Wat gaan jullie doen met de feestdagen??

Discussie in 'De lounge' gestart door Melrose, 2 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

26 jun 2011
    1.601
    14
    38
    Flevoland
    Ik hoop dat jullie het weten, want ik heb voor ons gezinnetje nog geen flauw idee!
    Normaal gesproken zijn we ons met kerst ergens aan het volvreten (is een hobby :D) en met oud jaar schieten we ieder jaar slecht vuurwerk af bij m'n pa. Vooral de oude jaars traditie doe ik nu al minimaal 15 jaar.

Maar....nu is alles anders, want er is een gezinslid bij! Ik heb dus geen idee hoe onze kleine tegen die tijd is, en wat verstandig is om te doen.

Wat gaan jullie doen met Kerst? En met oud en nieuw? Neem je ook speciaal "winterverlof" op van je werk? En wat doe je met je kids?

2. joxa

joxa Actief lid

22 nov 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh boy die tijd komt er weer aan. Het ligt eraan of ik dienst heb. anders.....vreeeten mt de (schoon) familie (s)
    met oud en nieuw champagne drinken met siroop erin mmmmmmmmmmm, en met lekkere japjes

Ik zelf ben dol op koken, en kook bij kerst een 7 gangn diner, ben nu al druk aan het kijken voor een menu

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Elk jaar hetzelfde

een kerstdag met mijn familie en een kerstdag met schoonfamilie

Meestal hebben we vrij.

Oud en nieuw ook altijd thuis in verband met een erg nerveuze hond

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hoi mede-flevolander ;)

Hier met kerst ons rot rijden naar familie door t hele land. die zijn te beroerd om hierheen te komen dus moeten we daar wel heen. wij hebben 4dagen kerst ipv 2. omdat de familie gewoon zo groot is en niet iedereen altijd maar kan wanneer het ons t beste uit komt (8 opa's en oma's voor onze kids) Met oud & nieuw blijven we thuis, zou megod niet weten wat we zouden moeten doen dan :p Vorig jaar om 00.02 naar boven gegaan en op onze slaapkamer naar vuurwerk gekeken. hebben frans-balkon en kan je over de hele wijk kijken zo'n beetje

5. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Ik hoop dat we dit jaar ook wat tijd met ons eigen gezin kunnen doorbrengen. Dat schiet er nog al eens bij in omdat er allerlei mensen (lees familie) met hoge verwachtingen zijn:(

6. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Geen idee hoe ik me dan voel en daar laat ik het een beetje van af hangen. Ben dan 30 week zwanger van twins. Dus zal wel thuis blijven zijn. Laat ik een ander koken en dan komen ze hier maar. Helemaal goed. Oud en nieuw wil ik thuis zijn. Wil niet met mijn zwangere buik over straat.... no way

7. Koon

Koon Niet meer actief

Heel erg genieten van mijn schoonmoeder (is ernstig ziek en viert waarschijnlijk haar laatste feestdagen).
    En met kerst werken, de verjaardag van mijn zusje vieren op 2e kerstdag, genieten van de eerste keer feestdagen vieren met ons gezinnetje en lekkere wijn drinken.

8. tulip

tulip Niet meer actief

Wij zitten,kerstdag 1 en 2 bij mijn ouders en man zijn ouders. Oud en nieuw wisselt nogal, meestal wel ergens. Laat het nu even afhangen van hoe,ik mij voel, ben dan 36/37 weken zwanger.

9. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Met kerst ga Ik werken en o/n gezellige avond thuis met vrienden. Die daarna mijn man mee nemen op stap en ik kruip op bed.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.792
    18.980
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben de eerste jaren met onze zoon de feestdagen eigenlijk niet anders gevierd dan normaal hoor. Hij slaapt overal wel! Wij wisselen een beetje af waar we Kerst vieren. Twee dagen: de ene dag bij ons, schoonouders of scoonbroer. De andere dag bij ons, ouders of broer. (Waarbij wij er wel voor zorgen dat we in één jaar niet voor beide families aan de beurt zijn, haha.)

Sinterklaas wisselden we alleen af met schoonouders en schoonbroer en onszelf. Maar voorlopig zijn wij de enige met een klein kindje, dus voorlopig willen we dat liever bij ons vieren. Ik versier namelijk echt het huis. En dan kan hij ook gewoon naar zijn eigen bed en de volgende ochtend in zijn eigen huis wakker worden. (Tegenwoordig laten we hem liggen als we hem ergens anders op bed leggen en halen hem de volgende ochtend pas op. Ik vind dat geleur in de nacht altijd zo zielig voor hem.)

11. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Eerst hebben we nog Offerfeest (eind oktober).
    Dat vieren we samen met mijn schoonfamilie. We eten samen, maken wat zoetigheid enzo.

Kerst vieren we bij mijn ouders. Normaal gaan we gourmetten, denk dit jaar ook wel of ik moet eerder bevallen/me niet goed voelen.
    Oud en Nieuw zijn we bij mijn schoonouders, spelen we bingo, kijken tv, gewoon gezellig samen. Wat kindervuurwerk voor mijn neefje van 4, dat is het wel.

12. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    sinds de kleine meid er is vieren we oud en nieuw eigenlijk thuis, wil niet snachts met een kind over straat om naar huis te gaan.
    en thuis is het toch altijd makkelijker voor als ze toch wakker word door de knallen (wat eigenlijk niet voorkomt maar zal bij een ander zo zijn dat het wel gebeurt)
    kerst is 1 dag thuis en 1 dag bij schoonouders. heerlijke dagen vind ik het.
    sinterklaas is dit jaar voor het eerst dat we het uitgebreid gaan doen dus lekker de schoen zetten enzo maar het vieren zullen we denk ik wel bij opa en oma doen. met alle neefjes en nichtjes erbij

13. Chaii

Chaii Niet meer actief

Wij zitten normaal gesproken gezellig bij mijn lieve schoonouders lekker te eten. Helaas zullen we het dit jaar moeten overslaan omdat ik 22december uitgerekend ben en of net ben bevallen of op knappen sta. :p
    Lekker knus thuis aanpappen dus voor ons dit jaar.

14. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Waarschijnlijk nodigen we mijn familie dit jaar bij ons thuis uit om kerst te vieren. We hebben wat kadootjes en daarna gaan we lekker eten met zijn allen, dat doen we meestal. Vorig jaar zijn we wezen bowlen en daarna gourmetten, dat was ook erg leuk.

15. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij gaan heerlijk met z'n tweetjes naar een hotel in Utrecht en de kindjes gaan naar m'n zus en zwager. Oud en nieuw vieren we lekker thuis.

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb vriend op gegeven om te werken met kerst.

de 2 weken na sinterklaas hebben we vakantie. sinterklaas vieren we hier met ons gezin

17. Mama88

Mama88 Actief lid

18 apr 2012
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    12 november uitgerekend dus hopelijk gaan we die heerlijk met zijn drietjes vieren :)!!

18. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    wij zijn kerstavond bij mn vader, 1e kerstdag bij mn zus en zwager want dan is mn zus net bevallen als het goed is..
    en 2e kerstdag of hier of bij mn schoonouders!

19. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

1 van de kerstdagen bij schoonouders, andere thuis alleen met gezin of wat familie erbij (wonen niet in de buurt)
    oud en nieuw altijd thuis

20. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    ligt eraan wanneer de kleine zich aandient ben 29 dec uitgerekent maar word waarschijnlijk wel met 37 weken ingeleid.
    ik vermoed dat het lekker kerst word met het gezinnetje en dat ik dat wel best vind voor dit jaar teveel gebeurd met schoonfam dus denk wel even naar mijn fam

oud en nieuw zijn wij lekker thuis om een mooi jaar voor ons aftesluiten en het nieuwe te ontvangen (dit jaar getrouwd en als het goed is ook bevallen)

Deel Deze Pagina