Ik geloof dat er dingen bestaan waar we geen weet van hebben. Maar ik geloof niet IN die dingen. Ik geloof in God, en in Zijn liefde en wat er in de bijbel staat. Daar wordt al gewaarschuwd voor dit soort zaken.
Ik geloof daar niet in, omdat er nog nooit een greintje wetenschappelijk bewijs voor dit soort zaken is geweest. Dat wil niet zeggen dat ik per definitie er van overtuigd ben dat het niet mogelijk is dat er 'iets' is. Ik heb vooralsnog alleen geen enkele reden om aan te nemen dat dat het geval is.
Het zal wel, je geloofd in de Bijbel terwijl daar in gewaarschuwd wordt voor dit soort zaken en je geloofd dat er dingen bestaan waar je geen weet van hebt, maar tegelijkertijd geloof je niet in die dingen????? Je geloofd wat de Bijbel zegt of niet, vind het tegenstrijdig wat jij zegt
Ergens geloof ik in spiritualiteit. Mijn vader is in juli 5 jaar overleden. Vorige week stond mijn moeder bij een bewoner (palliatief) aan het bed, waar ze al 2 uur had gezeten. Mijn moeder moest even naar het toilet en stond dus aan het voeteneind. Vertelde wat ze ging doen. Intussen zag mijn moeder dat de neus van de bewoner spits werd en haar ogen werden leeg. Plots voelde mijn moeder een drukje in haar rug, en wilde zich omdraaien om te kijken wie dat deed. Mits ze zich wilde omdraaien zegt de bewoonster "wie is die man achter jouw, en hij doet niets hoor". Maar er stond dus niemand achter mijn moeder.
Ik denk dat ze wel geloofd dat die dingen er zijn maar niet dat ze er IN geloofd zoals ze in God geloofd.
Ik heb geen idee of er meer is, maar wou het wel graag willen geloven. Het idee dat je als je dood bent je gewoon DOOD en weg bent vind ik niet zo'n gezellige gedachte. Maar het idee dat er miljarden geesten zijn van overledenen lijkt me ook zo gek, waar laat je ze allemaal?
Met vriendinnen vroeger regelmatig met een ouija of Hoe schrijf je dat, gespeeld. Nooit iets gebeurd.
Ik geloof er wel in k zag mn opa elke avond bij mn deur staan. ook zie ik dezelfde blik in de ogen van mn zoon als bij mn dochter*. Vanaf dag 1 had ze een blik in dr ogen, alsof ze al heel wat meegemaakt had. hij heeft dat ook. Oudste had dat niet
Ja misschien (al valt het kwartje dan nog niet, sorry ) je geloofd erin of je geloofd er niet in hahaha, is ook niet lelijk bedoeld, maar ik snap het gewoon niet.
Nope absoluut niet..geloof niet in mediums, paragnosten en weet ik veel wat voor mensen...van mij mag je rustig een ouija bord gebruiken..er zal echt niks gebeuren.
Hahaha ja dat vraag ik me dan ook af Ik geloof ook dat er meer is tussen hemel en aarde maar ik verdiep me daar totaal niet in. Ik sta er ook niet voor open en zou nooit iets doen om te proberen iets of iemand op te roepen, brrrr
Ja ik geloof in geesten 100% ik heb meerdere bewijzen dat dit zo is. Er is meer tussen hemel en aarde zeker weten maar de ene is er gevoeliger voor dan de andere. Ik ben er trouwens doodsbang voor dus met zo'n bord nooit!
Ik geloof inderdaad dat er meer is dan je ziet en voelt. & qua geesten oproepen is zwaar af te raden. Je kunt gemakkelijk een kwaadaardige geest oproepen en dat maakt je leven tot een ware hel. Het heeft zelfs invloed op je naaste en op diegene die je huis binnen komen. (spreek uit ervaring, gelukkig heb ik zelf nog nooit geesten opgeroepen)
Ja, zelf een hele nare ervaring meegemaakt toen ik 13 was en op kamp was. Anderen hadden in mijn bijzijn met een zelfgemaakt Ouijja bord geëxperimenteerd. Ik had daar de nasleep van... Gelukkig alleen in het vakantiehuisje en niet elders of daarna. Ik zat toen al niet lekker in mijn vel en ja, dan schijn je een "makkelijk" slachtoffer te zijn. En verder geloof ik zeker in het feit dat er meer is tussen hemel en aarde. Waarom niet? Er zijn geen bewijzen dat het niet zo is.......En er gebeuren toch nog steeds onverklaarbare "dingen".
Ja zo dacht ik vroegah dus ook. Ben echt de nuchterheid zelve, zelf wetenschappelijk opgeleid en altijd wetenschappers om mij heen. Totdat ik dus 'per toeval' bij een dame terecht kwam die een lezing met/voor mij deed. Mijn onderkaak hing bij m'n knie ongeveer, onbegrijpelijk en onvoorstelbaar. Ik ben overigens van mening dat 99% van de 'paragnosten/mediums' die zichzelf ook zo noemen en commercieel bezig zijn kwakzalvers en oplichters zijn. Diegene bij ik was helpt alleen mensen via via en wil er absoluut geen geld voor.
Ik kom hier ook even binnen koekeloeren Ik heb verschillende mooie paranormale dingen meegemaakt. In Juni 2005 is mijn vader overleden en toen na die tijd zijn er verschillende dingen gebeurt. - Ik kwam de zolder trap af en op de overloop stond mijn vaders kledingkast en ik liep er langs en ik hoorde iemand ademen.Dat was echt wel creepy want ik was alleen thuis. - We hadden zo een kaarslichtje in zo een dicht kastje met een deurtje op zijn graf staan mijn moeder deed die altijd aan en op een dag had ze die aangedaan en er stond 0,0 wind en het deurtje was dicht. Het Vlammetje ging uit. en 5 seconden later weer vanzelf aan. - Ik was een keer fotos aan het maken met een vriendin van de meest domme dingen. En het was donker buiten en wij waren in de keuken, en maakte een foto waar het keukenraam goed op te zien was.En toen keek ik naar hoe de foto geworden was en ik zag toch echt het gezicht van mijn vader erin! Van angst had ik hem met mijn domme hoofd verwijderd. Nog steeds spijt van! En het was geen reflectie en er stond niemand buiten het was toch echt het gezicht van mijn vader met een lach op zijn gezicht! En dan de laatste dat gebeurde zo 3 week geleden. Ik was net wakker en aangekleed, en ik loop door de woonkamer naar de keuken en net dat ik de woonkamer uit ben, voelde het alsof er iemand mijn hand vastpakte en met me meeliep. Heel vreemd gevoel toen ik het bemerkte stond ik vastgevroren op mijn plek naar mijn hand te kijken. Maar ik kan er wel om glimlachen ik hou van dat soort paranormale dingen En misschien was het ook wel een soort teken, Omdat ik nu zwanger ben
Ik geloof het ook 100%! Tijdens mn zwangerschap heb ik dit topic geopend: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/365541-rare-dingen-zien.html Dit bleef een poos doorgaan, ook na de bevalling... brrrr Ik voel me vaak bekeken, niet alleen thuis maar eigenlijk overal wel. Op mn werk ook soms. Heb toen ik op de basisschool zat wel eens met een paar vriendinnen zelf met letters zo'n bord gemaakt (was gekleurd op een A4tje, maarja...) We hadden onze ogen dicht en we zaten met zn drieen met handen vast. Alleen omdat ik te ver weg zat van mn ene vriendin was mijn linkerhand en haar rechterhand leeg. We zouden een vraag stellen en dan onze ogen openen om te zien of er iets gebeurde, maar tijdens het stellen van de vraag "wie is daar" werden ik en mijn vriendin tegelijk in onze handen geknepen, net of er een persoon tussen ons in zat als vierde persoon waar we ook handen mee vast hielden... Zo bizar en eng! De vriendin aan mijn rechterhand heeft het nooit geloofd van ons... jaren later was ik op zo'n parabeurs en ben ik eens bij zo iemand aangeschoven, die zei gelijk dat ik een aantal entiteiten bij me droeg, en vroeg of ik dat niet vervelend vond... Ik geloof het dus zeker wel, kan er echt de kriebels van krijgen om alleen thuis te zijn!