hallo allemaal allereerst aan alle positief geteste gefeliciteerd !!! ik weet ook bijna zeker me eisprong te voelen volgens alle berekeningen op internet had het vandaag geweest ook pijn in de onderbuik en drukken gevoel nog erger dan wanneer ik ongi moet worden pfff en dit was vanmiddag maar gister/vanacht geklust en vanmorgen en hopelijk straks nog maar eens maar weet iemand binnen hoeveel tijd nadat gevoel je het het beste kunt doen ? xxx mirandje81
Er staat meestal bij die berekeningen op internet ook dat je vóór je eisprong moet klussen! Het hele proces van het zaadje wat de eicel moet bereiken kost tijd en je eicel leeft maar hooguit 24 uur. Dus erna klussen heeft echt geen zin! Nu maar hopen dat je voor je eisprong flink geklust hebt en dat het wat oplevert
vrijdag nacht zondag nacht en vanmorgen geklust maar als vanmiddag me eisprong was en het overleeft 24 uur en dan is het toch juist wel slim nog maar eens te klussen ? vanavond. wil niet vervelend zijn maar dit is dus waar ik mee zit omdat je veel tegenstrijdige dingen leest. bedankt voor jullie hulp groetjes
Als je vanmorgen nog sex gehad hebt en je hebt vanmiddag je eisprong gehad zit t wel goed hoor!! En dat je het zondag nacht gehad hebt is ook goed sperma kan zo ongeveer 5 dagen overleven. dus ik duim voor je!!
Het zaad van de man kan wel 2 tot 5 dagen in je lichaam blijven leven. Dus daarom heb je meer kans op bevruchting als je vooraf klust dan op de dag van de eisprong. Hoe vaak en wanneer vrijen? Zaadcellen kunnen tot 5 dagen overleven in vagina en baarmoeder, en een eicel kan bevrucht worden gedurende 12 tot 24 uur na de eisprong. Dus de vruchtbare periode bij de vrouw is van enkele dagen voor tot net na de eisprong. Binnen dit vruchtbaarheidsvenster heb je meest kans om zwanger te worden. Om je kansen te verhogen kan je best enkele dagen voor de eisprong, op de dag zelf en enkele dagen na de eisprong vrijen. Bereken de vruchtbare periode. De betrouwbaarheid van deze berekening hangt vooral af van hoe regelmatig je cyclus is. Met een ovulatietest kan je exact het tijdstip van je eisprong bepalen. Je vindt een groot aanbod ovulatietesten in tal van webshops, onder andere bij Sensitest. De kwaliteit van het sperma wordt beinvloed door de frequentie van zaadlozing. Een dagelijkse ejaculatie veroorzaakt uitputting van de voorraad zaadcellen, te lang 'sparen' daarentegen is niet goed voor de kwaliteit van de zaadcellen. Om de twee tot drie dagen zou de kwaliteit van het sperma optimaal houden. Beperk vrijen dus zeker niet enkel tot die dagen dat je vruchtbaar bent, 2 tot 3 keer per week is best voor de kwaliteit van het sperma en voor een gezonde relatie. gequote van website: Sneller zwanger worden, tips voor een betere vruchtbaarheid Ik hoop dat dit je meer duidelijkheid geeft!
ik heb wel eens gelezen dat de kwaliteit van het zaad slechter wordt als je zo vaak achter elkaar klust. om de dag is voldoende, omdat een zaadcel sowieso 48 uur leeft en een eicel 24 uur. mocht overigens het zaad de cel bereiken, dan moet het zaadje zich nog door allerlei lagen doorboren, waarbij het zaad grote kans heeft te sterven. dus ook al ben je op dat moment allebei vruchtbaar, dan nog is het een wonder als er ook daadwerkelijk een eicel wordt bevrucht!!
dank jullie wel voor jullie raad en reacties ik heb er wel veel aan aan wat voor tips dan ook eigenlijk aangezien ik er niet zoveel vanaf weet ben beetje in het diepe gesprongen als het ware hihi ben wel heel veel op internet aan het lezen en zoeken maar probeer niet te obsessief te zijn zoals overal wel gezegd wordt maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan hihi niemand weet het alleen een zusje en schoonzusje dus het is fijn om er hier met mensen die hetzelfde doormaken en doen te praten erover dus hartelijk bedankt voor reacties en goede raad xxx
Mirandje, probeer inderdaad het 'moeten' er nog zo lang mogelijk uit te houden. Vooralsnog zijn er geen redenen om aan te nemen dat het niet zal lukken toch? (ik neem aan dat je nog niet zo lang bezig bent). Vrij lekker wanneer jullie er zin in hebben (dus 2 keer per dag mag ook hoor) en maak er nog geen verplicht nummer van. Ik weet dat het lekker makkelijk gezegd is van iemand die al 2 kindjes heeft, maar het houdt je relatie ook zoveel leuker hihi. Ik hoop natuurlijk voor je dat je snel zwanger bent!
nou dat leuk houden lukt nu nog wel ben sinds april bezig gelukkig willen we het ook allebei heel graag dus dat maakt van het moeten toch nog een plezierig iets alleen die weken erna zijn echt slopend het lijkt wel een eeuwigheid te duren en als het dan niet zo is ben je toch beetje teleurgesteld ook al probeer je nog zo veel tegen jezelf te zeggen dat je er niet teveel op moet hopen doe je dat toch wel diep van binnen hihi. we wachten af nu dank jullie wel xxxx