Nee dat weet ik. Ik bedoelde vooral dat ik dacht dat in Nederland kinderen dagenlang iets in hun schoentje vinden, terwijl dat in Vlaanderen slechts 1 ochtend is. Of heb ik dat mis begrepen?
Zoontje mag op zaterdag en woensdag zijn schoentje zetten en op 5 december is er de 'zak van Sinterklaas' (of wasmand ), waar meerdere cadeautjes in zitten. Met kerst leggen we een kleinigheidje voor elkaar onder de boom, gewoon voor de gezelligheid. Kerstavond pakken we deze uit en komt dan niet van de Kerstman zeg maar.
Bij ons was het zo dat als sinterklaas in het land was aangekomen wij idd meerdere malen onze schoen mochten zetten. Dan rond 5 december, soms op 4 maar meestal 5 december kwam er 'een grote zak' vol speelgoed. Vooral dat grote zak vol speelgoed is mijn gevoel (we hadden het niet heel breed) Onze kinderen mogen een paar keer waarschijnlijk een keer of 3, alleen in het weekend 1x, hun schoen zetten. Sinterklaas intocht kijken, op werk van mijn man naar sinterklaas en uiteindelijk sinterklaas vieren met pakjes.
Nee hoor, hier zo'n 2x per week totdat het 5 december is. Zit dan vooral een kleinigheidje in: zakje pepernoten, een adventskalender op 1 december, klein speeltje. Op de 5e vieren wij Sinterklaasavond/Pakjesavond met dus een zak cadeautjes.
Ja dat klopt. In België is het alleen iets lekkers in de schoen, mandarijn, letterkoekjes, chocolade, marsepein, speculaas
Ik weet ook niet waar die traditie in NL vandaan komt om elke dag de schoen te zetten...vind het zelf ook compleet onnodig. Hier 2x in de week. En van de week las ik dat sommigen schoencadeautjes van 15-20 euro doen...nou echt niet hier. 5 euro vind ik al veel.
Wij geloofde er vroeger niet in, maar we kregen ook geen cadeaus We hadden hier vorig jaar cadeaus onder de boom en dat heb ik gedeeltelijk samen met John gehaald, dus we laten hem daar niet in geloven
Hier zetten de kinderen ook echt niet iedere dag hun schoon. Altijd de woensdag en zaterdag en dan enkel kleine kadootjes of enkel iets lekkers.