Nee een man die alle kindjes in Nederland cadeautjes komt brengen is niet sprookjesachtig dan? Een paard wat op het dak wandelt.......
Ik heb nergens in gelooft... En om eerlijk te zijn vind ik dat gewoon een gemis van de jeugd. Gewoon kind zijn en in al die zoete meuk WILLEN geloven. Lekker wegdromen met feeën, elfjes, kabouters, paashazen, tandenfee's, sinterklazen, kerstmannen, kerstelfjes, draken, eenhoorns en andere dingen. Een volwassene moet de rest van zijn leven met de realiteit opgezadeld zitten - terwijl een onschuldig kinderbrein bij de mooiste onschuldigste dingen kan wegdromen. Het is natuurlijk helemaal afhankelijk van de goedgelovigheid van mijn kind(eren), maar als het kan laat ik hem zo lang mogelijk in alles geloven. Hij heeft daar recht op, vind ik. Net zoals ik hem de Harry Potter wereld inzuig straks; wanneer hij oud genoeg is. Die verbeelding maakt juist dat ze kind zijn en kind mogen zijn. Ik ga daar niks aan veranderen wat hij zelf niet wil. En de kans is groot dat mijn zoontje straks zegt: mam, ik geloof er allemaal werkelijk geen hol van - en dan zal ik hem gewoon de waarheid vertellen, maar als het even kan zal ik elk sprookje verdedigen tot minstens groep 5. Al moet ik om half één 's nachts nog eieren gaan verstoppen in de tuin.
De Paashaas valt voor mij echt in de categorie elfjes en kabouters, dus nee ze geloven er hier niet in. Kinderen zitten op een interconfessionele bs, gewoonweg omdat het de beste basisischool in de buurt is. Het verhaal van Jesus kregen ze rond de kerst dus mee (wordt ook zo gebracht "verhaal van..."), maar met Pasen werd er niets verteld. Zijn ook kleuters, dus misschien dat dat later aan de orde komt
Onze jongste is 5 en gelooft wel in kabouters en elfjes hoor . En in de paashaas, heb het net allemaal gevraagd . De paashaas is bruin en ongeveer 40 cm groot en verstopt paaseieren . Ik laat haar lekker hoor, leuk toch zolang het kan? Denk dat de oudste er niet meer in gelooft.
Hier vanaf dit jaar niet meer. Daarvoor wel. Niet dat we daar echt een heel verhaal over hebben verzonnen, maar dat is wat er bij bedacht werd. Ik denk dat het voor kinderen net zo makkelijk is om in de paashaas te geloven als in sinterklaas oid. Ik vind het wel grappig dat om te zien dat de argumenten die worden gebruikt voor sinterklaas nu ineens van de baan zijn Als je zegt dat je je kind niet in sinterklaas laat geloven dan krijg je te horen dat je het magisch denken niet moet ondermijnen enzo. Dat is hier toch ook? Verder voor wat betreft WAT je nou viert met pasen, net als bij kerst zijn er heel veel feesten die samen komen rond pasen. Voor ons is de christelijke betekenis ook niet van belang, maar vind het vieren van nieuw leven/nieuw begin wel mooi. Oh en als je niet in de paashaas gelooft moet je de film de vijf legenden maar eens kijken (is een kinderfilm overigens)
Sorry, maar ik kan me niet voorstellen dat er kinderen echt in geloven? Daar ga je als ouder zijnde toch niet in mee?
Waarom niet? Zeg jij bij alles dan dat het niet echt is en hoe het wel zit? In disneyland geloven de kinderen toch ook dat mickey daar loopt? Dan zeg je toch ook niet dat het een mens in een pak is.
Nou dat is mij betreft te belachelijk voor woorden.. en tsjaa, ook als we in Disney lopen zal ik inderdaad aangeven dat dat een mens in pak is. Ik ga niet bij elk figuur roepen dat dat het een mens is, maar ik ga er absoluut niet in mee.
Ik ga er ook niet in mee, maar ik ga ook niet ontkennen dat het niet zo is. Laat ze lekker in die waan. Net als dat de krokodillen bij de fata morgana niet echt zijn. Dat weet de oudste inmiddels wel, de jongste weet ik niet, maar ik heb zelf heel lang geloofd dat het echte krokodillen waren, vind dat achteraf juist heel leuk.
Ik heb ook heel lang geloofd dat die krokodillen echt waren, en mijn moeder liet me inderdaad in de waan. Maar ik bedoel dus echt je kinderen wijs maken dat de paashaas bestaat, dat vind ik persoonlijk gewoon gek. Maar dat is mijn mening.
Nee geen paashaas, kerstman. Sinterklaas doen we dan weer wel, omdat ik het gewoon een leuk kinderfeest vind! Ze komen er vanzelf achter en ik heb gelukkig met de oudste 2 nooit problemen ondervonden toen ze er achter kwamen.
IK vind dat gek. Zeg niet dat het zo is. Laat ieder er lekker zijn/haar mening op na houden. Trouwens, ik heb nergens gezegd dat ik, je kind in sinterklaas laten geloven, niet gek vind. Maar dan nog vind ik het nogal een wereld van verschil, de paashaas of sinterklaas.
Tuurlijk met dat paard op het dak enzo ben ik helemaal met je eens Sint zelf vind ik nog niet zo gek. Een haas van 2 mtr echt wel haha
Wie zegt er dat hij 2 meter is? Volgens Lisa is ie zo'n 40 cm. Wij hebben nog nooit een 'echte' paashaas gezien trouwens.