geloven jullie hierin??

Discussie in 'De lounge' gestart door RoxanneTobias20, 18 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    ik geloof er wel in..

toen ik een jaar of 16 was hebben ik en een vriendin eens zelf een ouijabord gemaakt... maar (gelukkig) deed het niets ;)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Nee in al het spiritueel ( paranormaal en religie ) geloof ik niet.

Ik geloof in de wetenschap :D

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Of ik erin geloof kan ik niet echt zeggen maar ik neem het zekere voor het onzekere en hou me dus absoluut niet bezig met dit soort dingen.

4. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Niet mee aan de gang gaan dat is het enigste dat ik ervan wil zeggen, als het verkeerd gaat ben je alles kwijt,zelfs je lichaam.

5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Heb genoeg mee gemaakt om er 100% zeker van te zijn dat het bestaat.

En een ouijabord komt er hier absoluut niet in en als ik in een huis ben waar dat ding is ben ik zo weer weg. Nooit mee gewerkt ook en zal ik ook nooit van mijn leven doen.

6. mira13

mira13 Lid

6 apr 2007
    33
    0
    0
    delft
    Geloof er zeker in. Ben zelf een heks ( doe aan wicca). Alleen zo een bord moet je ver vanaf blijven, je weet nooit wat je oproept.

7. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Iedereen roept stellig; niet doen!
    Maar wat kan er precies gebeuren dan?

Ik geloof, maar waar ik precies in geloof weet ik zelf niet goed.. Dat er meer is dan dat wij met het oog kunnen waarnemen geloof ik in ieder geval wel...

8. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Ja ik geloof er in. En zo'n bord wil ik niet eens in de buurt van komen. Bah.
    Ik heb dingen meegemaakt. Nou dat wil je niet. Zou prima in zo'n enge film kunnen.
    Maar dan moet je ook niet in een huis gaan wonen wat vroeger een dokterspraktijk was en waarbij de dokter daar is overleden :D

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Hier nog eentje.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Huh? Maar dan geloof je er wel in, anders kun je er rustig mee spelen, aangezien je dan zeker weet dat er niets gebeurd, dus leidt het tot niets ;)

Ik heb hetzelfde als jij, Ik geloof in God, maar dus ook in Satan en demonen, die zijn nl door dezelfde God geschapen. En ja, ze zijn gevaarlijk, dus afblijven van die dingen aangezien je inderdaad niet weet waar het toe kan leiden.

11. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Laten we het er op houden dat dat gene wat je oproept via dat ding 9 van de 10x niet goed aardig is ;)

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou mijn moeders oom riep ook geesten op en is uiteindelijk beland in het gekkenhuis......

En ik heb zelf nooit geesten opgeroepen, maar wel in een huis gewoond waar het enorm spookte en ik kan je vertellen dat dat enorm beangstigend is. Niet het gebeuren op zichzelf, dat gaat nog, maar het continue niet weten wat je te wachten staat.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik zou het niet doen, omdat ik niet weet wat er zou kunnen gebeuren.

Of ik wel of niet in geesten geloof? Ik weet het niet.
    Ik kijk graag programma's daar over, ik zou graag eens een onderzoek in een zgn spookhuis of i.d. doen.
    Heb zelf 1 keer iet gezien, en ik weet zeker dat ik het zag en het voelde ook vrij bizar.

14. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Oh je bent de eerste die zegt wat ik ook altijd voelde. De 'angst' van wat gaat er nu gebeuren. Je voelt je ook constant bekeken. Het nooit alleen zijn.
    Ben blij dat ik er niet meer woon.

15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Het feit dat je oom geesten opriep en in een gekkenhuis is beland betekent niet per se dat geesten bestaan toch? Ik zie dit meer als een onderschrijving van het feit dat geesten en paranormale ervaringen een manier van ons brein zijn om 'lege vlekken' in te vullen, en dat mensen met geestelijke problemen hier meer last van hebben.

En voordat ik het hele forum over me heen krijg: nee ik denk niet dat iedereen die in geesten gelooft of ze ziet in een gekkenhuis thusi hoort of geestelijk ziek is :D

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, oke, dat klopt, maar ik geloof er wel in aangezien ik er zelf mee te maken heb gehad en dus uit eigen ervaring weet dat geesten/demonen bestaan.

17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Gelukkig is het nog steeds niet wetenschappelijk bewezen dat het NIET bestaat ;)

Ik ben een believer maar ik ben en blijf altijd sceptische. Er zijn inderdaad veel dingen te verklaren maar er zijn ook enorm veel dingen die onverklaarbaar zijn, zelfs voor de wetenschap.

En de wetenschap zal het ook nooit kunnen bewijzen dat het NIET bestaat want het bestaat wel. Maar goed, dat zeg ik uiteraard vanuit mijn eigen ervaringen.

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    #38 Nikki88, 19 apr 2014
    Laatst bewerkt: 19 apr 2014
    Ik was altijd verschrikkelijk sceptisch, ben verschrikkelijk nuchter en van huis uit een echte wetenschapper pur sang. ;)

Maar ik heb vele jaren geleden via via een medium bezocht in NL, juist om te bevestigen dat het allemaal onzin zou zijn. Maar toegegeven, wat deze dame nu inmiddels al in vele lezingen heeft gezegd en voorspelt heeft is onbeschrijfelijk. Dus ik MOET nu wel geloven dat er (veel) meer is tussen hemel en aarde en dat reïncarnatie haast wel MOET bestaan! Dit is nogmaals bevestigd in een aantal lezingen door een geniale 'feng shui master' hier in Azië.....:)

Die borden e.d. doe ik verder niks mee, daar geloof ik dan ook niet in.

Ik ben trouwens van huis uit Katholiek maar sta met minstens één been in het Buddhisme. :D

19. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik geloof ook alleen in wetenschap. Als iemand een geest meent te zien, is dat wat mij betreft een hallucinatie en als iemand in krachten van stenen of kaartopleggingen of weet ik het gelooft is dat wat mij betreft een waan.. Ik zou nooit met zo'n bord spelen omdat ik het onzin vind, maar ik ben er niet bang voor dat er iets zou gebeuren. En ik woon in een huis waar mensen dood zijn gegaan, werk op een afdeling waar veel mensen dood gaan en slaap tijdens diensten in een internaat waar honderden mensen dood zijn gegaan. Dood is dood - ik heb nog nooit iemand rond zien "spoken"!

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wees daar maar blij om ;)

Deel Deze Pagina