Waarom hou je op papier altijd meer over?

Discussie in 'De lounge' gestart door danip, 4 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Niet meer actief

Hebben jullie dat ook, dat als je berekend hoeveel je theoretisch over zou moeten houden dat dat dan veel meer is dan in de praktijk?

Wij zouden 700,- euro over kunnen houden, als alles is betaald (hypotheek tot en met benzine en boodschappen) Alleen houden we elke maand bijna niks over :(

Toch maar eens bonnentjes gaan bewaren dus..

2. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Dat is een hele goede, daar heb ik namelijk ook last van :(

3. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Heeeeeelllll herkenbaar...snap er ook niets van... :(

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Hier juist andersom.

:(

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel

learn me how!

6. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Dat wil ik ook weten....... hoe?

7. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ja hoe? En waarom :( ?

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier ook altijd nog een stuk maand over als het geld op is :). merk zelfs dat het ligt aan de kleine boodschappen tussendoor die achteraf toch zo klein niet waren door de extra en lekkers die je elke keer weer inlaait. ook heb je elke keer wel een of andere rekening die extra is en betaald moet worden van kleine tot soms best grote bedragen zoals teruggave no-claime en afrekening gas/licht. deze maand bijvoorbeeld een nieuwe kliko omdat de oude is gejat, koste 100,-. zo zijn het elke keer wel dingen waar aan je geld opgaat zonder dat je het merkt :)

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ja echt dus alleen kopen wat je budgetteerd.

Dus alleen pinnen dat je aan het begin hebt bepaald.

Voor mij is dat 75 euro boodschappen ( doe ik in 1 keer en daarna ga ik niet meer naar de supermarkt) 20 euro voor overig ( leuke dingen, impuls of een koffie in de stad) en verder niks uitgeven.

Gewoon op de bank laten staan.

En aan het eind van de maand houden we altijd over.

Dat betekent eigenlijk dat ik te zuinig ben, want af en toe even wat leuks kopen moet ook kunnen.

10. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen....

11. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    doe jij voor 75 euro de hele maand boodschappen? :confused:

12. danip

danip Niet meer actief

Ga nu gewoon voortaan een bedrag naar mijn eigen rekening storten voor de boodschappen, benzine enz. dan is het bedrag ook echt een vast bedrag. Van de gezamelijke rekening nemen we de pinpas gewoon niet meer mee, dan zou het moeten lukken. Maar goed dat is dan ook weer in theorie :)

13. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Nee, per week, toch?

14. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Hier ook hoor, nu is het wel zo dat we gelukkig geen stukje maand meer overhouden aan het eind van ons geld, maar ik vind het ook erg frappant dat alles zo snel weg is.

Op het moment let ik erg op wat er gekocht word en welke rekeningen wat kosten en hoezo.

Die extra dingen gaan er juist in hakken die voor mij heel gewoon waren, en waar ik nooit een acht op heb geslagen.

Zoals boeken kopen. Chinees ophalen. Even de stad in en koffie drinken met een lekker broodje. Tussen de middag even naar de subway voor een broodje, met een avonddienst eten laten bezorgen samen met een paar collega's enz.

Mijn vriend net zo.

Het domme is, ik heb er nooit aan gedacht hoe duur dit eigenlijk is.

Net als boodschappen doen, let er maar eens op wat je in die wagen kieper, en hoeveel je weggooid, sneu geld en sneu voedselverspilling.

Ik denk dat je eerst bewust moet worden met wat je eigenlijk allemaal koopt, en dan pas besef je eigenlijk in wat voor een luxepositie wij allemaal zitten. En waar je makkelijk zonder kan. Dan zul je ook zien dat je onbewust minder verspilt en meer overhoud.

EDIT: Hier en daar een typfoutje verbeterd,

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Per week 75 euro

En dat is ruim. Meestal is het minder. Ongeveer 65 euro.

Ja inderdaad mariekje, we kunnen met zoveel minder. Echt makkelijk.

Ik heb een te dikke buik, dus een broodje of twee minder per dag kan ik wel hebben, ;)

16. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Haha, ik denk eerder dat ene koekje bij de koffie, ;)

Een collega van mij attendeerde mij erop dat wij te veel weggooien, hij heeft een jaar ontwikkelingshulp gedaan in Afrika, volgens hem moet iedereen in de rijke westerse wereld daar maar eens heen voor hulp. Wat hij allemaal vertelde, ik vond dat erg.

75 eu per week is eigenlijk ruim voldoende idd. Maar ja, wij Nederlanders hebben het meer,meer,meer syndroom helaas.

Jij pint dus elke week 100 eu op?

Wat misschien ook een tip is voor anderen, denk eens bij het shoppen heb ik dat echt nodig? Moet je eens kijken met hoeveel minder onzin je thuis komt. Werkt bij mij prima.

17. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Ik moet ook maar eens beter opletten..heb net even boodschappen gedaan en had niet eens heel veel bijzonders...maar wel weer 50,- schrok me rot...En dan heb ik eten tot het weekend...schandalig :oops: ...terwijl ik echt niet alleen a merken koop, maar eigenlijk nog meer de producten onderin....dus shop wel al redelijk prijs bewust...maar bij mij ligt het ook voornamelijk aan het koken..ik kook vrij uitgebreid met veel dure dingen, zoals gerookte kip, zalm, biefstuk etc...en extra's dus ik weet wel waar het blijft....

En idd even de stad in ohhh leuk shirtje of rokje of zie weer wat leuks voor zoonlief....Ik weet het het is beter idd om 1 bedrag te pinnen per week en het daarmee te doen...ik ga toch maar eens beter opletten...

18. streepjes

streepjes Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Ik ken het probleem, als ik uitreken wat we overhouden op papier dan denk ik altijd joepie!
    Maar helaas is dat gevoel meestal snel weer weg nadat ik boodschappen heb gedaan...
    Wij zijn met z'n vijfen wat zou dan een goed budget zijn per week voor boodschappen?

19. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Het scheelt voor mij al heel veel *waar* ik boodschappen ga doen. De Ah hier in het dorp is weg en dus gingen we naar de grote Ah in de stad... :confused: 100 euro was niks... En dan had ik eten voor 2 dagen en allerlei lekkere dingen...

Dat was echt te gek om dat zo elke week te doen, er zijn nog 5 dagen waarop je ook moet eten... :) Nu gaan we eens per 3 weken/maand, voor de dingen die ik perse van het ah merk wil hebben, koffie bijv. En dan neem ik nog wel een hoop lekkere dingen mee, maar dan blijft het bij 1 keer 100 euro, ipv van 4 keer...

De rest van de boodschappen doe ik nu bij de Super in het dorp en als ik daar op zaterdag naar toe ga kost het me 30 euro, hooguit 50 als er eens een keer een krat bier ofzo bij zit.

En ik kan weer naar de Aldi om mijn voorraad aan te vullen, mijn kelder is af en er staan nu weer stellingkasten in, dat scheelt ook een hele hoop geld iedere maand. Ik ging daar altijd heen voor sterimelk, sapjes, suiker enz. EIgenlijk de houdbare dingen... Je moet voor de grap eens kijken wat het scheelt op een volle kar... :)

20. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ja ik hou ook altijd over... maar ik had gewoon de indruk dat je nog meer overhield dan je 'gepland' had in het begin van de maand.

Deel Deze Pagina