Hey meiden Ik ben een totale leek in ovulatietesten maar we zijn er sinds kort toch aan begonnen. Vooral om te weten of alles weer in orde komt met mijn lichaam en of er weer een eitje aan het springen is Ik had twee weken na mijn miskraam een witte zwangerschapstest, dus vanaf toen begonnen met de testen. Ik heb een aantal ovutesten gehad zonder streepje en sinds drie dagen wel lichte streepjes. Wil dat dan zeggen dat mijn ei er aan komt of is het dan echt negatief (geen ei)? Ik voel sinds zaterdag wel iets in mijn eierstokken, alsof er iets zit aan te komen. Ik snap er even helemaal niets van. Heb ik gewoon geen eisprong, komt er nog een ei maar moet ik nog afwachten of is mijn lichaam gewoon nog van slag na de miskraam? Wie kan deze leek verder helpen?
Lichte streepjes zijn negatieve testen. Maar dat wil niet zeggen dat er niets gaande is van binnen. Ik denk dat je nog even moet afwachten. De ene keer lopen de streepjes mooi op en de andere keer heb je ineens een knaller. Hij kan dus ineens positief zijn. Test de komende dagen lekker door en die knaller komt dan vanzelf wel Je lijf kan idd wat van slag zijn na een miskraam, dus het kan nu misschien wat langer duren als anders.
Ik heb altijd lichte strepen en afhankelijk van hoe geconcentreerd mijn urine is kunnen ze soms ook iets donkerder zijn. Maar als mijn ovulatie eraan komt wordt hij snel donkerder. Meestal zie ik het 1 dag van te voren aankomen. Dan is hij heel duidelijk donkerder dan voorheen en de dag erna knalt hij. Zie hieronder.
Bedankt voor de reacties! Tot nu toe nog steeds geen knaller, heb het gevoel alsof het streepje weer lichter aan het worden is. Raar zeg!
dat had ik ook en vandaag loopt hij uit het niks opeens bijna knal ff door testen nog ik dacht ook van pfff hij komt niet maar nu op dag 17 heb ik een donker streep ga morgen nog een keer testen op de hoop dat hij echt knalt
hoi hoi, ik ben vorige maand begonnen met ovulatietesten en dacht ook dat het bj mij niet werkte ofzo, omdat het zo lang duurde en er iedere keer hele lichte strepen stonden, maar wat de dames hiervoor ook al zeiden, hij komt echt die hele donkere streep . Ik had dus ook een heel verkeerd beeld van de lengte van mijn cyclus dus had mijn eisprong op een heel ander tijdstip verwacht als dat de ovulatietest later aangaf . Succes in ieder geval!!
Gewoon eventjes melden dat ik toch nog even heb doorgetest en gisteren een even mooi streepje heb gezien als de controlestreep. Het loont dus om te blijven testen