier de kriebels van krijg.

Mijn zoontje heeft het inderdaad vorig jaar een keer gezegt en daarna nooit meer over gehad tot afgelopen week.
    Hij is er verder ook totaal niet bezig, dus tja.

Verder heeft hij nog nooit iets voorspelt, dus ik denk dat het inderdaad is, dat hij niet beseft hoelang het duurt totdat het weer sinterklaas is.

Maar toch ben ik blij als het 6 december is, en later als hij gaat trouwen ik dit verhaal kan vertellen; dat hij zijn moeder de stuipen op het lijf heeft gejaagd met zijn opmerkingen;)

15. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik zou hier niet te zwaar aan tillen hoor. Mn moeder vertelde me dat ik op mn 5e serieus dacht dat ik op mn 10e wel op mezelf zou wonen en kinderen zou hebben ;) en dat ik dacht dat mensen van 30+ elk moment dood konden gaan. Dit is gewoon een nog onontwikkeld besef van tijd. Overigens heeft dood ook nog niet dezelfde connotatie voor een kind van 4 als het voor ons heeft en wordt het vaak niet gezien als iets definitiefs en eindigs, maar gewoon iets dat gebeurt als je heel oud (of ziek) bent. In zijn ogen ben je nu al oud en over een jaar dus héél oud en kun je dus dood zijn. Niks creepies aan. Ik zou er echt geen seconde van wakker liggen als mijn dochter dit ooit tegen mij zegt (tenzij ze het zegt terwijl ze door de lucht zweeft en met haar ogen lichten aan en uit laat gaan :p). Ik hoop dat je je niet te bang maakt de komende weken en gewoon lekker geniet van alle lekkernijen!

16. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Ik vind de verklaring van dat Sinterklaas nog heeeel lang duurt en mama dan oud is en dus vanzelfsprekend ook dood, heel aannemelijk. Joh, er gaat zoveel om in die koppies. Maar ik geef ook eerlijk toe dat als ik jou was zeker weten de bibbers ervan zou krijgen en toch stiekem heeeel opgelucht zou zijn als het 6 december is ;).

17. Yameerah

Yameerah Actief lid

30 jul 2012
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerlijk gezegd vind ik dit nogal creepy, juist omdat hij er nooit meer een woord over heeft gezegd.

Meid ik hoop dat het een fantasie is, maar ik zou het heel eng vinden!!!!

18. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha dit vind ik dan wel weer heel grappig ;) je dacht toen zeker nog dat de ooievaar de kids wel even dropte ;) haha

19. glimworm

glimworm Niet meer actief

Ik heb wel vaker naar praatjesmakers gekeken. De kinderen kunnen zo in hun fantasie opgaan! De verhaaltjes zijn zo vaak onsamenhangend. (dat zelfs een volwassene er soms geen chocolade van kan maken)
    Ik denk ook dat je zoontje wel de klok heeft horen luiden maar nog niet weet waar de klepel hangt en er maar zijn eigen versie van maakt, hoe luguber deze voor jou ook klinkt

20. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap wel dat je er van bent geschrokken. Dat zou ik ook zijn. Verder zou ik er denk ik niet te zwaar aan tillen.

Deel Deze Pagina